AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 05:13

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 04. Feb 2013 00:57 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 02. Feb 2010 02:01
Innlegg: 89
Bosted: Begnadalen, Valdres
Hei!

Er på høy tid å skifte bremser, men på venstre siden bak satt det ett gammelt telleapparat. Har skrudd av selve apparatet, men det virker som om navet ikke er likt på denne siden, det ligger over trommelen og sperrer for å trekke den av... Noen som vet hvordan dette kan løses, bruker en liter bremsevæske i uka hehe ;)

_________________
Anders Nataniel

1988 Chevrolet Chevy Van G30 6,2 D Starcraft-modifisert
1988 Chevrolet Beauville G20 6,2 D (rustholken)
1989 Chevrolet Starcraft Lx G30 6,2 D (delebil)
1977 Citroën Cx 2000
1973 Combi-Camp 500 TIL SALGS!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 04. Feb 2013 08:50 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Vet ikke om det er dette som er problemet på din bil. men ofte på biler med trommelbremser, så man inn å slakke på bremsebandene for å få av trommelen. da bandene har laget en slitekant på trommelen.

Men her høres det ut som det er noe på utside av trommelen ?

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 04. Feb 2013 20:16 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 02. Feb 2010 02:01
Innlegg: 89
Bosted: Begnadalen, Valdres
Nei, virker som om det er selve navet som blokkerer... Ligger lenger ut på denne siden enn venstre! På venstre side går det helt greit å få den av. Noen som vet hvordan man får av navet, er det skrudd? Er jo to spor i det, men vet ikke om det skal skrus ut eller hva? :)

_________________
Anders Nataniel

1988 Chevrolet Chevy Van G30 6,2 D Starcraft-modifisert
1988 Chevrolet Beauville G20 6,2 D (rustholken)
1989 Chevrolet Starcraft Lx G30 6,2 D (delebil)
1977 Citroën Cx 2000
1973 Combi-Camp 500 TIL SALGS!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 05. Feb 2013 09:35 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Skru av dekslet på klokkne, og ta ut stikkakslingen samtidig med!
Så kan du modifisere etterpå!

Jeg måtte gjøre det på min gamle econoline, da jeg ville fjerne telleapparatet!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 05. Feb 2013 10:28 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
Skulle ikke være lett å manipulere det telleappatratet... =D>

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 05. Feb 2013 12:34 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Man 11. Okt 2010 00:01
Innlegg: 110
Bosted: Bamble
Skal du bare ha tellerværket av så er mye gjordt med en stor hammer;-)
Funket ivertfall på suburbanen

_________________
1979 Chevrolet Caprice coupe
2006 Formula Offroad

Jens Erik Klausen
Tlf: 40013703


Sist endret av klausen den Tir 05. Feb 2013 13:26, endret 2 ganger.

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 05. Feb 2013 12:36 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 21. Feb 2011 14:05
Innlegg: 183
Bosted: Stokkøya og Trondheim
Bilder er ofte veldig hjelpsomme ved slike spørsmål ;)

_________________
Så lenge det står FORD i grillen er jeg ikke så nøye på hvilken bil jeg har
Right now: `65 Mustang HT, 289 Twin Turbo 4spd MT - '01 F-250, 6,8 V10 - `71 17m Turnier RS 2,8 - `93 Taurus GL 3,8


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 07. Feb 2013 18:08 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 02. Feb 2010 02:01
Innlegg: 89
Bosted: Begnadalen, Valdres
Pappa Wolf skrev:
Skru av dekslet på klokkne, og ta ut stikkakslingen samtidig med!
Så kan du modifisere etterpå!

Jeg måtte gjøre det på min gamle econoline, da jeg ville fjerne telleapparatet!


Telleapparatet har jeg fått av, det er ikke problemet. Problemet er at jeg ikke får av den ene trommelen bak, pga at navet er for stort til at trommelen kan trekkes over...

_________________
Anders Nataniel

1988 Chevrolet Chevy Van G30 6,2 D Starcraft-modifisert
1988 Chevrolet Beauville G20 6,2 D (rustholken)
1989 Chevrolet Starcraft Lx G30 6,2 D (delebil)
1977 Citroën Cx 2000
1973 Combi-Camp 500 TIL SALGS!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support