E_S skrev:
Hehe, ja, det er jo muligheter da..

Jeg får se hva jeg gjør etterhvert, skal ihvertfall ha bilen 100% teknisk før jeg evt. begynner å tenke i de baner. Er noen utfordringer med litt listverk og slikt også som bør fikses litt på om jeg først skulle gjort noe med lakken..

Ja, jeg tror det der skal funke - som sagt hadde jeg ikke noe valg, da manifoldene fra en van ikke passer mellom rammevangene på Capricen.

Fant ut at brukte personbilmanifolder gikk for såpass mye at det ikke var aktuelt når man kunne få headers såpass rimelig som faktisk også eliminerer problemet med overganger, bøy og så videre for å ta eksosanlegget ned under bilen. Planen videre med eksosen er ihvertfall 2x katalysatorer (er man moderne, så er man moderne) og et H-rør, så får jeg bygge videre etter det.

Min girkassetravers er til TH350 da noen hadde skiftet TH200-kassen til en slik en gang i tiden, men den må også bygges om, da det er 6-7 cm som skiller festet på 4L60 og TH350. I tillegg har jeg som sagt utfordringen med eksosanlegg, men det bør jeg klare å få til på et vis. Må bare friske opp sveisekunnskapene litt først, er flere år siden sist jeg rørte et MIG-apparat..

Aha, jeg er grønn mann på Sessvollmoen - driver med kjøretøyopplæring, men dessverre veldig lite verkstedvirksomhet, så vi har fine lokaler, men praktisk talt null maskiner/apparater som kan være nyttig..

Det mangler litt listverk her også for å si det sånn

Men når motor og bakaksel er ferdig så begynner det å hjelpe teknisk, så da er det lakk og interiør som står for tur.
Katalysatorer blir det ikke på denne bilen. Det var visst en smal sak å programmere vekk labdasondene etter katalysator, og det må jo programmeres litt her uansett så.
Girkassefestet på 4l60 kassa er bare 1,3 cm unna det på 200c kassa, så jeg er vel i værste fall nødt til å file opp sporet litt

Men jeg er til gjengjeld nødt til å korte mellomakselen 7cm eller skaffe en som er litt kortere
Om det bare er 6-7 cm som skiller 350 og 4l60 er det jo bare å sveise på en ny brakett på traversen

For å spare en del sveisearbeide kan du jo lage en mal av hvordan eksosrøene skal være i noe som lett kan bøyes, også få foreksempel svendsen eksos til å lage rør for deg, så det er bare å skru det sammen ved headers, katalysatorer og lyddempere?
Jeg har såvidt vært innenfor noen porter der oppe, og det er veldig fine lokaler ja!