AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 07:59

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 93 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 19. Mar 2006 16:24 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Feb 2006 22:44
Innlegg: 1227
Bosted: Hvam
widing skrev:
Ja jeg er godt førnøyd med Ramchargern. Bare synd den er så tørst på besin. Hørte det skal hjelpe veldig å bytte O2 sensorn, men har ikke greid å få av den gamle enda. Akkurat nå bruker den 1,8 pr mil på landeveikjøring i ca 100 km/t.


Tenk på den luftmotstanden da, Jørgen. :!:
I 100 km/t med ein "moderne" EFi 318 så er det rikeleg med rullemotstand på offroad-dekk og bulldog-fronten som bremser farta.

Eg har forresten eit interessant regnestykke på den 70 Cudaen i England. Kanskje eg må ringe deg ein dag og prøve å overtale litt. :wink:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 19. Mar 2006 22:41 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 26. Feb 2006 04:09
Innlegg: 239
Bosted: Skedsmokorset
Joda, men en med 90 modell jeg snakket med fikk sin med 318EFi til å gå på 1,2-1,4 Men han hadde 4-trinns auto, mens jeg har 3-trinns auto (727). Jeg snakker ikke om å få min ned på det med 1,6-1,5 hadde vært find :)

Er bare å ringe meg det, og overbevise meg ;)

_________________
- Jørgen


1970 Plymouth 'Cuda 383 727 8 3/4
http://cuda.widing.biz/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: E body
InnleggSkrevet: Tor 13. Apr 2006 11:08 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Feb 2006 22:45
Innlegg: 959
Bosted: telemark
Hei widing har du fått kjøpt deg e body nå :DD
Har du satt deg noe mål for hvem treff du skal på i år 8) 8)
Du må få med deg kameraten din (han med challingeren)
reise på høst trefet til wpc klubben.
Det ligger anonse for det på hjemmesiden min :mrgreen: :mrgreen:
Det blir et tøft treff \:D/ \:D/
Regner med jeg drar til drammen 30 april på cc sentret.

_________________
moparman.
DODGE RAM 2500 SLT 99.
Dodge charger 68. 440cid
Dodge trandesman B 200 74.
Prosjekt dodge dart 69 bad boy
prosjekt dodge maxi van B200 big block 76
1986 Le baron cab

Massively Over Powered And Respected
http://www.chargernorway.com


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 13. Apr 2006 12:17 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 26. Feb 2006 04:09
Innlegg: 239
Bosted: Skedsmokorset
Har fått kjøpt meg 70 'Cuda jeg. Har den vel hjemme i Norge rundt 30 tipper jeg. Så det blir vel å kjøre på prøveskilter på første treff. Regner med at Per Arne (han med rosa Challenger) blir med da. Og vi kommer selvsakt på Mopar Muskel bil treff som vandelig :D

_________________
- Jørgen


1970 Plymouth 'Cuda 383 727 8 3/4
http://cuda.widing.biz/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 13. Apr 2006 13:46 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 03. Feb 2006 00:17
Innlegg: 180
Bosted: Jessheim
widing skrev:
Har fått kjøpt meg 70 'Cuda jeg. Har den vel hjemme i Norge rundt 30 tipper jeg. Så det blir vel å kjøre på prøveskilter på første treff. Regner med at Per Arne (han med rosa Challenger) blir med da. Og vi kommer selvsakt på Mopar Muskel bil treff som vandelig :D



Gratulerer! Personlig synes jeg dette er kjempe råe biler 8) Håper du legger ut bilder på forumet :lol:

_________________
Thomas

1972 Mustang Mach1
Hjemmesiden min


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 13. Apr 2006 14:02 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 26. Feb 2006 04:09
Innlegg: 239
Bosted: Skedsmokorset
Takk, takk, det kommer så fort jeg har fått bilen i land. Da kommer også mere detaljer om 'cudan

_________________
- Jørgen


1970 Plymouth 'Cuda 383 727 8 3/4
http://cuda.widing.biz/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 13. Apr 2006 20:19 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Feb 2006 22:44
Innlegg: 1227
Bosted: Hvam
Er spennt på bilen, Widing.

