AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 15:06

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 16 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 01. Mar 2011 01:36 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 28. Feb 2011 16:51
Innlegg: 13
hei,bilen det gjelder ser sånn ut men med mer rust
http://www.google.no/imgres?imgurl=http ... 29,r:1,s:0

http://www.google.no/imgres?imgurl=http ... x=91&ty=94

har planer om å "plukke opp" en 1936 plymouth "sedan" med 5 dører fra skogen hos unkelen min i rakkestad,men bilen mangler som nevnt chassinr i hverken motorrom, dørstolper eller på egen emalje plate, fått tips om at det kanskje kunne stå ett sted på motoren men har ikke fått sjekket dette.

noen som vet hvordan det er med å skaffe papirer,få chassinr på den?
vognkortet ble borte etter at den gikk som russebil i østfold/rakkestad området på 80-tallet.
noen som har litt info om denne typen bil,om man får tak i deler av repro eller orginalt noe sted?
mvh morten


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 10. Jun 2012 19:40 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 28. Feb 2011 16:51
Innlegg: 13
ingen her inne som har gjort lignende før?

vet at før fatter'n kjøpte bilen manglet det en salgsmelding så derfor har jeg ikke rammenr tilgjengelig derfra heller, og eier'n med vognkort er utfra ryktene død.
så er det noen som har forslag til hva man kan gjøre?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 10. Jun 2012 19:45 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Søn 08. Nov 2009 22:57
Innlegg: 537
Kan hjelpe med skiltnummer og eventuelt navn på siste kjente registerte eier. Hvis du også vet sånn circa når den var sist registrert så er det mulig at jeg vet noen som kan hjelpe.

Mvh

JohnB


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 21. Sep 2012 00:39 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 28. Feb 2011 16:51
Innlegg: 13
da må jeg nok rote litt på ett stort rotete loft for å finne noe sånt, men det skla jeg nok få fiksa, må en tur til rakkestad i østfold for å få det til, kan også ta noe telefoner for å finne ut av det.
kjenner du noen i biltilsynet eller noe sånt?

Mvh
Morten


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 21. Sep 2012 08:27 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Det er helt normalt, at men ikke finner chassisnummer på en så gammel bil. Det eksisterer nemlig ikke!!

Det man gjorde dengang, var at motornummeret, ble preget på enten en aluminiumsplate, eller messingplate, og montert ett eller annet sted foran på bilen.
På chevrolet er det på passasjersiden av torpedoveggen, på ford, er det vel dørstolpen, og dodge hadde vel i motorrummet en plass
(meget muligt jeg er på jordet her!)
Dette var den tidligste formen for serienummer på bilene.

Men det er fult muligt, å få nye papire til en så gammel bil, du må bare kunne dokumentere bilens historie!

Enten via gamle salgsmeldinger, sågar en fotografi av bilen, hvor skiltet vises, kan være nokk til å bevise at bilen har norsk historie!

Problemet er om du faktisk får overbevist statens vegvesen!!!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 21. Sep 2012 14:33 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 28. Feb 2011 16:51
Innlegg: 13
Salgsmelding ble ikke levert av forrige eier da far min og en kompis kjøpte bilen,og til slutt ga de opp med å få bilen over på seg og bilen ble satt ut i skogen for rydding i låven,og bilen ble satt ut for en stund,så tror jeg de skulle skrote bilen en gang men det skjedde ikke og ble bare stående i skogen igjen.

De fikk ikke noe vognkort og faren min skal undersøke om kompisen har noe bilder av bilen fra gammelt av.
Får ta en titt på motoren om jeg ser noe nummer når jeg er i de traktene neste gang.
Finner svært lite indo om de bilene på nettet hvertfall.

Statens vegvesen er en gjeng jeg har små problemer med å forstå,like og interresere meg for,men for å få bilen her i systemet og på veien igjen kan jeg gå langt .


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 21. Sep 2012 20:46 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 15. Jan 2009 22:40
Innlegg: 236
Bosted: Åmli
Om plymouth har chassi nummeret på samme sted som 36 Dodge personbil.(Coupe)
Så står nummeret på fremre stolpen på høyre dør.
Dodge har kun chassinummer der og ikke på torpedoveggen eller ramma,
36 Dodge picup har ett på fronten av ramma også,men ikke personbilene. :lol: :lol:

_________________
57 Dodge Coronet 2 dht
40 Chevrolet stepside
37 Dodge Streetrod
29 Chevrolet roadster picup
69 Mustang Fastback
68 Corvette Conv. godkjent med presse.


