AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 13:03

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 115  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 31. Jul 2012 19:28 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
Hvorfor sveiser du oppi rusta og maler over med grå grunning...

Framskjermene og frontstykke er jo like brunt under det grå greiene du har på... :^o

Alle andre ville ha sandblåst og zinket først...SÅ sveiset rust... 8)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 31. Jul 2012 21:09 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Bead-lock skrev:
Hvorfor sveiser du oppi rusta og maler over med grå grunning...

Framskjermene og frontstykke er jo like brunt under det grå greiene du har på... :^o

Alle andre ville ha sandblåst og zinket først...SÅ sveiset rust... 8)


Ca halvdelen av gulvet skal byttes, og mange av platene som sitter nå, er punktet på plass.

fremskjermene og frontstykket har fået zinkprimer, for ikke at ruste mere! ganske enkelt. noe bilderne ikke viser, er de mange timene det tok å slipe ned driten, først med ståbørste på vinkelsliperen, deretter med DA'en og k120, og til slutt punktsandblåser på de umulige plassene.
selvfølgelig kommer der rust igjen, men nå kommer det i det mindste ikke like fort!

Jeg har valgt å gå den andre veien, med å sveise først, og sandblåse etterpå, fordi bilen ikke hang sammen, da jeg fikk den.
Å sette den på rotisserie, og sende den til sandblåsing ville resultere i at jeg fikk bilen tilbake i biter. Noe jeg selvsagt ikke er intressert i.
Så i stedet tar jeg og fikser gulvet nå, så bilen henger sammen, og så ser jeg hva han skal ha for at sandblåse hele bilen.
muligt jeg skruer den sammen og kjører et par år først, men den overlever sikkert det også!
vil hellere ha en bil jeg kan kjøre, så kan jeg tenke på evigheten senere!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 31. Jul 2012 22:10 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Bilde

Slikt er skummelt ja, fått flere slike splinter i bukse og genser,ved slik børstebruk,en gang fikk eg nesten i pongen også...huff #-o nestegang skal jeg dekke meg litt bedre til =D>

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 31. Jul 2012 22:28 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Dro engang på butikken med en sittende i pannen, skjønte ikke hvorfor så mange glanede på mig!!
var først på kvelden da jeg gikk i dusjen jeg opdagede den!
Har og hatt noen sittende på mere prekjære plasser! hahaha

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 31. Jul 2012 22:53 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
haha :lol: enhjørning wolf :mrgreen:

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 01. Aug 2012 18:37 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Dagens jobb, ble ikke nær så mye, som jeg hadde håpet på, men fikk likevel en del fra hånden!

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Måtte lige bytte hjul på sikkemaskinen.

Bilde

Selv de best lagte planer går noen gange skeis, denne gangen var det jeg, som glemte den gyldne regel, med å måle tre ganger før man kapper!
så der blir litt extra sveisejobb når været tillater det igen!

Bilde

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 02. Aug 2012 12:24 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 08. Jan 2011 01:34
Innlegg: 192
Bosted: Sortland
Pappa Wolf skrev:
Bead-lock skrev:
Hvorfor sveiser du oppi rusta og maler over med grå grunning...

Framskjermene og frontstykke er jo like brunt under det grå greiene du har på... :^o

Alle andre ville ha sandblåst og zinket først...SÅ sveiset rust... 8)


Ca halvdelen av gulvet skal byttes, og mange av platene som sitter nå, er punktet på plass.

fremskjermene og frontstykket har fået zinkprimer, for ikke at ruste mere! ganske enkelt. noe bilderne ikke viser, er de mange timene det tok å slipe ned driten, først med ståbørste på vinkelsliperen, deretter med DA'en og k120, og til slutt punktsandblåser på de umulige plassene.
selvfølgelig kommer der rust igjen, men nå kommer det i det mindste ikke like fort!

Jeg har valgt å gå den andre veien, med å sveise først, og sandblåse etterpå, fordi bilen ikke hang sammen, da jeg fikk den.
Å sette den på rotisserie, og sende den til sandblåsing ville resultere i at jeg fikk bilen tilbake i biter. Noe jeg selvsagt ikke er intressert i.
Så i stedet tar jeg og fikser gulvet nå, så bilen henger sammen, og så ser jeg hva han skal ha for at sandblåse hele bilen.
muligt jeg skruer den sammen og kjører et par år først, men den overlever sikkert det også!
vil hellere ha en bil jeg kan kjøre, så kan jeg tenke på evigheten senere!


jeg satt akkurat og lurte på ca det samme.
Jeg forstår at du vil bytte en del stål før sandblåsing siden det er mye som er råttent, men er det ikke en idè å slipe bort mer rust der du skal sveise? Bør vel være så rent som mulig?

