AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 09:37

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 115  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 09. Okt 2012 12:26 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 04. Des 2007 21:03
Innlegg: 326
Bosted: Nedstrand
Ser ut som den gasseren er en Carter Thermoquad

_________________
1957 Plymouth Belvedere Conv.
1957 Imperial Crown 4Dht
1999 Chrysler Stratus 2.0
http://www.nedstrandamcarclub.com
http://www.nedstrandmopar.com


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 09. Okt 2012 14:22 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
jetslide skrev:
hvor mange prosjekter har du egentlig pågående nå?? må jo bli endel nå :-)


Av mine biler, blir det 3, så er det datterens biler, buicken og Pontiac'en og kenneths Maverick.

Så der er 6 biler på tomten, men de to forsvinner vel etterhvert!
87 skylarken har jeg nesten gitt opp, finner ikke feilen!
Og buicken til jeanett, kommer tilbake til drammen, så snart jeg har fått EU godkjent dodgen.
Og Pontiac'en blir her vel til den er ferdig, det samme gjelder Mavericken!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 09. Okt 2012 14:38 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 29. Mar 2011 10:12
Innlegg: 141
Bosted: vestfold
he he, skjønner du sliter ikke med fritidsproblemer, jeg plages med å finne tid til min ene bil, men en time nå å da blir noe gjort, kommer tråd på den snart.
hva er galt med skylarken, har ikke fått med meg problematikken??


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 09. Okt 2012 14:59 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 29. Mar 2011 10:12
Innlegg: 141
Bosted: vestfold
leste meg til hva som er galt med bilen, hvor fant du målene til chevyen din hen?? har leita sjøl til min men enda ikke funnet noe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 09. Okt 2012 16:27 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Feb 2006 22:45
Innlegg: 959
Bosted: telemark
Lykke til med resten av av bilen til Cowboy. Er jo rette bilen for deg. Ps di delene som er på den bilen som er mitt.
Skal du få :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Tror nok du har en jobb og gjøre på det eletriske.

_________________
moparman.
DODGE RAM 2500 SLT 99.
Dodge charger 68. 440cid
Dodge trandesman B 200 74.
Prosjekt dodge dart 69 bad boy
prosjekt dodge maxi van B200 big block 76
1986 Le baron cab

Massively Over Powered And Respected
http://www.chargernorway.com


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 09. Okt 2012 19:40 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
jetslide skrev:
leste meg til hva som er galt med bilen, hvor fant du målene til chevyen din hen?? har leita sjøl til min men enda ikke funnet noe


Hvilke målere er det du tenker på?
De har det meste på http://www.chevsofthe40s.com/dept/Car/c ... Parts.html

moparman skrev:
Lykke til med resten av av bilen til Cowboy. Er jo rette bilen for deg. Ps di delene som er på den bilen som er mitt.
Skal du få :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Tror nok du har en jobb og gjøre på det eletriske.


Takker Moparman.

Har funnet et par årsaker allerede!
-brente kontakter
-strømtyver, som har kappet ledningen over
-vann og overledning

Blandt annet lekker det fælt fra soltaket fortsatt, nokk til å legge et par kopper vann på gulvet i nat, så jeg skjønner at det ruster!
Vurderer å eliminere det helt, selv om det er originalt!
Er fortsatt i en feilsøkingsfase, da batteriet, starteren og dynamoen fortsatt ikke er på stell!
Batteriet holder ikke ladningen
Dynamoen lader mellom 12.4 og 13.2 volt alt etter humør.
Starteren lider av personlighetsspaltning, den vet ikke om den jobber kommunalt, eller er i streik!!

Fik start på bilen i går, men ikke i dag!

Fik og gjort ren gasseren utvendig i dag, og jo, det er en thermo quad

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 09. Okt 2012 20:11 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 29. Mar 2011 10:12
Innlegg: 141
Bosted: vestfold
tenkte på målene på chassie men leste litt til i tråden din å fant en link du nevnte på akkurat det:-) å fant det jeg lette etter


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 10. Okt 2012 01:09 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 15. Jul 2010 14:49
Innlegg: 268
:D gratulerer med siste nyvinning ,mirada er en tøffing


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 10. Okt 2012 08:11 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
crusing layback skrev:
:D gratulerer med siste nyvinning ,mirada er en tøffing


Takker, måtte jo nesten ha en slik etter å ha cruiset i din! hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 10. Okt 2012 15:30 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 13. Apr 2006 08:33
Innlegg: 1362
Bosted: Tollnes , Skien
moparman skrev:
Lykke til med resten av av bilen til Cowboy. Er jo rette bilen for deg. Ps di delene som er på den bilen som er mitt.
Skal du få :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Tror nok du har en jobb og gjøre på det eletriske.


