AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 06:51

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 17 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Piggdekk
InnleggSkrevet: Søn 07. Okt 2012 14:39 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 06. Nov 2009 19:36
Innlegg: 326
Noen som har erfaringer med forskjellige merker og typer piggdekk? Må sko bilen godt i vinter, og tenker å kjøpe splitter nye dekk hos forhandler. For med en bil som er 2 meter bred, 6,5 meter lang og veier 2,6 tonn når den er tom, syntes jeg det er greit å ha bra dekk. Men har selv veldig lite erfaring med de forskjellige.. Er også en fordel om det er i en allright prisklasse. Dekkdimensjon er i så fall 235/75-15, og det ser ut som jeg da må på suv/4x4-modellene til de fleste dekkmerker...?

_________________
Bilde

1981 Buick Electra Stageway/Armbruster airportlimo - Chevy 350 / th350
1990 Chevrolet Suburban 2500 - 6,2 diesel / th400


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Piggdekk
InnleggSkrevet: Søn 07. Okt 2012 15:57 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 28. Okt 2007 13:23
Innlegg: 831
Bosted: Hommelvik, (trondheim)
vet mange bruker cooper iallefall, har lite erfaring selv da mine biler står i garasje om vinteren hehe...

_________________
65 Chevy Chevelle street legal bil
56 Chevy 210 Bel Air
67 Chevy Impala med ls1 og 4l60e
68 Chevy Camaro
08 Chevy Tahoe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Piggdekk
InnleggSkrevet: Søn 07. Okt 2012 16:15 
Avlogget
Site Boss
Site Boss
Brukerens avatar

Registrert: Tor 26. Jan 2006 01:10
Innlegg: 818
Bosted: Hokksund
Kjørte Cooper piggfritt da jeg kjørte Tahoe og det fungerte forbløffende bra. Var ikke ofte 4x4 var i bruk. :wink:

Ellers har jeg brukt Nokian piggfritt på Thunderbirden.

_________________
Morten R. N.

88 Ford Mustang GT Convertible
79 Ford Mustang Ghia 5.0 Notchback, prosjekt

www.morten.com - - - www.fox-body.com


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Piggdekk
InnleggSkrevet: Søn 07. Okt 2012 16:44 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 06. Nov 2009 19:36
Innlegg: 326
Er piggdekk jeg er ute etter :)

_________________
Bilde

1981 Buick Electra Stageway/Armbruster airportlimo - Chevy 350 / th350
1990 Chevrolet Suburban 2500 - 6,2 diesel / th400


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Piggdekk
InnleggSkrevet: Søn 07. Okt 2012 17:14 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
Nokian Hakkapeliita SUV er suverene dekk... Har hatt Hakka på flere av mine biler er veldig fornøyd. Jeg kjører heller med billige sommerdekk enn billige vinterdekk.

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Piggdekk
InnleggSkrevet: Søn 07. Okt 2012 17:17 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 21. Mar 2010 14:52
Innlegg: 1342
Bosted: Nygårdsjøen,Gildeskål!
har kjørt med kumho piggdekk på suburban. er superfornøyd. sitter som et skudd på suburban på glatta :) fra min side kan jeg anbefale det.

_________________
-90 Suburban


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Piggdekk
InnleggSkrevet: Søn 07. Okt 2012 18:09 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 06. Nov 2009 19:36
Innlegg: 326
Har titta på Hakka 5 SUV og Conti IceContact :) Continentaldekkene ser ut til å ha fått minst like bra kritikk som Hakka 7, og tror jeg kan få dem billig gjennom jobben. Noen som har erfaringer med de?