Håper det passer slik at me kan slå følge til eit par treff i løpet av sommeren. Nyter å kjøre foran og bak og i følge med Mopar sine E-bodyer! 8)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 13. Apr 2006 20:31 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 26. Feb 2006 04:09
Innlegg: 239
Bosted: Skedsmokorset
Den som er mest spent her er nok meg ;)
Ja, det kan vi helt sikkert :)
Ornamental (rosa 72 Challenger) og meg har tenkt å starte en klubb bare for e-body mopar biler, som vi har tenkt å kalle E-buddies. Så dette kan jo blir starten på klubben :lol:

_________________
- Jørgen


1970 Plymouth 'Cuda 383 727 8 3/4
http://cuda.widing.biz/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 13. Apr 2006 20:42 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Feb 2006 22:44
Innlegg: 1227
Bosted: Hvam
widing skrev:
Den som er mest spent her er nok meg ;)


Å - kjenner meg godt igjen der. Det er berre knappe to mnd sidan eg sjølv gjekk rundt som ein unge på julaften formiddag. Stod med flybilletten i handa og trippa! Sov nokså urolig dei siste nettene før avreise skal eg love deg! :)

Og i dag er det berre fjorten dager igjen til den skal hentes over fjellet og heim til far! Da må det vel være blitt slutt på snø og is og helst saltsølet over vidda.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 13. Apr 2006 21:15 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 26. Feb 2006 04:09
Innlegg: 239
Bosted: Skedsmokorset
Kjører min langs E-18 fra kristiansand med engang jeg. Litt lenger menn mindre salt ;) Klarer knapt å sove som det er allerede ;)

_________________
- Jørgen


1970 Plymouth 'Cuda 383 727 8 3/4
http://cuda.widing.biz/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: E18
InnleggSkrevet: Tor 13. Apr 2006 21:58 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Feb 2006 22:45
Innlegg: 959
Bosted: telemark
Du kjører om kristiansand skriver du :mrgreen: :mrgreen:
Da paserer du meg der jeg bor med ca 300 m da :lol: :lol:
Ja vi ses på mopar muscle meet \:D/ \:D/
Men det var høst treffet til wpc klubben jeg tenkte på :mrgreen:
En klubb for e body burte slå an :mrgreen: :mrgreen:

_________________
moparman.
DODGE RAM 2500 SLT 99.
Dodge charger 68. 440cid
Dodge trandesman B 200 74.
Prosjekt dodge dart 69 bad boy
prosjekt dodge maxi van B200 big block 76
1986 Le baron cab

Massively Over Powered And Respected
http://www.chargernorway.com


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 14. Apr 2006 10:41 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 25. Feb 2006 18:16
Innlegg: 221
Bosted: Tiggerstaden
Ikke heeeeelt umulig at jeg blir med på diverse treff når anledningene byr seg, nei. :mrgreen:


Jeg skal i hvertfall være med på å hente 'Cuda.
Noen må passe på at "herr Widing helt i ekstase" husker på å få i seg mat og drikke på turen. :P

Heldigvis skal madammen til Widing være med, så da blir nok denne "noen" henne. Vi gutta kan nok ikke stoles på i denne sammenhengen...

Vi gutta ja, det er med en tredjemann også. Han har begynt å få litt sansen for muskelbil, men han har mc-bakgrunn fra plastraketter, og er ikke helt sikker på hva han føler mest for.
Vi sier til ham at han må gå for det han har mest lyst på, det er det eneste riktige uansett hva det blir.
At vi i det stille, og ikke fullt så stille (*) påvirker ham i retning av at Mopar er det riktige er en annen sak.. :twisted:



* = Jeg f.eks har gitt ham grei beskjed om at han skal prøve bilen min et stille og tilbaketrukket sted.
Her vises ingen nåde.



Forresten, det er en i denne tråden som bør endre signaturen sin... 8)

_________________
(OO/=====\OO)

'72 Challenger Rallye


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 14. Apr 2006 11:04 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 26. Feb 2006 04:09
Innlegg: 239
Bosted: Skedsmokorset
Ja, det blir fulit i 'cudaen så jeg er litt spent på hvirdan det vil gå. Fikk beskje fra forje eier jeg ikke burde ha for mye vekt i baksete var tross alt 275/60/15 bak. Men det går sikkert bra ;)

Ja det er nok noen som må passe på at jeg ikke bare kjører 'Cuda ;)

Jepp tredje man skal vi nok få overbevist :D

Har bytta om signaturen nå 8)

_________________
- Jørgen


1970 Plymouth 'Cuda 383 727 8 3/4
http://cuda.widing.biz/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 14. Apr 2006 12:38 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 25. Feb 2006 18:16
Innlegg: 221
Bosted: Tiggerstaden
widing skrev:
Har bytta om signaturen nå 8)

Det var neimen ikke mye du trengte å skrive om, bare å bytte "Dodge Charger 500" med "Plymouth 'Cuda", tallene var ellers helt like.Bilde

_________________
(OO/=====\OO)

'72 Challenger Rallye


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 14. Apr 2006 14:44 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 26. Feb 2006 04:09
Innlegg: 239
Bosted: Skedsmokorset
Sant det, men det er en N kodet Super Comand 383 i 'cudan og det var en L kodet 383 i Chargern. Ca 45 hester i forskjell originalt ;)

_________________
- Jørgen


1970 Plymouth 'Cuda 383 727 8 3/4
http://cuda.widing.biz/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 93 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support