AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Søn 13. Sep 2026 04:56

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 42 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Exit bladet Amcar
InnleggSkrevet: Lør 08. Des 2012 22:45 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Fikk regninga for et nytt år som medlem i Amcar her om dagen,det blei en solid prisstigning for 2013.
Jeg for min del har kommet frem til at nok er nok,ikke bare pga pris,men åsså fordi jeg driver å reduserer på bilparken og antall blader jeg abonnerer på. Er vel åsså litt lei at det meste av plassen i bladet blir viet klin strøkne biler som er astronomisk restaurert når det gjelder pris,og for meg som driver med Ranchero/LTD og da har fått beskjed av Amcar at det ikke skal trykkes bilder av disse bilene,så har jeg mer nytte av å finne disse bilene på nettet,enn i Amcar...hvor de ikke er å se.
Diverse rabatter som norske firmaer reklamerer for i bladet eller andre steder kan aldri matche prisene fra ebay osv. Rabattene for å være med i Amcar har jeg aldri benyttet meg av,fordi jeg finner mye billigerer deler på nettet. Selv med prisen på delene+frakt+forenklet tollbehandling...så sparer jeg mye penger på deler til Ranchero/LTD. Dette landet har igrunn å bunn priset seg selv ut for lengst....her skal det være dyrest å ha bil tydeligvis.
Joda...jeg veit man burde støtte norske butikker som selger deler for amcar,men for meg så gjelder det å ha muligheten til å kunne handle deler der man slipper å tømme hele lommeboka for bare en håndfull deler.
Kan komme med et eksempel:
Min far har en 1998 Toyota Rav4,han trengte reg.reim,spurte meg om jeg kunne finne slikt til han. Jeg sjekka først mekonomen,der skulle de ha 2500,- for registerreim-sett,antar da at det følger med strammehjul i den pakka. Jeg tok en tur på ebay,fant et sett som inneholder reima+2 strammehjul+vannpumpe+diverse O-ringer og pakninger. Alt dette med frakt+tollbehandling kom på 750,- norske kroner,altså ei pakke som inneholder mye mer enn man får i norge...til en helt annen pris. Bare å kalle meg forræder eller noe den som vil,men er det noe rart man bruker nettet til å handle seg deler til bil med slike forskjeller? Altså...uten ebay så hadde ikke jeg kunne holdt på med amcar eller andre bilmerker,da hadde det blitt for dyrt,med norske butikkpriser.
Jaja...hvor mange her abonnerer egentlig på Amcar?

Ha en fortsatt god kveld 8) !

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Exit bladet Amcar
InnleggSkrevet: Lør 08. Des 2012 22:59 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Er medlem og støtter Amcar norge.
Er helt enig med deg ang bilene i bladet. Mye trailer queens og slikt....
Men støtter Amcar for at dem står for vår sak imot MAFIAEN (Stortinget....)
Hadde nok vært enda værre uten dem.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 08. Des 2012 23:01 
Avlogget
Get going
Get going

Ja, hvis du for det meste er ute etter rabattordningene som en får gjennom Amcar så trenger du sikkert ikke være medlem. For min del støtter jeg glatt Amcar med kontigenten, som tilsvarer en halv kveld på byen for de som pleier å vanke der. Synes jobben de gjør for oss med amerikansk bilinteresse er verd kontigenten for min del. Selv om en ikke er medlem så drar en jo nytte av jobben de gjør så du får jo gjøre som du vil.

60 Oldsmobile NinetyEight Celebrity Sedan
63 NSU Prinz IV
69 Chevy Caprice
74 Chevy C10 Custom DeLuxe
84 Buick LeSabre Limited
03 Chrysler PT Cruiser StreetCruiser
08 Jeep Patriot

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 08. Des 2012 23:09 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

samme her. medlem for å støtte dem, + føler virkelig jeg får noe igjen for pengene. billig forsikring, import dokumentasjon, bla + uten dem er jeg redd for at amcar miljøet hadde vært bra dødt i Norge.
+ jeg bruker penger på mye annet tull, så hvorfor ikke støtte dem

Årsaken til at alt er så forbanna dyrt i Norge = vi e så grisk å har forlanget lønnsforhøyelse de siste 30 årene
noe som igjen kun gir en lønnsspiral. og til slutt priser vi oss ut..

men ser man dele pris i forhold til utgifter som firma har, så er det ikke dyrt + vi har nok blant den billigste bensinen i verden i forhold til lønn :wink:

1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.

Sist endret av grogei den Lør 08. Des 2012 23:15, endret 1 gang

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 08. Des 2012 23:13 
Avlogget
Get going
Get going

Ranchero skrev:
for meg som driver med Ranchero/LTD og da har fått beskjed av Amcar at det ikke skal trykkes bilder av disse bilene,så har jeg mer nytte av å finne disse bilene på nettet,enn i Amcar...hvor de ikke er å se..
) !

