AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 19:56

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 255 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Man 13. Aug 2012 10:56 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Nå står ramma snart på hjul igjen :)

rent moro å sette sammen hehe. Eneste som var køddete var fjørene foran, og jeg har en innvendig klemme fra us autoparts. men de ga meg litt trøbbel, måtte jekke sammen litt ekstra med en jekkestropp for når jeg jekka opp nedre bære arm så løfta jeg bare hele ramme hehe.. men det gikk :) turte ikke dra i sammen fjøra noe mer..

skal ta noen bilder når den triller igjen :)

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Fre 05. Okt 2012 10:53 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Ja har fått gjort litt i det siste igjen :)

Litt rust sveising. Veldig bra ellers :)
Bilde

Bilde

Bilde

Moro å få litt hjelp å selskap også, det hjelper fælt på arbeidslysta :)

Sprøyta inn hele karosseriet under med understellsmasse før vi slapp den ned på ramma. Så nå bør det holde noen år igjen.
Ellers av sveising er det littegrann igjen der manuell kassa satt, og mellomakseltunnellen har vi bygd opp en del, siden det hadde slete seg gjennom... hehe. Bilder kommer.

Montert hijackers bak, så er det litt justerings mulighet opp og ned ca 10 cm.

Felger har jeg bestilt, de skulle komme i januar. 20" coys. Det syns sikkert mange ikke noe om, å det er altfor stort å bob bob men, jeg trur det blir bra :)

Nå gjentstår mest monterings arbeid, og motormessig er jeg ikke helt sikker på hva jeg gjør. Får enten se over den gamle 350'n. Lekker olje her og der.. Ellers kan det hende jeg kjøper en tbi 350 motor til uka, skal dra å se på den å se om den går pent å ser grei ut..

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Fre 05. Okt 2012 10:58 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
mer photos....

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Her ser man der manuell kassa satt. Satt bare fuga på en plate der.
Bilde

Så nå skal det forestille nytt å fint da hehe :)
Bilde

Litt møkete bilder men.. det blir bra hvertfall :)

Karosseriet skal ikke gjøres så mye med. Det er nok nylakkerte biler, jeg syns det er så morsomt med gammal sliten lakk :) Sånn er døm bare en gang hehe..

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Fre 05. Okt 2012 11:09 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Så satser på at til våren er det sånn igjen :)
Bilde

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Fre 05. Okt 2012 11:42 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
robinlintho skrev:
Felger har jeg bestilt, de skulle komme i januar. 20" coys. Det syns sikkert mange ikke noe om, å det er altfor stort å bob bob men, jeg trur det blir bra :)

Det er det som er så fint med å eie bilen selv, da gjør man AKKURAT som man vil... :D =D>

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Fre 05. Okt 2012 12:36 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
hehe ja :)

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Man 22. Okt 2012 13:26 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Bare slenger ut noen bilder på framgangen..

Nye calipere, fra 70 chevelle.. og nye klosser. fikk lufta å ordna så det blir bra :) skivene går noen runder til..
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

noen bilder under. håper han som tar eu kontroll får litt store øyer når han løfter opp bilen hehe. ser ikke akkuratt sånn ut utvendig ;)

Bilde

Det hvite er grunning. skal males svart også sprøyter jeg over med understells masse så er karosseriet ferdig under.

Bilde

Bilde

Montert hi-jackers også. fint med litt justerings mulighet opp å ned..

Bilde

ferdig med all sveising og.. girkasse tunell etter manuell kassa, gulvet bak der mellomakseln hadde subba litt, og foran på kanalen. det var det.. :) godt å ha en så å si rustfri bil, bare litt overflate/slitt lakk.. men det er sjarm det

Bilde

Motoren er klar for motorbukk og service. skal bytte simring rundt veiva. så må av med den. og ellers litt div pakninger.

Bilde

sikler veldig på ny 350 fra minges universalservice. 20.000 kr men. det hadde vært jævla moro, slippe alt gammalt rusk å ræl å slitne saker overalt å olje lekk å huff hehe. vi får se

Bilde


En annen ting jeg har fått satt på er justerbart panhard stag bak, eller stab stag. vet ikke helt hva det heter jeg hehe. det blir tight med 285 dekk på 20x10 felg bak, så da må akseln være akkuratt på midten. kosta ca 700kr tror jeg, på sarpsborg motor for staget.. Venter spent på felgene.. kommer i januar, fra steinar stolen. det blir 20x8,5 foran med 245/35 dekk og 20x10 bak med 285/30.. kjøper dekk på dekkonline, kommer på ca 5000kr.. så det blir moro :) må bare passe på at bilen ikke blir for høy, for DA ser det virkelig dumt ut hehe...

Blir noe ala denna her, bare at eikene er svarte med crom kant rundt.. :)
Bilde
Bilde

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Man 22. Okt 2012 15:08 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 31. Jul 2012 17:01
Innlegg: 77
Blir saker detta, ser bra ut =D>


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Man 22. Okt 2012 15:37 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
takker :) ja håper det blir hvertfall teknisk sett, en veldig bra bil :)

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Tir 23. Okt 2012 22:22 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 16. Mar 2010 23:03
Innlegg: 148
Bosted: Halden
Ser veldig bra ut:) Personlig er jeg litt i mot svart ramme, men det her blir jo bra:)

Hvor i Østfold holder du til?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Tir 23. Okt 2012 22:54 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Hehe det ble det billigste som skulle holde best mente lakkerern.. bare det holder seg så er jeg fornøyd, det blir i hvertfall ikke verre enn det var ;)

Ørje bor jeg :) lite trevlig sted hehe :) Men verkstedet der jeg holder på er ca 3 mil unna så det går litt i rykk å napp med skruinga.. Men det går framover sakte men sikkert :)

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Tir 23. Okt 2012 23:02 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Mellomaksel tunellen, noen cm opphøyd.

Bilde

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Tir 23. Okt 2012 23:13 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Å akkuratt der det kommer til lakk å grunning å alt det der så er jeg livredd.. vil jeg nesten si.
For at ting skal reagere eller sitte dårlig å bare bli møk rett å slett.. At bra forarbeid er 90% av jobben har jeg fått med meg hehe.
Men må vel bare stole på folk, hva man leser og blir fortalt, må bare regne med at det blir ok, og er ganske holdbart.

Det finnes like mange meninger om hva som er best som det finnes lakk og malings slag omtrent så hehe :lol:

Men jeg håper detta blir et bra resultat :)

PS: tips til å male/lakke blokka tas i mot med glede.. type lakk, lure triks, osv osv.. mange kriker å kroker. Hva er fint å vaske av å pusse med feks?

Utstillingsbil skal det ikke bli men akkuratt motorrommet er litt moro at ser okey ut syns jeg :)

Evt tips når jeg skal ha ut veiva er også ønskelige. 79mod 350. Det går vel sin gang når jeg setter i gang men. Er alltid ok å høre andres erfaringer.

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Ons 24. Okt 2012 00:03 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Grunn til at mellomakseltunell ble bygd opp litt.. Det skal sies at foringene i bakaksel var veldig dårlige å så den lå litt lenger opp pga det. men nå skal det mye til før det subber igjen ;)

Bilde

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Ons 24. Okt 2012 00:30 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Sommer 2011 tror jeg, gutta på tur ;) Impalan til høyre har vært i østfold før en gang for mange år siden, den ble kjøpt i fra hamar våren 2011 av kameraten min. Veldig fin bil :)

Bilde

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 255 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support