Er vel ikke noe som er ditt igjen på den nå.. Fikk låne en dynamo av deg, men den fikk du tilbake (husker jeg så deg komme forbi når du skulle på jobb, og jeg fulgte etter deg, og da fikk du den tilbake.. Så det så :wink: hehe)

Og på strømfronten er det mer enn nok å finne på ja..

Men er overrasket over at dynamoen ikke lader så bra da! Den er jo "flett" ny (kjøpt ny for 1,5 - 2 år siden!!)
Men at batteriet ikke tar til seg lading, selv om det er under året gammelt, det kan jeg se.. Når det ikke har blitt brukt noe særlig.. hehe!!

_________________
|And the girls say: Save a horse, Ride The Cowboy|

x - 1980 Dodge Mirada!
x - 2003 Chevrolet Tahoe!
o - 2002 Harley Davidson 883R!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Lør 13. Okt 2012 11:31 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Har sket lite, de siste dagene, mye på grunn av været, og på grunn av andre ting!

Men har da begyndt å kappe ut dårlig plate, og lete etter mere rust!

Bilde
Bilde

litt av det dårlige stål kappet ut!

Bilde

Fant også ut av hvor en del av vannet kommer inn foran på bile, på passasjersiden!
Det var og hull der!!

Bilde

Tenkte jeg skulle se litt på fotbrekket, og ble ganske overraset over denne platen!
Den er punktet i begge ender, og ikke mere!
Bærestykket fra føresiden er ikke sveiset fast, ergo må bilen op i luften, så jeg kan få brændt stålet sammen igen!
Er og et lite hul som må lappes!

Bilde
Bilde

knappet deretter et par løse bilder av bunnen på bilen.

Bilde
Bilde
Bilde

det var de siste dagers fremgang!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Lør 13. Okt 2012 11:49 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 13. Apr 2006 08:33
Innlegg: 1362
Bosted: Tollnes , Skien
Det nye stålet der som bare var punkta, er det som matic custom her i skien fiksa for meg! Men at det var så rævva gjort, viste jeg ikke..
De trua meg med søksmål, tror jeg skal gjøre det samme tilbake, det der var jo en potensiell livsfare å kjøre med!!

_________________
|And the girls say: Save a horse, Ride The Cowboy|

x - 1980 Dodge Mirada!
x - 2003 Chevrolet Tahoe!
o - 2002 Harley Davidson 883R!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 18. Okt 2012 16:54 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Fikk endelig ophold nokk til å komme ut og dra presseningen av.
Og kom igang med å legge litt stål på bilen!!

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Man er blitt eldre, når man gjerne vil undgå å få metalsmak i rumpen! hehehe

Bilde

Fikk dratt av hjulet, iog med at jeg vet at der skal sveises inne i hjulbuen.
Og fikk endda en overraskelse, noen har brukt tid og penge på å legge tectyl på bilen.
Bare trist, at man ikke fjernet rusten innen man la på tectylen!

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Jaja, håper på mere tørvær i morgen!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 18. Okt 2012 20:24 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 19. Feb 2010 18:52
Innlegg: 318
Bosted: eidsvoll
detta har du ikke tid til wolf.. venter på oppdateringer på masteren vi.........

_________________
bedre seint enn aldri...

78 chevrolet camaro
66 chevrolet sportvan delux


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 18. Okt 2012 20:59 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
camaro78 skrev:
detta har du ikke tid til wolf.. venter på oppdateringer på masteren vi.........


Hakke plass på tomta til alle de bilene, så noe må jeg få gjort! hehe

Masteren står pent og venter på, at jeg får besøk fra statens vegvesen.
Sendte søknad i forrige uke, og venter på svar!
Så snart det er på plass, blir det et problem!

Har mindst 2 biler for mye her, og begge er buick! Den ene forsvinner så fort dodgen kjører optimalt, den andre vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med!
1980 skylarken kommer tilbake til drammen, når dodgen er klar!
1987, har jeg praktisk talt gitt opp, har brukt tre måneder på å ohme ut ledninger og lete etter feil.
Byttet bit for bit i bilen, mens jeg fikset 90% av alle de andre feil!
Så den krever lite før en EU, men må fortsatt få gang i motoren, og holde den igang, og jeg har ikke mer tid, å gi den!
Så hva jeg gjør ved den, vet jeg ikke helt! noen som vil ta over?

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 115  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 16 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support