Kan du dokumentere dette, eller er det din personlige meining. :?:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 08. Des 2012 23:36 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Jeg sendte en gang for noen år siden en forespørsel til bladet om bilder av siste årgang ranchero/ltd,men fikk nei til dette. Det er bare å se i et nummer av bladet ifra 1978,der finner du siste reportasje om ranchero. Og hvor mange ganger har ikke mustang og camaro blitt gjengitt i bladet..hehe :?:
Helt enig med alle,vi gjør som vi vil,og amcar har gjort mye for hobbyen vår. Selv har jeg for mange biler,har 7 amcar og skal ned i mellom 1 til 3 stykk. Man har bare to hender og 24 timer i døgnet,og mine biler blir bare stående uten å bli gjort noe med,grunnen til det er at jeg vil gjøre noe med alle på samme tid. Jeg har ikke den selvdisiplinen som skal til for å ta en bil av gangen,da er det bare en ting å gjøre,få vekk hele greia bortimot 8) .
Men dere veit,selv om jeg forsvinner fra medlemsmassen,så er fortsatt dere igjen,amcar merker ikke engang at jeg blir borte..hehe 8) .
Har 3 dodge vaner som skal bort,er bare å melde sin interesse for dem om noen ønsker seg disse. Min tid som dodge van eier er forlengst gått av interessa,så de står nå bare der.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 09. Des 2012 01:04 
Avlogget
Get going
Get going

Er medlem og kommer nok alltid til og være det også.

Nå er vel Amcar Magazine og ACCN to forskjellige ting, men bladet er en av medlemsfordelene.
ACCN har gjort, og gjør fremdeles verdifullt arbeid for oss som har dette som hobby/livsstil.

Jeg må si innlegget til grogei traff spikeren på hodet, forsikringsordninger, politisk arbeid, registreringsdokumentasjon, teknisk hjelp o.s.v. +++. Viktig og støtte opp om arbeidet ACCN utfører.
Ola Dunk skal ha mest mulig for minst mulig, og hver gang vi hyler til oss lønnsøkning øker alt annet i takt med det, skatter/avgifter, priser o.s.v. . Butikkene / deleforhandlerne kjøper de samme delene fra hvor vi gjør,og skal de kunne drive butikk med lønnede ansatte og attpåtil tjene en krone vil det naturligvis bli dyrere.

Vi får ikke alltid alt slik vi vil, og skal man ta hensyn til alle medlemmers personlige preferanser ang. stoff publisert i bladet kan det bli tøfft og tilfredstille samtlige.

Anyhow....vi er forskjellige og folk må få gjøre sine valg slik de ønsker:) Fortsatt god helg!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 09. Des 2012 02:10 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Amcars forsikringsavtale på veteranbil er uslåelig. Bare den gjør at jeg sparer langt mer enn kontigenten i året (litt for mange biler...).
Jobben de gjør for bilentusiaster i Norge i forhold til myndighetene er veldig viktig og bør støttes opp om. Vi hadde faktisk ikke hatt 30-årsregelen uten :shock:
Selv har jeg brukt teknisk avdeling hos Amcar flere ganger og fått glimrende dokumentasjon på ombygginger, tekniske data for førstegangsregistrering osv. Bilitilsynet stoler ikke på hvem som helst, men de anbefaler faktisk å ha med dokumentasjon fra Amcar ved registrering og godtar deres anbefalinger og dokumentasjon på det meste.
Jeg hadde nok heller ikke kjøpt bladet hos Narvesen for en hundrelapp men anser det bare som en bonus å få det i postkassa i tillegg til alt annet det å støtte opp om organsisasjonen medfører.
De jobber også aktivt for å få til et samarbeide på tvers av biltyper og opprinelsesland for å stå samlet og sterkere mot myndigheter, avgifter osv. LMK, NAF osv er bare en vits i den sammenheng i forhold til hva Amcar har fått til.

For å si det enkelt, vi trenger at de fortsetter å jobbe som de gjør. De trenger våre penger for å få det til. Du får et greit nok blad i postkassa som bonus (og det har vært reportasjer om minst 5 forskjellige "LTD II Rancheroer" i Amcar, om ikke i helt moderne tid så lenge etter 1978 :wink: )

1965 Plymouth Valiant V100
1965 Ford Mustang

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 09. Des 2012 05:11 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Enig i at bladet er fullt av uinteressante ting dessverre. De gamle amcarbladene med diy er mye mer gøy å lese. Og reportasjer av amerikanske bygg når vi har så mye pennende og høyt nivå bygg her i Norge trenger vi heller ikke.
Men ja, er medlem for å støtte i kampen mot idiotene. Det minste man kan gjøre for å støtte de som kjemper for bilgade sin sak mot staten. Sykt at det skal være en utopi for de fleste å ha råd til en bil som i statene koster 2-300 000kr.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 09. Des 2012 07:41 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Vi hadde nok kjørt rundt i noen rustne 4 dørs stolper hadde det ikke vært for 30 årsregelen.
Jeg er evig takknemlig for at den kom i 85 (var det vel).
På 70 tallet var det så og si umulig å gå inn i en butikk og kjøpe seg en flott cadillac, slik som i dag.
Så den 1000 lappen betaler jeg med glede...
Tommy
Medlem nr 2006 !

