AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 06:17

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 115  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 15. Nov 2012 17:33 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 26. Feb 2006 17:33
Innlegg: 1167
Bosted: Langevåg, Bømlo
hkjensli skrev:
Sitat:
Mercedes er et "stykke ingeniørkunst" for å si det slik, der er det ikke noe som skrangler, og behagelig lyd når man lukker igjen dørene.
Høres akkurat ut som du beskriver en 50 talls Cadillac, har selv en 57 Eldorado og dette er akkurat slik jeg vil beskrive den!

Sorry for the hijack Wolf!


=D> =D> =D>

_________________
87 Chevrolet S10 Pickup Viper powered
08 Cadillac BLS Wagon

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 15. Nov 2012 18:32 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Jeg er ikke helt sikker, på om det var Beadlock's intensjon, men bare tanken om å kjøre mercedes, gjorde at Dodgen nå mangler å få sveiset et lite hull på passasjersiden. :twisted: :twisted: :twisted:
3.5 mm stål inn i vangen, og litt massasje, med jekk, hammer og diverse andre verktøyer, og jeg kan nå løfte bilen der!
Heldigvis, var bærebjelken foran, enkel å fikse.
Satte bilen på bukker, og løsnet subframen, og slapp den litt ned på føresiden!
Det gav plass nokk til at jeg kunne kappe ut dårligt stål, og få lagt inn ferskt 3.5 mm der også!
været har også vært med mig i dag, sol og nesten 10 grader.
har faktisk hatt så travlt, at jeg har glemt å ta bilder!!! hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 15. Nov 2012 18:43 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 03. Jan 2011 04:29
Innlegg: 96
Bosted: Lillestrøm
hehe, hvorfor er jeg ikke overasket!!!??

_________________
1957 Cadillac Eldorado Seville
1960 Chevrolet Apache 10 Stepside
1979/91 Jeep Grand Wagoneer
1982 Cadillac Fleetwood Brougham
1987 Chevrolet S10 Ext Cab 4x4 http://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=18034
1988 Chevrolet S10 Ext Cab 4x4


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 15. Nov 2012 19:16 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Pappa Wolf skrev:
Jeg er ikke helt sikker, på om det var Beadlock's intensjon, men bare tanken om å kjøre mercedes, gjorde at Dodgen nå mangler å få sveiset et lite hull på passasjersiden. :twisted: :twisted: :twisted:
3.5 mm stål inn i vangen, og litt massasje, med jekk, hammer og diverse andre verktøyer, og jeg kan nå løfte bilen der!
Heldigvis, var bærebjelken foran, enkel å fikse.
Satte bilen på bukker, og løsnet subframen, og slapp den litt ned på føresiden!
Det gav plass nokk til at jeg kunne kappe ut dårligt stål, og få lagt inn ferskt 3.5 mm der også!
været har også vært med mig i dag, sol og nesten 10 grader.
har faktisk hatt så travlt, at jeg har glemt å ta bilder!!! hehehe


Du skulle fått tak i en rustfri subframe ,det ble jo solgt noen sånne biler i Norge , så kansje det finnes en delebil med rustfri subframe noen plass?

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 15. Nov 2012 19:31 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
det er ikke subframen, som er rustet, det er bærebjelken, og inderskjermen!
Men jo, de selges til lave priser, over det meste av norden!
men det er heldigvis ikke lengere noe problem.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 15. Nov 2012 20:36 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Feb 2006 22:45
Innlegg: 959
Bosted: telemark
Så tanken på stjernegris fikk fram arbeidsløsta igjen. Du har jo lakt ned så mye arbe allerede at det ville være synd og gi seg.
Håper for din del det ikke er noen fler overaskelser.

_________________
moparman.
DODGE RAM 2500 SLT 99.
Dodge charger 68. 440cid
Dodge trandesman B 200 74.
Prosjekt dodge dart 69 bad boy
prosjekt dodge maxi van B200 big block 76
1986 Le baron cab

Massively Over Powered And Respected
http://www.chargernorway.com


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 15. Nov 2012 20:43 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
moparman skrev:
Så tanken på stjernegris fikk fram arbeidsløsta igjen. Du har jo lakt ned så mye arbe allerede at det ville være synd og gi seg.
Håper for din del det ikke er noen fler overaskelser.


Garanter det kommer flere overraskelser, for hvis jeg trur jeg er ferdig, dukker det noe opp, som er enten umuligt å fikse, eller for dyrt! hahaha
Det er helt normalt her på tomten!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 15. Nov 2012 22:35 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 31. Mai 2007 14:11
Innlegg: 726
Bosted: Narvik,Norway / Iola, Wisconsin, USA
Det er en utrolig arbeidløst og innsats du viser for å redde denne fine bilen Wulf! Du kommer sikkert i mål og får den på veien igjen.
Det dumme er at det antakelig ikke tar lang tid før den beklageligvis er like råtten igjen. På bildene ser det ut som du "gjemmer" massevis av steder med overflaterust, og mange av stedene du bytter ut plate er det vanskelig/umulig å få rustbeskyttet skikkelig på begge sider. Det vil derfor fortsette å ruste, og snart tyter det fram igjen.
Arbeidet som sådan kan være lærerikt og inspirerende, men for å berge bilen for en lengre periode, så er det nok desverre bortkasta tid og penger.
Beklager å være så "negativ".

