Så at de fleste av bildene i tråden ikke funka lenger, så å har jeg sitti noen timer og lagt ut bilder på nytt. En jævla jobb. Får fortsette en annen dag.
Har stått litt stille i det siste, men det skjer da litt.
Måtte jo pelle av vannpumpa igjen da bolten i veiva knakk. Angra på at jeg ikke slipte vekk støpeskjegget før jeg lakkerte den.
Nå når den likevel var av har jeg slipt den med båndsliper og Dremel. Tok ca 5 timer, men faen, så fin den ble.
Sånn var den etter første lakkering:

Ferdig slipt:

Ferdig lakkert:

Må flekkelakkere litt etter at jeg hadde pelt ut veiva. Hadde lakkert alt som skulle være orange med Plastikote motorlakk fra Steinar Stolen. Plastikote lakken hadde litt annen nyanse enn den lakken jeg brukte første gang jeg lakkerte motoren, men jeg tenkte skitt au, alt som skal være orange skal lakkeres på nytt, så det gjør ikke noe.
Dro på Steinar Stolen og kjøpte en ny sprayboks. Slipte ned og gjorde klart for lakkering. Da fikk jeg enda et slag i trynet: Den nye sprayboksen hadde ikke samme orangefarge. Den var helt lik den jeg brukte første gang
Så da måtte alt lakkeres på nytt igjen. Da kjøpte Colorworks lakk fra Sarpsborg Motor i stedet. Den har i hvertfall alltid samme farge.
Jævlig rart at det er fargeforskjell fra boks til boks. De to første Plastikote sprayboksene jeg kjøpte hadde samme farge, men den tredje hadde en helt annen farge. Kjøpt i samme sjappe, av samme kar, samme varekode.
Litt vanskelig å se på bildet, men det er sinnsyk fargeforskjell. Reimhjulet til venstre er lakkert med den tredje sprayboksen og den til venstre med de andre:

Her har motoren, innsuget, svingningsdemperen og reimhjula blitt lakkert på nytt:

Forsterkningsplatene til bunnpanna ble også slipt ned lakkert på nytt:

Ny bolt til svingningsdemperen. 1/2 UNF fra Caterpillar. Den burde ikke knekke. Hullet i skive ble dreid opp av Øyvind Mostad:

Sølvfarga girkasse var ikke noe suksess, så den ble slipt ned og rullemalt med svart Biltema calipperlakk:

Det nye converterdekslet hadde noen småriper, så det ble slipt ned og lakkert:

HAr aldri likt at at slangene til varmeapparatet skal stå rett til værs opp av innsuget. Var på båtavdelinga på Biltema og titta på fittings. Der fant jeg denna fine 90 graders saken. Vet ikke om det funker enda, men håper på å få lagt slangene i en sving bak vannpumpa og dynamoen og ut på sida av motoren. Legg også merke til umbrakoskruene på waternecken, de kosta en arm og et bein på Lazy Boys:

Ferdig lakkert og montert gasswire og tvcable brakett:

Veivjævelen på plass i motoren igjen. Var et hælvete å få på plass med topper, stempler og råder i motoren, men det gikk:

Hvis det ikke er noen flere skjær i sjøen nå, er det bare å montere motoren og hive den i bilen igjen.