AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 08:27

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Styresnekke full-size
InnleggSkrevet: Tir 29. Jan 2013 02:50 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 22. Jun 2011 00:01
Innlegg: 68
Hallo!

Noen som vet om hvilke servo snekker som passer i en 65 impala uten modifisering? Eks. nyere Caprice? Å er det forskjell på hjelpesnekka på servo kontra ikke-servo å styrestag osv.?

På forhand takk!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Styresnekke full-size
InnleggSkrevet: Tir 29. Jan 2013 05:35 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
På chevelle er det et populært bytte å sette i styresnekke fra grand cherokee fra rundt 93-99 modell. De er bolt on, kjappere utveksling og bedre feel, man trenger ny rag joint som passer overens med splinesene og nye slanger da gjengene er forskjellig tommer vs metrisk.
Mulig det er samma styresnekka på impalaen også. Isåfall bør byttet passe like bra der.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Styresnekke full-size
InnleggSkrevet: Tir 29. Jan 2013 11:09 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Borgeson har sikkert kit til de der og.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Styresnekke full-size
InnleggSkrevet: Lør 02. Feb 2013 00:22 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 09. Des 2012 02:08
Innlegg: 62
Bosted: Tromsø
Som jeg kan se passer snekka fra 65-96 overens. Classic performance products har ei ny snekke som heter 500 og den har et godt rykte for å være svært moderne i følelsen.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Styresnekke full-size
InnleggSkrevet: Søn 03. Feb 2013 20:09 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 21. Feb 2012 02:36
Innlegg: 336
Det er mange som er såpass fornøyd med "Power Steering Boxes", at tannstang ikke er nødvendig. Skal bygge om selv, men har ikke bestemt meg om det skal bli tannstang eller "Borgeson".
Blir det tannstang, da kan jeg finne meg en brukt fra saab 900 (GM), og bestille/sveise sammen resten.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Styresnekke full-size
InnleggSkrevet: Tir 05. Feb 2013 01:27 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 22. Jun 2011 00:01
Innlegg: 68
Takk for svar!

Blir nok å få tak i ei brukt ei pga. litt begrensa budget (motorbygging) sjøl om de hadde vøri fint med ei litt mer sporty utveksling!

Men mener og huske at en må bytte hjelpesnekke og alle stag når en monterer servo snekke pga. ulik lengde på pitman armen på servo/kontra uten!? Eller så er det vell kanskje en mulighet og flytte åver armen fra "ikke servo" snekka til servo snekka?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Styresnekke full-size
InnleggSkrevet: Tor 07. Feb 2013 23:07 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 09. Des 2012 02:08
Innlegg: 62
Bosted: Tromsø
Pitmanarmen passer neppe overens fra manuell til servo. Se om du finner snekka fra en caprice fra 77 og utover. Burde funke bra. Må nok i alle fall ha ny hjelpesnekke vil jeg tro.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support