AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 17. Apr 2026 01:24

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 44 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre 30. Sep 2011 18:16 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Syns den var tøff jeg :mrgreen: :mrgreen: stv altså. Putt i en 351 og manuel i den.
Blir en rask tur til butiken da :wink: :wink:
Fin den chevan og.

Dodge trandesman B 200 74.
Prosjekt dodge dart 69 bad boy
prosjekt dodge maxi van B200 big block 76
1986 Le baron cab

Massively Over Powered And Respected
http://www.chargernorway.com

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 06. Okt 2011 09:40 
Avlogget
Rookie
Rookie

Hehe, Bobcat`n er slik jeg ser det mer rar, pussig eller noe i den retningen:-)

Men, det er jo ett snev av morro med den, da det er en bil ikke mange andre har maken til, hehe

Blir litt avsporing her nå igjen da tråden egentlig skal dekke 51 Custom prosjektet..

Nå ligger det ann til en endring i jobbsituasjonen(blir fortsatt bilselger på fulltid) men får noe mer fritid pga langt mer levelig reiselengde til jobb :D da får jeg mer tid i garasjen, mer tid til www.gearheadshotrodshop.com osv..

Greia er at Auto-Shop AS(som jeg selger for) har hatt lokalene sine i Løten ute for salg en tid å da har jeg jobbet i Oslo.. Slik tingene er nå er det ikke mye respons på salg av den typen lokaler, derfor blir det bilsalg i disse lokalene i Løten igjen å der skal jeg styre :D

Så til saken, lokalene ligger rett ved siden av Rv3 med utstillingsvindu mot en av norges mest brukte hovedgjennomfartsårer :D
Å vi har der en bilhall i to etager(Auto-Shop jobber mest med det vi kaller ordinære bruktbiler, altså det vi kaller bruksbiler(mulig litt kjedelig for en entusiast med sterkest intr rundt det med klassiske amcars osv) men, to etager.... jeg har lyst til å endre på visse ting.. Ser for meg første etage med ordinære bruktbiler, men vil jobbe med å ta inn klassikere i komisjon å plassere dem i andre etage, slik at de synes for de som kjører forbi lokalene..

Er noen intr i å sette inn sin Amcar for salg hos meg? Hva jeg kan tilby?? Jo, synlige trivlige lokaler, trygg å tørr lagring av objektet frem til den er solgt, annonsering, fremvisning å ikke minst finnansiereing via de ledende bilfinansieringsselskapene :D

Om jeg da får inn 5-10 biler har også kundene ett utvalg å se å velge blant :D

Kan noe sånt være av intr. så ta kontakt med meg :D

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 06. Okt 2011 13:11 
Avlogget
Rookie
Rookie

Fikk de første "Gulf"jakkene i dag også:-)

Så om det er noen som er intr i en klassisk skinnjakke med racingstuk så er det bare å kontakte meg(begrenset antall på lager)

Vedlegg:
Gulf Jakke.jpg
Gulf Jakke.jpg [ 10.33 KiB | Vist 5529 ganger ]
Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 07. Okt 2011 01:18 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

og de koster den nette sum av...?

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 07. Okt 2011 07:20 
Avlogget
Rookie
Rookie

Disse kan jeg levere for 1895,- + evt frakt(normalt 160kr med sporing via Posten, skinnjakker er litt for tunge til å sendes via Postens rimligere alternativer)

Akkurat nå har jeg kun en Medium, en large og en XL igjen, men jeg skaffer dem i alle størelser(small - 3xl)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 16. Okt 2011 13:22 
Avlogget
Rookie
Rookie

Nå tror jeg at jeg har bestemt meg litt ang. videre fremdrift av denne Kustomvogna :D

Jeg har orginalforstillinga, snekke å rattstamme :D

Likeså har jeg den der Comodoreforstillinga som sitter på bilen sammen med Air Ride foran og bak + en bakaksel fra en tålig moderne årgang av Camaro(ble jeg fortalt) denne akselen har skal ha skiver..

Jeg er ikke helt fortrolig med disse bitene(ikke er det søkt ombygging på bilen enda, å ikke har jeg helt sansen for de der nyere bitene på en klassisk kustom..

Jeg har den orginale bakakselen også....

Maskinisten er en 350, sammen med en 350 girkasse... (kan ikke si jeg liker det helt eller, el... joda, det er egentlig helt greit funksjonsmessig) men... ser for meg at jeg blir mer fortrolig med noe nærmere det orginale både i chassiet og under panseret...

både motor å gir skal vistnok være overhalt(dette tør jeg ikke garantere) men det er i allefall en nyovermalt motor..

Så til sakens kjærne(jeg har ikke mye penger å bruke på dette prosjektet) men, vil nok jobbe for å få ting litt mer tidsmessig korekt...
Derfor, Comodoreforstillinga(reingjort å tålig pent lakkert i sort, sammen med tanstang skal bort.. selges eller byttes i noe annet jeg kan bruke på bilen:-)

350 motr`n kan jeg kanskje bruke sammen med automatkassa(om så, vil jeg gjerne byttebort denne bakakselen med skivebremser mot en noe eldre GM aksel med tromler) akselen virker ok, men mangler skiver.. Caliptere har jeg :D

Det sitter en slik der moderne fansy rattstamme der også, helt ny sak, sikkert fra ididit eller noe i den retningen, den er blank... Sikkert noe billetgreier eller noe slik.. det er rattspak for automat på den, tilt osv... denne vil jeg heller ikke ha(byttes bort i noe annet jeg kan ha brukfor)

Om ikke er jeg veldig klar for å bytte bort både motor å gir i en komplett, fungerende Chevrolet rekkesekser fra tidlig 50 tall sammen med en fungerende tretrins kasse :D

Air Ride greiene kan også ofres til fordel for noe annet jeg kan bruke..

