zx9r skrev:
grogei skrev:
Jeg kan gi et Ja og nei svar på om det er begrensing på bruk av bilen i forbindelse med årsavgiften
Svaret jeg fikk i dag fra LMK er NEI. det er ingen bruksbegrensning på årsavgiften.
Nei, men dette kom vi vel frem til for lenge siden, kan du ikke lese kommentarene da
""Og at forsikringselkapet er den instansen som man lager den endelige avtalen med (det er dem som bestemmer bruksbegrensningene)"" Dette, om du gidder å lese tidliger her. Jeg fant også ut, og som jeg sa, veiavgiften er missvisende, det er penger som staten har overtatt innkreving for til skadefond. Det står egentlig klart og bra nok der jeg refererte i farger.
jo jeg kan lese, men jeg sliter nok litt med å forstå alt det du skriver. men nå er jeg verken jurist eller noen kjempe belest innen Norske lover .
""Og at forsikringselkapet er den instansen som man lager den endelige avtalen med (det er dem som bestemmer bruksbegrensningene)"" Helt enig med deg. aldri vært i tvil
Beklager jeg driter i paragrafer. jeg har
kun lurt på hvordan og hvor du har det i fra at
Det er begrensninger i kjørelengde om du skal ha redusert årsavgift .
Nå er vel ikke veteranbil egentlig lovlig å bruke som helårsbil.Men det har vi funne ut av ingen begrensing i kjørelengde på årsavgiften. faktisk ingen bruksbegrensning på årsavgiften.
alle andre paragrafer har jeg ikke vært uenig med deg,
Jeg har faktisk ikke vært uenig, jeg har bare lurt på hvor du hadde det fra. for jeg va redd for at jeg gjorde noe ulovlig. i forbindelse med årsavgiften. for jeg viste ikke hvor langt jeg kunne kjøre med en betalt årsavgift på 425kr
Det er bart 11,5 måneder i stavanger og hadde jo vært leit om jeg kunne kjøre kun 5000km eller måtte ha annen bil i forbindelse med årsavgiften
Jeg er en så enkel sjel at jeg hadde nok forstått tidligere om du hadde skrevet J
eg tok feil på det med bruksbegrensning på årsavgift/kjørelengde. en å referere til masse paragrafer. men det kan like mye være min feil som din.