_________________
-39 gMc 1/2t flatbed 302cid 6cyl/th400
-55 gMc 1/2t fenderside 248cid 6cyl/hydramatic
-77 GMC 1/2t SB fenderside 350/th350 (Pontiac ohc 6 kandidat!)
-84 GMC C1500 SB wideside 250 L6/th700 (i USA)
2014 GMC Sierra 1500 sb 5,3l v8 (i USA)

INLINER #3417


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 15. Nov 2012 23:30 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
En av årsakene til at denne var så dårlig, er nettopp, at "andre" har jobbet på bilen tidligere, uten å beskytte stålet fra begge sider.

Bilen er i øvrig galvanisert fra fabrikken, så jeg har brukt en god del zinkprimer på den, samt tynnstoff.
Og kommer til å gi den tectyl, så snart jeg får lånt verkstedet til Tor Arne!

Jeg er ikke speciel flink til å ta bilder, jeg knipser bare når jeg husker det, så dere ser ofte kun et lite glimt av jobben som blir lagt i bilen!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 16. Nov 2012 07:27 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 26. Feb 2006 17:33
Innlegg: 1167
Bosted: Langevåg, Bømlo
sorry mack, men jeg forstår ikke hvorfor du gidder legge ned så intenst mye arbeid i noe som alltid vil komme til å være en beater!? :shock: jada, jeg legger ned uhorvelig mange arbeidstimer i en jævla s10, men der er ingenting som det skal være lengre... her er temaet å prøve å bevare det som engang har vært en bil.. sorry for pessimismen, men man kan jo lure intenst hva som skjer....

_________________
87 Chevrolet S10 Pickup Viper powered
08 Cadillac BLS Wagon

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 16. Nov 2012 08:33 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Det er lov å undre sig. Halvor.
Jeg gjør det, fordi jeg har lyst! hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 16. Nov 2012 08:54 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 13:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
Wolf, hvorfor ikke kjøpe seg en grei bil til ca 100' kvitte seg med alle bruksbilprosjektene og konsentrer deg om rod'n. La oss si at du legger ut 2-3000,-pr mnd i rep på gamle biler for å ha de kjørbare så kan du heller låne deg 100-150' og kjøpe deg en nyere bil som krever minimum av vedlikehold.
Skal ikke lære deg noe men hvorfor ikke ?

_________________
Camaro -79
Tahoe -02 LPG

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 16. Nov 2012 09:12 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Søn 01. Nov 2009 07:56
Innlegg: 260
kjempe flott å ta vare på denne gamle moparen. ingen ting er umulikt å få til det tar berre litt lenger tid.
keep up the good work pappa wolf.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 16. Nov 2012 09:34 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
En bil til 150k, vil koste mere i vedlikehold, end en gammel chevrolet.
Jeg er elektronisk handicappet, jeg klarer ganske enkelt ikke å forstå det!
Så når elektronikken kødder det til, må bilen på verksted, (dvs 900,- i timen plus MVA og deler!!)

Rust er det billigste du kan reparere, det koster kun tid, stål og gass.
En motorrenovering, kommer fort opp over 10k med boring, syrekoking, linjeboring, deler, og opgradering.
Girkasse kommer på små 5000,-
Jeg kan renovere mange biler, og ha det gøy for 100K
For all del, jeg skjønner hvor dere vil hen, og konen vil sikkert gi dere rett, men hun har akseptert, at dette er hobbyen min.

Nu skal det så også sies, at jeg står uten utdannelsespapire, hvilket ikke akkurat gjør det lettere å få jobb.
Vi bor i Ringerike, (Hvor nedgangen er størst i Norge.) Og barna er ikke gamle nok til å klare sig selv ennda, men det kommer.
Konen sliter med hue og helse, så alt hviler på mig, jeg står for 70% av alt som gjøres av husarbeide, og alt som har med bilene å gjøre.
Normalt er dette ikke noe, jeg forteller fremmede, men jeg skjønner at dere lurer, så derfor forklarer jeg!

Dette er måten vi må gjøre det på, i et par år til, deretter er guttene gamle nok til å klare sig selv noen timer om dagen, og jeg kan begynne å jobbe for fult igen!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 16. Nov 2012 09:49 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 13:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
Såpass, tror ikke vi diskuterer dette mer. Men en ODB reader koster ca $20 den forteller det meste. Er selv oppvokst da VIC 20 og ATARI var hot så elektronikk er ikke min sterkeside heller.
Tror muligens vi er litt bortskjemte her i Stavanger distriktet med jobber og slik. Jobb er ikke noe stor utfordring om en ønsker, vis jeg ble ledig så tror jeg at jeg hadde hatt jobb iløpet av 2-3t....

Lykke til!

_________________
Camaro -79
Tahoe -02 LPG

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875


Sist endret av Olav den Fre 16. Nov 2012 10:21, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 115  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support