_________________
Bilde

1981 Buick Electra Stageway/Armbruster airportlimo - Chevy 350 / th350
1990 Chevrolet Suburban 2500 - 6,2 diesel / th400


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Piggdekk
InnleggSkrevet: Søn 07. Okt 2012 18:34 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 19. Jan 2009 23:53
Innlegg: 773
Bosted: sula,møre og romsdal
contineltal dekk er dem beste vinterdekka du får...har kjørt på disse i åreviss....dog ikke på amcar,mine står i garasjen....blir brukt så mye salt på norske veier ,og vil ikke utsette go-bilen for slikt... =D>

_________________
1988 CHEVROLET SILVERADO
1970 CHEVROLET MONTE CARLO,PROSJEKT FERDIG OM NOEN ÅR :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Piggdekk
InnleggSkrevet: Søn 07. Okt 2012 18:48 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 06. Nov 2009 19:36
Innlegg: 326
Har lest litt dekktester, og ser ut til at IceContact-dekkene er blandt de beste på is og snø... Og de kan også fåes i riktig dimensjon.

Hehe, jeg hadde aldri greid å sette fra meg godbilen i et halvt år, og dessuten er det den eneste bilen jeg har, så ho får nesten komme seg ut hver dag i vinter også :) Får heller gi ho en skikkelig understellsbehandling og spyle ho ofte :) Gamle 142'n greide seg fint i vinter, til tross for dårlig tectyl og at den aldri ble vaska...

_________________
Bilde

1981 Buick Electra Stageway/Armbruster airportlimo - Chevy 350 / th350
1990 Chevrolet Suburban 2500 - 6,2 diesel / th400


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Piggdekk
InnleggSkrevet: Søn 07. Okt 2012 20:31 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 24. Jun 2011 16:40
Innlegg: 208
Prøv Bridgestone.. Har det på begge vinterbila mine.. Funker bra.. Det min dekklevrandør anbefalte og han tenker omtrent kunn på dekk.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Piggdekk
InnleggSkrevet: Søn 07. Okt 2012 20:57 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 06. Nov 2009 19:36
Innlegg: 326
Hva slags pris ligger de på, da?

_________________
Bilde

1981 Buick Electra Stageway/Armbruster airportlimo - Chevy 350 / th350
1990 Chevrolet Suburban 2500 - 6,2 diesel / th400


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Piggdekk
InnleggSkrevet: Søn 07. Okt 2012 21:48 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 21. Mar 2010 14:52
Innlegg: 1342
Bosted: Nygårdsjøen,Gildeskål!
https://www.interdekk.no/categories/win ... 5&x=18&y=6

har kun handlet dekk på interdekk. finner ikke noe billigere plass enn det.

_________________
-90 Suburban


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Piggdekk
InnleggSkrevet: Søn 07. Okt 2012 21:59 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 06. Nov 2009 19:36
Innlegg: 326
Tror jeg får Continentaldekka for 4600 via jobben. Tenkte meg innom i morra for å dobbeltsjekke om det er dem. :)

_________________
Bilde

1981 Buick Electra Stageway/Armbruster airportlimo - Chevy 350 / th350
1990 Chevrolet Suburban 2500 - 6,2 diesel / th400


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Piggdekk
InnleggSkrevet: Man 08. Okt 2012 11:30 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 24. Feb 2006 11:51
Innlegg: 599
Bosted: La Roche-Cannilac
Sjekka med Megahjul? De gir deg "din pris"..


http://dev.megahjul.no/find-your-rim/27381/skip/

_________________
1964 Ford Fairlane 500 "Betty Ford"
Life in the Fairlane!

http://fairlaneforums.easyphpbb.com/index.php

http://www.youtube.com/watch?v=UD48OX1w ... re=related


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Piggdekk
InnleggSkrevet: Man 08. Okt 2012 19:50 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 06. Nov 2009 19:36
Innlegg: 326
Fikk bare opp et dekk, og det ble kjempedyrt..

_________________
Bilde

1981 Buick Electra Stageway/Armbruster airportlimo - Chevy 350 / th350
1990 Chevrolet Suburban 2500 - 6,2 diesel / th400


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 17 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support