1997 Tahoe
http://cadillac.abcblogg.no

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 09. Des 2012 12:21 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Jeg er ikke medlem på grunn av bladet, (syns det mangler litt mere jordnære reportasjer. Vi har ikke alle flere 100.000++ til å bygge bil for!)

Men jeg støtter deres arbeide for at holde statens grådighet i skakk. Uten dem ville vi ha hatt mange flere problemer.
Jeg vet at andre også har jobbet hardt for at få til dette, uten å få den anerkjennelse, som de fortjener.
Men AMCAR har vært flinke til å slå på tromme, for å gjøre oppmerksom på dem selv.
Og vi har vel fått med oss, at i Norge, er det den som brøler høyest, som får oppmerksomheten.

Jeg kommer til å fortsætte med å være medlem, og bladet fortsetter med å være nederst i skuffen på toalettet!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 09. Des 2012 12:51 
Avlogget
Rookie
Rookie

Jeg er heller ikke medlem pga. bladet, men alt det andre de gjør og faktisk oppnår.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 09. Des 2012 13:37 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

For min del er jeg medlem på bakgrunn av billig forsikring og deler. Får også litt avslag på resten av forsikringene pga. medlemskapet. Tro avslaget summerer jeg sånn ca til medlemsavgiften, så det går opp i opp.

Men det hersens bladet er til nød underholdning på lange dobesøk. Det legges på dass sånn i tilfelle, men ellers ikke verdt noe tid.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 09. Des 2012 16:04 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Jepp,har lest alle innlegg og synes det er bra med innspill om bladet. Jeg tror jeg driver med bilhobby på en litt annen måte enn dere. De fleste her snakker om typegodkjenning,førstegangsregistrering,import osv. Jeg kommer aldri dit,slik jeg tenker framtida idag. Jeg har fortsatt min første amcar (79' Ranchero) her,og den blir nok her,sammen med en annen ranchero+ltd. Og de bilene er igrunn nok,jeg har ikke behov for å importere en annen bil,og heller ikke råd til slikt. Skal man importere en bil,så må man opp i en viss prisklasse+frakt om man ikke skal ende opp med en rusthaug som må løftes av containeren med skuffe for ikke å knekke på midten av rust....for å sette det hele på spissen selvsagt. Jeg er forbanna drittlei at man aldri får gjort noe med disse bilene,nok er nok,og da følger Amcar med i dragsuget.Men jeg velger å beholde Ranchero/LTD her,de er fortsatt noe av det lille jeg bryr meg om når det gjelder bilhobby. Joda...jeg kunne fortsatt ha vært medlem og mottatt bladet,men greit...det er lite med ranchero/ltd der,men de som ikke mener det er blitt altfor mye juggel å stas av de bilene i bladet,altfor mye glamour på bilreportasjene,de liker kanskje at ting skal være av det dyreste slaget sjøl.
Bladet er vel på ca 100 sider? (Jeg gidder ikke gå å sjekke),og jeg ser kanskje på 10 sider,resten klapper jeg sammen,setter i permen og inn i hylla,har ennå ikke tatt et blad fram igjen for å lese mer av bladet seinere.
Men jeg kan ikke tenke meg at det er så mange som melder seg ut,så det er om å gjøre at dere andre fortsatt blir medlemmer,de gjør en veldig god jobb,det er jeg enig i,men nå begynner interessa mi å falle på et minimum. Hvorfor skulle jeg da kaste bort penger på å være medlem??? Kanskje blir jeg med seinere en gang,når jeg er 50-60. Jeg blir nok fortsatt med her litt,men med færre biler og lav interesse,så er det nok ikke ofte jeg kommer til å åpne kjeften :) .

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 09. Des 2012 23:32 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Bare ved å få ifs klassikerforsikring har jeg spart inn medlemsskapet. Har jeg tid å vente på deler så bestiller jeg fra US og ebay, men med 3 amerikanere og 1 daily driver så handler jeg mye i Norge med rabatt også.

Og som tidligere nevnt, bare det politiske arbeidet er verdt kontingenten synes jeg. Jo flere medlemmer ACCN har, jo større gjennomslagskraft har de. Men det er selvsagt helt frivillig å være medlem.

Og hadde jeg ikke fått bladet så hadde jeg ikke giddet å kjøpe det. Men det er IKKE fordi jeg synes det er for få "early A's" eller Ramchargere i det... ;)

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 42 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 15 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet