Det kan du forsåvidt gjøre selv om ledningen til terminal 1 normalt går via ladelampen.
Men jeg vil IKKE anbefale deg å gjøre dette da du mest sannsynlig har en feil på elsystemet ditt, hvis den klarte å svi av dioder som sannsynligvis takler over 100A er samme feilen istand til å sette bilen din i brann på kort tid.
Skremselspropaganda? ja kanskje, men jeg har for ofte sett hva elfeil er istand til å gjøre.
Min anbefaling blir derfor å lete til du finner feilen(e) og ladingen blir normal koblet opp som originalt.
Skaff deg et koblingsskjema, sjekk alle koblingspunkt, gjennomføringer, sikringer og sokkelen/pæren til ladelampa.
Møkkajobb? ja det kan det dessverre være være men jeg hadde ikke tatt sjansen på å kjøre rundt med en slik feil som jeg ikke visste hva er eller hvor den er.....
Men selvfølgelig, du kan koble det slik du beskriver for å sjekke at dynamoen lader slik den skal (gjerne med en pære på ledningen til terminal 1 for å få mest mulig korrekt spenning til ladekretsen), hvis den gjør det er det bare å starte feilsøkingen