AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 26. Jun 2026 12:25

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1523 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 102  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 08. Jan 2013 19:40 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
Litt bilder av oljepumpa... er noe riper og greier der men hvor alvorligt er det liksom ?
koster nå ikke mye for en ny da så antar jeg skifter. Dette en high volume oljepumpe.


Vedlegg:
DSC_0002.JPG
DSC_0002.JPG [ 130.94 KiB | Vist 3977 ganger ]
DSC_0003.JPG
DSC_0003.JPG [ 125.99 KiB | Vist 3977 ganger ]
DSC_0004.JPG
DSC_0004.JPG [ 160.7 KiB | Vist 3977 ganger ]
DSC_0005.JPG
DSC_0005.JPG [ 121.69 KiB | Vist 3977 ganger ]
DSC_0007.JPG
DSC_0007.JPG [ 113.09 KiB | Vist 3977 ganger ]

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 08. Jan 2013 19:41 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
..................


Vedlegg:
DSC_0008.JPG
DSC_0008.JPG [ 107.92 KiB | Vist 3976 ganger ]
DSC_0009.JPG
DSC_0009.JPG [ 117.41 KiB | Vist 3976 ganger ]
DSC_0010.JPG
DSC_0010.JPG [ 113.55 KiB | Vist 3976 ganger ]
DSC_0011.JPG
DSC_0011.JPG [ 122.48 KiB | Vist 3976 ganger ]
DSC_0015.JPG
DSC_0015.JPG [ 177.82 KiB | Vist 3976 ganger ]

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 09. Jan 2013 18:42 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Mai 2009 00:05
Innlegg: 116
Her har det vært littegrann bråk ser du :) Men det var vel egentligt å forvente siden du allerde hadde litt grums i oljen. Går nok veldig fint an å bruke pumpen om igjen, men ville gått over overflatene med 2/400 smargel papir for å glatte ut litt. Hvordan så pumpehuset (som tannhjulet står i) innvendig? bildet var ikke så bra

_________________
67 mustang
79 mustang


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 09. Jan 2013 19:14 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
sorhaug skrev:
Her har det vært littegrann bråk ser du :) Men det var vel egentligt å forvente siden du allerde hadde litt grums i oljen. Går nok veldig fint an å bruke pumpen om igjen, men ville gått over overflatene med 2/400 smargel papir for å glatte ut litt. Hvordan så pumpehuset (som tannhjulet står i) innvendig? bildet var ikke så bra


ikke så gærnt inni der...

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 09. Jan 2013 19:17 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
Då har eg lagd en liten kasse til pulverlakkings stekeovnen i garasjen slik at jeg nå får inn hele bunnpanna og 16" felger og anna litt større ting og tang.
ser helt bomba ut men det speller liten rolle :roll: :mrgreen:


Vedlegg:
DSC_0002.JPG
DSC_0002.JPG [ 200.77 KiB | Vist 3919 ganger ]
DSC_0003.JPG
DSC_0003.JPG [ 196.91 KiB | Vist 3919 ganger ]
DSC_0005.JPG
DSC_0005.JPG [ 150.3 KiB | Vist 3919 ganger ]
DSC_0007.JPG
DSC_0007.JPG [ 178.34 KiB | Vist 3919 ganger ]
DSC_0009.JPG
DSC_0009.JPG [ 184.96 KiB | Vist 3919 ganger ]

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 10. Jan 2013 09:37 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 08. Jan 2011 01:34
Innlegg: 192
Bosted: Sortland
hva er poenget med kassen?
Har selv syslet litt med tanke om å lage en løsning for pulverlakkering.
Men usikker på hva jeg kunne bruke for å få plass litt større ting.
Har tenkt på varmtvannstanke, men flere varmelementer fra stekeovn(er).

_________________
-68 Camaro RS i grei bruksstand.
-04 Tahoe LT
-07 BMW 525dat


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 10. Jan 2013 10:58 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
Ghosterix skrev:
hva er poenget med kassen?
Har selv syslet litt med tanke om å lage en løsning for pulverlakkering.
Men usikker på hva jeg kunne bruke for å få plass litt større ting.
Har tenkt på varmtvannstanke, men flere varmelementer fra stekeovn(er).


poenge med den kassen er jo at jeg kan få inn ting som er i overkant av 65 cm lange istedenfor ca 40cm som stekeovnen var orginalt :)
altså den kassen blir en utvidelse av ovn volumet eller noe ;)

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 10. Jan 2013 14:34 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
Da har jeg pulverlakka bånnpanna og jeg synes det funka greit med den kassen og 8)