Den som går sine egne veier,trenger ikke kart.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 22. Sep 2012 18:49 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 28. Feb 2011 16:51
Innlegg: 13
Takk for svar folkens :D nå vet jeg hvor jeg skal lete hvertfall :) fått vite av fattern at høyre framdør kun har øvre del over låsen så resten av døra må lages eller skaffes fra annen bil og at veldig mye deler ligger i låvens grisebinge som aldri var i bruk til annet enn rot før og etter 2 verdenskrig... så da er det bare å få vist ramma når chassisnr er funnet og begynne bygge bil :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 24. Sep 2012 21:34 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 28. Feb 2011 16:51
Innlegg: 13
Nå har jeg fått tak i chassis nr, skiltnr og navn på tidligere eier som mest sannsynligvis er død.
Skal innom biltilsynet i bergen i morgen og prøve grave fram mer historie på forrige eiere osv for å dokumentere litt :)
Men om jeg ikke får tak i noe etterlevninger av han som hadde papirer sist, hva gjør jeg da? Må jo ha en underskrift for å få bilen i mitt navn?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 25. Sep 2012 08:30 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Da snakker du med etterkommere/arvinger.
Evt, dødsboadvokaten, som hadde saken, da eieren døde. muligt han kan henvise dig til arvingerne.
Det eneste du mangler er vel en underskrift på en salgsmelding, og det burde en godkjent arving kunne gi dig!

Find det ingen andre muligheter, kan du spørre om enkeltvedtak på BT.
dvs, at de lager et godkjent eierskifte, på bakgrund av de papire og oplysninger du medbringer!
Men det er lang tid siden, jeg har hørt at de har gjort det!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 26. Sep 2012 21:05 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 28. Feb 2011 16:51
Innlegg: 13
Var innom biltilsynet i bergen i dag og da klarte de ikke dra fram noe info for meg, de fikk pc på 80-tallet sa hu dama til meg, og at bilen kun hadde "ett kort" som lå på den lokale trafikkstasjonen der bilen ble regget...
Noe som vil si at jeg må luke fram stasjonen som har dette kortet, hu nevnte også noe om statsarkivet om at alle "kort" lå der,
Ingen biler fra før 80 tallet lå i noe system vistnok så må bare leite rundt.
Reg nr på bilen var B-2971 om noen kjenner til det? Bilder fra treff av lik bil fra 70-80 tallet? eller bilde av russetog i spydeberg,askim,rakkestad eller generelt østfold området så gi meg en lyd her :)

Hu dama sa også at oslo hadde A-**** skilt nr og bergen hadde O-**** skilt så har en mistanke om at B-reg kan være østfold skilter :P


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 26. Sep 2012 22:25 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
da lærte jeg og noe nytt i dag.
Hvor kommer C-reg så fra?

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 26. Sep 2012 22:56 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 01. Des 2006 19:23
Innlegg: 285
Bosted: Sunnmøre
B var Østfold
C var Akershus


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 26. Sep 2012 23:22 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 28. Feb 2011 16:51
Innlegg: 13
kopiert fra wikipedia
Bokstavfordelingen fra 1913

Kristiania amt / Oslo: A
Smaalenenes amt / Østfold: B
Akershus amt / Akershus: C
Hedemarkens amt / Hedmark: D
Kristians amt / Oppland: E
Buskeruds amt / Buskerud: F
Jarlsberg og Larviks amt / Vestfold: G (endret til Z i 1929)
Bratsberg amt / Telemark: H
Nedenes amt / Aust-Agder: I
Lister og Mandals amt / Vest-Agder: K
Stavanger amt / Rogaland: L
Bergen amt / Bergen: O
Søndre Bergenhus amt / Hordaland: R
Nordre Bergenhus amt / Sogn og Fjordane: S
Romsdals amt / Møre og Romsdal: T
Søndre Trondhjems amt / Sør-Trøndelag: U
Nordre Trondhjems amt / Nord-Trøndelag: V
Nordlands amt / Nordland: W
Tromsø amt / Troms: X
Finmarken amt / Finnmark: Y


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 27. Sep 2012 07:44 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
nice takker.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 16 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support