_________________
-68 Camaro RS i grei bruksstand.
-04 Tahoe LT
-07 BMW 525dat


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 02. Aug 2012 18:43 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Jo, er sikkert lurt å gjøre det, skal se nermere på det, nå jeg kommer igang igen.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 15. Aug 2012 18:37 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Er sket en del, siden jeg sist opdaterte. Mange timer i herligt solskinn (jo, er ganske rød på noen plasser! hehe)
mere kapping, tilpassing, kapping, tilpasing, punktsveising, demontering, kaste driten av H...... til, og starte forfra.
og til slutt i dag, litt zinkprimer på.

men først takk til en kompis for denne ideen!

Bilde
Bilde
Bilde

Å kappe enden på luftmeislen, og bruke den til å lage buene på enden, var en god ide!
jeg kommer til å utvide den ideen! hehe

men ellers ser bilen slik ut nå!

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Der hvor det ikke er primer, er der hvor nytt stål må inn!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 19. Aug 2012 15:59 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Så er det buicken jeg skruer litt på.

har netopp byttet plugger og bensinfilter.
samme pis igen, den starter, kjører i et par sekunder, og dør.


Jeg blir sprø!!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 19. Aug 2012 21:07 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 17. Mar 2012 20:01
Innlegg: 273
bensin trykk?

_________________
1988 s10 Blazer (død)
1988 s10 Blazer
1991 s10 Blazer (tilsalgs)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 19. Aug 2012 21:46 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 09. Sep 2007 11:35
Innlegg: 888
Bosted: Sandnessjøen
Defekt coil/tenningsmodul?

_________________
68 Ford Mustang HT 390FE/C6/9"Detroit+++ viewtopic.php?f=3&t=14706
88 Ford F-250
Xèr-96 Blazer-98 Mustang-95 Astro AWD-94 Suburban-86 Camaro Z28-80 Mirada-79 Catalina-64 Pontiac Lemans-82 Regal-64 Fairlane


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 29. Aug 2012 08:44 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Er godt jeg har masteren å skru på, ellers hadde buicken stått i flammer nå!
Er et eller annet som er feil på den, og jeg har ikke peil på hva det er!
Bensintrykket er som det skal være, så jeg sitter med to mistenkte tilbake! Tps'en og Ic3 modulen. begge blir bestilt fra Rockauto, så snart jeg har råd.

Men en liten opdatering på Masteren!

På tide med en ladning bilder igen. Hvis noen har spørgsmål, eller kommentarer, er det bare å skrive! (er jo en av fornøyelserne, ved at legge ut bilder! hehehe)


Fikk på mandagen flott solskinn, så jeg måtte teste om all jobben min var spilt, eller om dørene faktisk passet. (Et lite tips, ikke bruk svensk tommestokk!)
Opdaget at begge B-stolper må flyttes litt (3.mm) men de er bare punktsveiset, så det går.
Alle døre passet, selv begge fordøre henger fortsatt, så er det enkelt fikset.
Døren på føresiden, (som dere kan se på bildene) har en skade i bunnen, og en tidligere reperasjon.
Jeg husker fra min tid på Tenisk Skole i Århus (DK) at "gamle madsen" fortalte oss om de forsjellige metoder op gjennom tidene.
Og dengang var det helt normalt, å spikre platebitene fast, og sparkle med tinn! Noe som de har gjort på døren min!

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde



Fikk på Tirsdagen et djevelsk uvær inn over Nakkerud, så jeg tenkte at jeg ville gå i vedskjulet, og få tatt hand om mine frontlykter.
Har to lykter med rustskader, som kan bli til een hel, og etter litt byttehandel med en kompis, fik jeg hans extra lykte!
Så gjenstår det bare å se om lyktene er like, eller om jeg må til å fabrikere nye platebiter for hand!

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Skal i øvrigt ut å snakke med vår lokale sandblåser, og se hvordan han jobber.
Er det noe dere lurer på, sig fra!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 29. Aug 2012 16:11 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
steik for en rusta bil :lol: men dette ser jo bra ut med pågangsmotet ditt, kordan har bilen stått før? har den stått lenge utendørs eller er den plukket opp fra havet en dag du var å fiska? :lol:

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 29. Aug 2012 18:44 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Har ikke alverden til info om bilen fra før jeg fikk den.
Ikke annet end det jeg har hørt fra den tidligere eier.

og det er følgende, at den har hatt samme eier, fra 1945 og opp til rundt 1990, etter det har den kommet til ny eier omkring 2010
Og han jeg kjøpte den av, fikk den for tre år siden, (hvis ikke jeg husker feil!!)
Prøver i øvrigt å komme i kontakt med tidligere eiere!
Jeg har hatt den siden februar 2012.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 115  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 18 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support