Vedlegg:
DSC_0001.JPG
DSC_0001.JPG [ 167.7 KiB | Vist 3827 ganger ]
DSC_0002.JPG
DSC_0002.JPG [ 178.47 KiB | Vist 3827 ganger ]
DSC_0004.JPG
DSC_0004.JPG [ 164.68 KiB | Vist 3827 ganger ]
DSC_0005.JPG
DSC_0005.JPG [ 169.76 KiB | Vist 3827 ganger ]
DSC_0007.JPG
DSC_0007.JPG [ 144.69 KiB | Vist 3827 ganger ]

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 10. Jan 2013 20:22 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
Lagd meg en "mal" av ett kloakk pvc rør (ubrukt selfølgelig :D ) .
Skal sette denne i sylindrene i blokka så jeg ser hvor mye jeg skal slipe ut for å "stroker klarere" blokka.

Satt den først i gamle blokka og filte den til der , da den er stroker klarert fra før.

Og da er det bare å slipe i vei eller no ;)
Prøvemonterer selfølgelig veiv med råde\stempel montert for å være sikker p åat det går bra :)


Vedlegg:
DSC_0001.JPG
DSC_0001.JPG [ 177.56 KiB | Vist 3790 ganger ]
DSC_0002.JPG
DSC_0002.JPG [ 155.79 KiB | Vist 3790 ganger ]
DSC_0005.JPG
DSC_0005.JPG [ 132.51 KiB | Vist 3790 ganger ]
DSC_0006.JPG
DSC_0006.JPG [ 152.16 KiB | Vist 3790 ganger ]
DSC_0007.JPG
DSC_0007.JPG [ 154.54 KiB | Vist 3790 ganger ]

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 11. Jan 2013 10:43 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 08. Jan 2011 01:34
Innlegg: 192
Bosted: Sortland
Crazy Horse skrev:
Ghosterix skrev:
hva er poenget med kassen?
Har selv syslet litt med tanke om å lage en løsning for pulverlakkering.
Men usikker på hva jeg kunne bruke for å få plass litt større ting.
Har tenkt på varmtvannstanke, men flere varmelementer fra stekeovn(er).


poenge med den kassen er jo at jeg kan få inn ting som er i overkant av 65 cm lange istedenfor ca 40cm som stekeovnen var orginalt :)
altså den kassen blir en utvidelse av ovn volumet eller noe ;)



ahaa.. selvfølgelig :)

_________________
-68 Camaro RS i grei bruksstand.
-04 Tahoe LT
-07 BMW 525dat


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 11. Jan 2013 15:55 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
Da har jeg "stroker" klarert blokka ...
Honing\syrevask next,prøvemontering osv osv
kjøpte en sånn på biltema og den funka utmerket:

http://biltema.no/ProductImages/20/large/20-543_l.jpg

mekka til noe greier så røret ikke skulle vri seg ut av posisjon 8)


Vedlegg:
DSC_0001.JPG
DSC_0001.JPG [ 162.75 KiB | Vist 3700 ganger ]
DSC_0003.JPG
DSC_0003.JPG [ 148.49 KiB | Vist 3700 ganger ]
DSC_0004.JPG
DSC_0004.JPG [ 122.14 KiB | Vist 3700 ganger ]
DSC_0008.JPG
DSC_0008.JPG [ 182.12 KiB | Vist 3700 ganger ]
DSC_0011.JPG
DSC_0011.JPG [ 160.82 KiB | Vist 3700 ganger ]

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 11. Jan 2013 17:43 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 19. Jan 2009 23:53
Innlegg: 773
Bosted: sula,møre og romsdal
De jaggu meg flink =D>

_________________
1988 CHEVROLET SILVERADO
1970 CHEVROLET MONTE CARLO,PROSJEKT FERDIG OM NOEN ÅR :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 11. Jan 2013 19:20 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
bad luck skrev:
De jaggu meg flink =D>



Takk for det, men er da ikke så avansert :)

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 11. Jan 2013 19:54 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Smart måte :D hvordan vet du hvor breit du hvor breit du skal slipe? eller hvinkelen du skal holde på fresen? hmm va litt vanskelig å forklare,
Vi gjorde det en gang på mekaniske, på en 4 sylindra Ford. da ble det bare målt og merket med sprittusj. så va ikke så nøye som dæ, kan heller ikke huske om vi fikk start på bilen, etter at jobben va utført #-o :D

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 11. Jan 2013 20:39 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
tar det på augnemål dvs ser koss det er på den gamle blokka..
tror nok jeg har tatt litt i underkant , så det kan være det blir noe mere sliping etter å ha prøvemontert veiva med råder.
Time Will Show elle.no

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1523 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 102  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 12 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support