AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 20:53

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 255 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Lør 10. Nov 2012 01:42 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
kristian s skrev:
Flott jobba! Godt å se flere kjøre på med skranglestuk. Fin under, god teknisk stand og sleten kaross.
Jeg syns du skal drite i det pcv greiene. Kjør en breather på hvert toppdeksel.
Alle anbefaler pcv, men stort sett alle har to breathere.



Det blir to cromma breathere, trur jeg blir bra på svart motor ;) Enkelt å greit

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Lør 10. Nov 2012 23:26 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Litt framgang i dag. Satt på girkassa å lempa motorn i bil, etter litt vask og gnukking på kassa og filterbytte.
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Fått lakkert en god del mer, flexplata, frontplata i motorrommet, vifte deksel og vifte, batterikassa, varmeapparatboksen som er i motorrommet, panseret og innerskjermene fikk en omgang til

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Søn 11. Nov 2012 02:47 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Jævlig spent på første oppstarten å innkjøringa :) Det ser jeg fram til, men det er en vei dit å.. Hehe godt vi har lange mørke kvelder foran oss ;)

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Søn 11. Nov 2012 04:23 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Moro med prosjekttråd :) kult du poster selv om det ikke er så mye feedback hver gang!
Tipper du kommer til å bli overraska over hvor bra ærlige 195 hk går. Vil du ha mer seinere har du en solid bunndel å bygge på. Så kan vi se om vi ikke kan få skvisa ut litt mer med enkle mods også :)

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Søn 11. Nov 2012 10:47 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Denne følger datteren med på! hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Søn 11. Nov 2012 15:14 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Hehe takk moro og høre :) ja er som sagt veldig spent på den motorn, han på sarp. Motor sa at de fleste bytta ut kammen til noe edelbrock rpm kam med en gang.. Men jeg sa akkurat nå så gjør ikke det noe som helst, vil bare ha en drift sikker motor. Så det skal bli kult å se :) veldig moro å høre at noen følger med :)

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Søn 11. Nov 2012 15:28 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Edelbrock rpm kammen er et dårlig valg til den motoren med komp på rundt 7.9:1. For hissig kam.
Men en lunati 69100 el 60101 er derimot meget gode valg. En ting du kan ha i bakhodet er at bytter du kam med en gang kan du bruke løfterne du har. Bytter du seinere må du ha nye løftere.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Søn 11. Nov 2012 15:39 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Det er sant.. Nei jeg kjører nok som det er hvertfall til neste sommer. Skulle jeg absolutt bli lei så kommer det en vinter til ;) Jeg har blakka meg så fælt nå, så jeg må nesten bare begrense meg sjøl, og kutte ned litt hehe.

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Man 12. Nov 2012 02:49 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
SERVO?

Noen som vet åssen det er hvis jeg ville hatt servo på bilen etterhvert, finnes det servo snekker til denna tro? Da tenker jeg bare på en servo pumpe som pumper olja og letter selve styre snekka altså..

Skrik ut hvis noen veit ;)

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Man 12. Nov 2012 09:22 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
På datterens 61 Pontiac, sitter det en servosnekke, og en "ram-assist"
Trur dette er ettermontert. Funker fint i denne bilen!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Tir 13. Nov 2012 19:42 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Det er litt tight med kroner om dagen men, har tatt sjansen på å bestille litt deler. Det går såvidt hehe.

Kjøpte den eksos manifoild lakken fra gasolin.

Bestilt ny svingningsdemper til motoren, breathere,olje og oljefilter så har jeg det klart til å bytte når jeg har kjørt inn motoren.
Oljetrykks slange. Nytt boltsett til forgasseren, så jeg slipper det gamle rælet som er i 4 forskjellige lengder med div mutterne og skiver på..
Og div fittings fra vannpumpe og innsug til varme apparat.

Så det blir vel no skruing og pusling til helga igjen :)

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Fre 16. Nov 2012 11:00 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Tjoho :) Gleder meg til å pusle litt i verkstedet i kveld :)

Å god helg alle sammen!! :D

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Lør 17. Nov 2012 20:24 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Gjorde ikke stort i går, gikk mest å sparka i dekka i titta og tok en pils.. Hehe :) Fikk på startern i hvertfall og litt annet småtteri. Noen få bilder :)

Bilde

Svingningsdempern må jeg få lånt meg verktøy til å dra innpå, hvis ingen har noen lure triks i bakhodet.. Skal vel ikke bankes på hehe.
Bilde

Heatern blei finfin svart ;)
Bilde

Bilde

Oljestick.. Huska heldigvis å plugge hullet på motsatt side av blokka hehe...
Bilde

Også kosta på meg litt litteratur for moro skyld.. Salgsbrosjyre 1961 Chevy, Owners guide og elektriske skjemaer :) Moro :)
Bilde

Bilde

Bilde

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Lør 17. Nov 2012 20:28 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Huska ikke å ta så mange bilder...

Fikk testa motorbukken jeg lagde meg. Den holder, men kunne meg fordel vært hakket grøvre. Ser at det var tungt med den gamle 350n i ;)

Fikk pakka fra gasolin i dag også blir spennende og lakkere eksos manifoildene.. Håper jeg får lånt sandblåsningsapparat til uka, da skal jeg ta de, og panserhengslene samtidig. De blir matt svarte som panseret..

God lørdags kveld folket ;)

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Tir 20. Nov 2012 19:45 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Sarpsborg Motor =D> var bare å komme innom å låne verktøy over helga så jeg fikk satt på svingnindsdemperen..:)

Også fant jeg noen gamle bilder.. Hiver'øm ut jeg ;)

Her ser man basskassa jeg nevnte litt før i tråden.. Der er det ikke mye å gå på hehe. Like a glove..
Forsterkeren var bare kasta i omtrent der.. Ledninger overalt.. Skal pusle litt med stereon utover vintern å prøve å finne et fint sted å sette forsterkeren. Foran/over basskassa er det ikke plass...

Har såvidt prøvd å kle inn bagasjen en gang, med noen plater, i bunn å på sidene. Sideplate da i fra midten på hjulbuen. Og da hatt forsterkeren på ene side veggen der. Men jeg får se kanskje jeg gjør et nytt forsøk ;P Er litt dumt å miste så mye plass til sidene når jeg tar med en gjeng på tur også, mye volum i sidene der hehe.
Bilde

Et litt morsomt bilde fra Västerås et år.. Sulten fågel..
Bilde

Service før Västerås for noen år siden..
Bilde

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 255 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support