Helt enig,veldig flotte biler

! Ja det er bortimot ikke noe miljø for Ranchero/Torino,å det er veldig synd. Det går jo mest i mopar,chevy og noen ford modeller,men da helst av det mer muskuløse slaget. Ranchero/Torino har vel aldri blitt helt "godkjent" her i norge,aldri slått ann slik som GM og mopar.
Borti statene er det helt noe annet,nå er Ranchero det store der borte,og prisene går oppover.
Prisene har vel økt her hjemme å,jeg kjøpte min 1979 Ranchero GT i 1995 for 42 000,- kroner. Den gangen var det vanlig å se i annonser at Ranchero kosta rundt 40-50 tusen,nå så er det rundt 100 000,- å oppover for en slik som jeg har om bilen er i god stand.
Mange er kanskje heller ikke klar over at det var noen spesielle modeller av Ranchero. Det var en spesiell utgave som kom helt på slutten før de stoppa produksjonen av Ranchero,den het 1979 1/2 og er idag veldig ettertraktet samleobjekt på markedet. Ingen veit med sikkerhet hvor mange som blei laget siden det ikke finnes noen oversikt over denne delen av produksjonen,og ingen biler blei laget likt. Bilene hadde ikke noe liste over spesifikk utstyrspakker,en bil fikk en type utstyr,mens neste fikk noe annet osv

. Bilene fikk Mercury Cougar innvendige dørpanel,skinnseter,vinyltak,skinnratt+ei lang liste med alt det Ford kunne plukke av goodies fra hyllene sine da de lagde denne modellen. Poenget med denne luksusmodellen var at Ford skulle tømme hyllene for disse delene før de begynte på 1980 modellene,da var jo ikke Ranchero med i planene lenger. Kunder som kjøpte en 1979 1/2 fikk åsså en plakett som fulgte med kjøpet av bilen der navnet til kunden blei gravert inn

!
Mener å huske de blei lakkert i bare 3 forskjellige fargevarianter å på denne modellen.
En annen spesiell modell kom i 1978,da kom det et lite antall som het Shelby Ranchero,problemet er at dette var såpass lite kjent at de bøkene jeg har,så finnes ingen bilder av disse,men det blei visstnok bestilt et lite antall slike fra Ford,å disse har den klassiske Shelby-stripa over bilen.
En tredje sak het Ranchero Viper,denne finnes det bilder av i bøkene,blei laget som en showbil,er direkte råtøff med liten vinge bak+spoilere nede foran,direkte mean car..hehe

.
Jeg har alt som er kommet ut av Ranchero bøker,er det noe du lurer på så bare spør

.