Sikkert noen som undres over en slik iver etter å kvitte seg med disse bitene? men... ja, jeg er tillhenger av en litt godt gjennomført klassisk look på kustombiler, likeså synes jeg litt av sjarmen ligger i det at man kjenner man kjører gammelbil :D

Om jeg får en rekkesekser med passende kasse har jeg orginal bakaksel med bremser som jeg vil bruke :D

Så om noen leser dette å har brukt for de delene jeg ikke trenger, ta kontakt, eller tips venner å bekjente som kan ha bruk for det :D

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 27. Okt 2011 11:14 
Avlogget
Rookie
Rookie

Nå går det ikke veldig fort dette her(har voldsomt mye å gjøre med jobben, lang arbeidsvei osv som tar tid, men til uka er jeg igang i lokalene våre i Løten å da regner jeg med fritida ser noe bedre ut)

Men har vært innom garasjen å sett litt på bilen bortimot daglig da, å lakt div. planer for en fremdrift:-)

Å her om kvelden drev je å så gjennom listverk osv til prosjektet, prøvde å finne ut hva jeg skal bruke, ikke osv, å endte opp med å justere lister til front å bakrute(mulig det må justeres litt til der når gummilister å glass skal inn, men sålangt synes jeg ikke det ser helt feil ut :D

Vedlegg:
51Chevy1 001.jpg
51Chevy1 001.jpg [ 184.23 KiB | Vist 5330 ganger ]
51Chevy1 002.jpg
51Chevy1 002.jpg [ 190.29 KiB | Vist 5330 ganger ]
51Chevy1 003.jpg
51Chevy1 003.jpg [ 201.32 KiB | Vist 5330 ganger ]
Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 10. Jul 2012 22:43 
Avlogget
Rookie
Rookie

Hvordan går den med 51`n da?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 11. Jul 2012 22:42 
Avlogget
Get going
Get going

Så den stod tilsalgs på fjasboka

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 16. Aug 2012 17:37 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

har du solg bilen eller fortsatt interessert i å kvitte deg med noen av delene?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 16. Aug 2012 20:34 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Er det du som har hatt denne?

Bilde

--== 65 Oldsmobile F-85 ==--
--== 80 Chevrolet Malibu ==--
Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 20. Jan 2013 22:22 
Avlogget
Rookie
Rookie

Noen som vet hvor denne havna hen ? Tøff bil, hadde vært kjekt å se den ferdig...

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 21. Jan 2013 23:34 
Avlogget
Rookie
Rookie

Nå er det lenge siden jeg logget meg inn her gitt, men opptaget plutselig at noen hadde kommentert tråden min..

Nå er slettes ikke ting rundt bilhobbyen slik den var mer...

Samlivsbrudd å kav økonomisk ruin gjorde at kustomprosjektet ble ofret.. (at kjærringa dro får da være så sin sak) men bilsjappa gikk jo nedenom omtrentlig samtidig, å da ble jobbskifte høyaktuelt, hu je delte hus med dro jo med bruksbilen, å jeg tok jo normalt bare den bilen som sto nærmest porten... men, da måtte jeg plutselig ha en bruksbil(noe jeg ikke har prioritert på maaaange år) ja, Bobcaten byttet jeg bort i en 70 Tempo Panter som jeg solgte videre til junior`n også da.. så den ble ikke bruksbil den el..

Men, Customprosjektet ble ofret til fordel for en urestaurert 48 Dodge Coupe(den ble bruksbil for meg å den nye dama, Jada, jeg fant faktisk ei fantastisk jente jeg deler livet med) Men, når vinter`n nærmet seg ble kanskje denna Dodge`n litt i overkant spennende for de andre i familien min(jeg for min del klarer meg veldig fint med gamle urestaurerte biler, men... behovet for en noe mer "normal" bil kom da frem etterhvert.. Likeså var det endel andre ting som måtte fornyes i hjemmet(jeg la meg aldri oppi det med den halvparten som flyttet, men det ble vel igjen det som ikke var så mye å ha til meg) derfor ble det sterkt behov for div hvitevarer, en mer normal bil å jobbskiftet var såppas lite vellykket at jeg endte med en langtidssykemelding å kav trøbbel med å få sykepenger... Så Dodgen ble solgt til fordel for hvitevarer å en billig Volvo 940... Slik er nå den ståa, men jeg skal ha en orntlig feit tidlig 50s custom bare økonomien er på rett vei igjen..

Men, kan vel ikke si annet en at denne prosessen jeg har vært gjennom har vært lærerik, å behovet for en eller flere biler å kose seg med har nok blitt mye mindre nå da jeg deler livet med ej jente som en rett å slett trives bedre med :D Faktisk så bra at det blir bryllup i august, da selvfølgelig med live rockabillyband osv :D

Å ja, den der blå 39 Ford`n er en av bilene jeg har vært eier av ja :-)

51 Chevan havnet oppi nord for lillehammer ett sted om jeg husker riktig.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 22. Jan 2013 09:38 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Mye trist her, men med et par flotte lyspunkter. gratulerer med forstående bryllup. :D :D :D :D :D

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 44 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support