AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 05:13

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Hyling i servo, 1994 E350
InnleggSkrevet: Ons 31. Okt 2012 23:50 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 15. Jan 2008 01:02
Innlegg: 34
Hei, har litt hylig i servoen når jeg svinger, men den fungerer forøvrig helt utmerket. Har sjekket både her og nettet forøvrig, men ble bare mer forvirret. Har skjønnt det slik at det kan være en fordel med en flushing, men finner ikke noen "oppskrift" på det for denne årsmodellen. Det ser også ut som det er endel forvirring i hvilken type olje som bør brukes, så om noen her vet med sikkerhet hva som er det rette, samt en fremgangsmåte, så hadde det vært gull verd. =)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 01. Nov 2012 11:23 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Det er ikke servoreima som hyler ?

ATF olje
noen går over til syntetisk ATF

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 01. Nov 2012 11:32 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 15. Jan 2008 01:02
Innlegg: 34
Nei, er 4-sporsreim på denne, og har akkurat montert ny strammer. Hører det er en "vibrerende" lyd som ikke er der før jeg svinger litt på rattet, slipper jeg det, så er lyden også borte. Ved overgang til syntetisk, burde man vel prøvd å fått ut mest mulig av den gamle olja, som sikkert er mineralsk?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 01. Nov 2012 19:51 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 04. Apr 2009 23:06
Innlegg: 142
Bosted: Østlandet
Ta løs returslangen fra oljebeholderen, plugg stussen så oljen ikke renner ut av beholderen, putt returslangen i en passende beholder, fyll beholderen full, få noen til å starte motoren, stopp igjen akkurat når beholderen er tom, gjenta til oljen som kommer ut i returslangen er ren og klar (2-3 ganger som oftest), koble alt sammen igjen, fyll riktig nivå, sving litt fra side til side og etterfyll ved behov. :)

_________________
'14 Tesla Model S
x-'04 Chevy Tahoe LT
x-'89 Chevy Caprice Classic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 01. Nov 2012 22:26 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 15. Jan 2008 01:02
Innlegg: 34
Dette høres ut som er grei jobb å gjøre.. :) Hvordan kan jeg identifisere hva som er tur og retur på pumpa uten å måtte prøve meg frem, noen som har et tips..? :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 13. Des 2012 00:29 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 15. Jan 2008 01:02
Innlegg: 34
Ingen?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 13. Des 2012 00:39 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Returen har vanlig slangeklemme

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 13. Des 2012 00:53 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 15. Jan 2008 01:02
Innlegg: 34
Hjertelig takk!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 13. Des 2012 01:06 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 04. Apr 2009 23:06
Innlegg: 142
Bosted: Østlandet
Vær også klar over at beholderen tømmes veldig fort når motoren går, det er snakk om bare et par sekunder på hver "fylling", derav behovet for å være to. Man bør flushe gjennom ihvertfall en liter olje før så mye som mulig av den gamle er ute. :)

_________________
'14 Tesla Model S
x-'04 Chevy Tahoe LT
x-'89 Chevy Caprice Classic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 13. Des 2012 01:11 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 15. Jan 2008 01:02
Innlegg: 34
Takk for den infoen, tipper jeg hadde lært det på den harde måten om du ikke hadde sagt det.. ;)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support