Hei,
Er helt ny på forumet, å i amcar-sammenheng generelt.
Så tenkte å presentere prosjektet i håp om innspill og sikkert litt nødhjelp med tiden

Kjøpte for 4måneder siden min første chevy pick-up, en 1993 silverado stepside sport z71 regular cab.
Er så langt storfornøyd, å har kjørt mange mil. t/r trondheim - mo i rana og t/r trondheim - tromsø for å nevne de lengste turene.
Har ikke gjort annet påpass enn å bytte: motorolje, filter, plugger, vannpumpe, termostat og luftfilter.
Men har begynt å merket at forskjellige komponenter skulle ha hatt en real overhaling.
eks: treg giring melleom 2-3 gir, svak 'uling' når 4x4 er innkoblet, noe høyere tomgang, litt svetting av gasser for å nevne noe.
Driver å ser rundt etter rebuild kit til kassen. Tenkte å få denne jobben utført privat, så handler inn delene selv.
Noen som har noen 'kit' å anbefale? ebay? summit?
I denne sammenhengen har jeg også tenkt å overhale eller bytte selve motoren, for å få litt mere guffe

Her trenger jeg virkelig innspill! For har prøvd å pløye meg igjennom utallige nettsider i jakt på ett oppsett, event hel motor.
Er ikke akkurat bare en type å finne av denne motoren..
Er skikkelig nybegynner, å vet rett og slett ikke annet enn at jeg skal ha en 350 sb, å vil bruke kassen jeg har nå..HJELP!
Målet er å 400hk+
Ellers er planen å lakkere opp igjen med orginal farge(rød).
18 eller 20" lavprofil.
Lurer også på å 'shave' stegene bak, å montere rollpan. men finner ingen ferdige kit til annet en s10

Må jeg virkelig lage dette selv?
rollpan lages ikke til eu skilt som jeg vet, så den må jeg vell lage selv, men hadde håpet å slippe sidene.
Bilen er også senket 3"/3" i følge forrige eier. Usikker på hvordan dette er gjort enda..
På forhånd takk for hjelpa, så skal jeg komme tilbake med mere info, bilder og planer etter hvert:)