AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 08:38

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Vibrasjon i forstilling
InnleggSkrevet: Lør 11. Aug 2012 22:09 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 25. Okt 2009 20:41
Innlegg: 78
Bosted: Sotra / Bergen
Jeg har en 1989 Chevrolet Caprice Classic som vibrerer noe fryktelig når jeg bremser. I det siste har den også begynt å vibrere ved hastigheter over 80km/t. Bremseskivene er greie, men skal skiftes snart, samtidig byttes klosser og calipre. Jeg har da en formening om at problemet kanskje ligger en annen plass enn dette. Hvor skal jeg begynne og hvilken framgangsmåte er best?

_________________
1996 Jeep Cherokee
1983 Chevrolet Camaro Z28
1977 Dodge Aspen SE


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Vibrasjon i forstilling
InnleggSkrevet: Lør 11. Aug 2012 22:21 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 24. Jun 2011 16:40
Innlegg: 208
Hvordan veit du bremseskiver er greie?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Vibrasjon i forstilling
InnleggSkrevet: Lør 11. Aug 2012 22:27 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 25. Okt 2009 20:41
Innlegg: 78
Bosted: Sotra / Bergen
De ser greie ut. Jeg vet ikke om det er kast i dem eller noe. De bare ser relativt nye ut.

_________________
1996 Jeep Cherokee
1983 Chevrolet Camaro Z28
1977 Dodge Aspen SE


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Vibrasjon i forstilling
InnleggSkrevet: Lør 11. Aug 2012 22:32 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 11. Okt 2007 22:33
Innlegg: 501
Bosted: Skien
skiver som får kast er ganske normalt.. alder har lite å si, en skikkelig innbremsing + vanndam er stort sett nok til å få slått et sett skiver..

Ellers så har jeg opplevd lignende symptom ved skikkelig utslitt nedre bærekule..

ved enkelte innbremsinger så fikk jeg vibrasjoner.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Vibrasjon i forstilling
InnleggSkrevet: Lør 11. Aug 2012 22:33 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Kast i bremseskivene.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Vibrasjon i forstilling
InnleggSkrevet: Lør 11. Aug 2012 22:34 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 24. Jun 2011 16:40
Innlegg: 208
Da får du nok skifte skiver. Blir det verre når bremsene blir varme?? Etter noen nedbremsinger?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Vibrasjon i forstilling
InnleggSkrevet: Lør 11. Aug 2012 22:36 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 24. Jun 2011 16:40
Innlegg: 208
Camarogeddon skrev:
skiver som får kast er ganske normalt.. alder har lite å si, en skikkelig innbremsing + vanndam er stort sett nok til å få slått et sett skiver..

Ellers så har jeg opplevd lignende symptom ved skikkelig utslitt nedre bærekule..

ved enkelte innbremsinger så fikk jeg vibrasjoner.


Ja da er vel det kula rimeleg ferdig og:) hehe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Vibrasjon i forstilling
InnleggSkrevet: Søn 12. Aug 2012 00:42 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 25. Okt 2009 20:41
Innlegg: 78
Bosted: Sotra / Bergen
Da er det nok kast i skivene. Har sjekket alle kulene og nylig smurt opp alt der nede, så¨andre ting skal være i orden. Jeg går uansett over bærekulene en gang til for å være sikker. Er det farlig å kjøre med dem i en ukes tid om jeg kjører forsiktig? Kan andre ting ta skade av det?

_________________
1996 Jeep Cherokee
1983 Chevrolet Camaro Z28
1977 Dodge Aspen SE


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Vibrasjon i forstilling
InnleggSkrevet: Søn 12. Aug 2012 08:00 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Tenk deg hvordan endeleddene dine har det med den kasen i skiva. går ikke lang tid før de rister i fillebiter.

skift så snart som mulig

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Vibrasjon i forstilling
InnleggSkrevet: Tor 16. Aug 2012 23:28 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 25. Okt 2009 20:41
Innlegg: 78
Bosted: Sotra / Bergen
Da var nye skiver, klosser og calipre på plass og skiftes til helgen.
Må kjøpe en eller annen slange for å lufte oppsettet i morgen, samt litt bremseveske.

Bilde

_________________
1996 Jeep Cherokee
1983 Chevrolet Camaro Z28
1977 Dodge Aspen SE


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support