AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 29. Apr 2026 21:30

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 473 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 32  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 14. Mai 2012 18:38 
Avlogget
Rookie
Rookie

Kor mye har jeepen og dodgen rullet no? sånn ca.. Skal Barracudaen luftes på 17.mai? hadde vært tøft!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 14. Mai 2012 22:32 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Jeepen e gådd 265. Meine at Dodgen e gådd ca like langt. Har ingen plana om 17.mai-cruising, håpe Barracudaen kan "debutere" på Speednight 02.juni. Rekker nok ikke å få den på norske skilter innen den tid, så i år skal den bare få stå og se pen ut på rødskilt... :)

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 17. Mai 2012 21:51 
Avlogget
Rookie
Rookie

Oja speednight 02.juni ja, Men kor i tromsø er det garasje lokalet du leier? hvilken andre biler står der, enndel intressant! :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 23. Mai 2012 11:31 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Da har jeg endelig fått hentet Barracudaen ut av vinterlager... 8)
Bilde

Bilde
Hun er vakker i sola... 8)

I løpet av vinteren og de siste dagene har jeg nå fått gått over alle lys, og fått inn hvite parklys fremme, fikset opp gearkasen som var vanskelig å få til å geare, overhalt bremsene og byttet setebeltene. I tillegg har jeg byttet all olje og kjølevæske, nye slanger og termostat, og strekt opp endel slanger og ledninger på nytt. Så så er hun klar for sin første kjøretur etter vei, for å få henne fra vinterlageret og hjem til Tromø.. [-o< =D> =D> Så nå er det bare å vente på en godværsdag, så jeg kan kjøre henne hjem!

Nå er det egentlig bare småplukk igjen, bytte noen foringer og få på "visningsdekk", så tror jeg at vi begynner å bli klare for Biltilsynet, Take One... =D>

1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 20. Jun 2012 18:04 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Hoisann, her har jeg jo glemt å oppdatere... :)
Har fått kjørt Barracudaen min hjem nå, står pent parkert på utsiden av huset under parktrekk da garasjen for tiden er fylt opp av demontert Jeep... Men 2.juni var det Speednight på Tromsø Lufthavn, og da passet det fint å få ordnet meg med prøveskilter, og svinge innom og vise henne frem på display før jeg kjørte hjem... :)
Bilde

Nå er det bare å krysse fingrene, 3.juli må jeg ut på en 15mils roadtrip, hver vei, for å få vist henne på Biltilsynet på Finnsnes. Alternativet var å vente til 28.august her i Tromsø, men DET går jo ikke an... :) Nå gjenstår bare en dag med oppholdsvær, så jeg får byttet stabstagforingene fremme, og legge om til dekk i henhold til vognspesifikasjonene.

Har fått låne meg et sett med 2x 205/70-14 og 2x 215/65-14. Håper det er så lite forskjell (1,1%) at de ikke henger seg opp i dette...

1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 22. Jun 2012 14:47 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Da har jeg fått byttet ytre stabstagforunger fremme, hadde liggende noen jeg hadde feilbestilt til en 2wd Ramcharger, og det var direct fit! Ellers har jeg fått skrudd fast magebeltene skikkelig, og fått gått over endel mikkemusmekanikk i det elektriske systemet. Bl.a ble jeg overrasket over hvor "rotete" el-systemet blir inn til ballasten, men nå har jeg fått byttet ut litt og tapet sammen alle ledningene, så det ser penere ut, og så vil ikke flere ledninger rakle løse...

Nå er bilen mer eller mindre klar for "visning", eneste jeg mangler er dekk... Det viste seg at visningsdekkene jeg hadde fått låne satt på alu-felger som var for tykke for hjulboltene mine... Dessuten var de 205/70-14 foran og 215/60-14 bak, så bakdekkene så komisk småe ut... Og jeg rekker uansett ikke å få tak på nye dekk på ei drøy uke, da 195/75-14 er en ukurrant dimmensjon. Men uansett, 195/75-14 foran og 225/70-14 bak er fortsatt innenfor 5% selv om bakdekkene er noe større. Får jeg mangellapp på dekk får jeg bestille opp to nye dekk og dra på drop-inn på trafikkstasjonen i Tromsø tenker jeg.

Av "feil" jeg har på bilen ellers er lekk reservehjul, så jeg MÅ bestille opp nye dekk, mangel på speedometer og fløyte, og jeg har ikke jekk i bilen... Men disse punktene sjekkes vel ikke...? [-o< [-o<

1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 02. Jul 2012 00:20 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Speedometer og signalhorn kan godt tenkes blir sjekka, ja :idea:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 02. Jul 2012 22:32 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Tuten sjekker de garantert. Selv om det er en fillefeil er det jo greit at de finner minst mulig.. Ikke bare dårlig kontakt et sted?
Om de prøver bilen en runde varierer litt. I så tilfelle merker man jo fort at speedometeret ikke fungerer. Sett en GPS i ruta, da har du fungerende speedometer :)

1965 Plymouth Valiant V100
1965 Ford Mustang

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 04. Jul 2012 22:30 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Da fikk jeg i panikken koblet opp en uoriginal bryter som var hotwiret (via sikring selvsagt) for å få fløyta opp å stå, og koblet for sikkerhets skyld opp en GPS som "speedometer" mens jeg ventet på å slippe inn i visningshallen.

Der inne møtte jeg en veldig hyggelig kontrollør, som viste tydelig interesse for min gamle dame. Han preget inn VIN-nr på nytt mens jeg ventet, og akkurat der jeg ville ha det. Mens han holdt på med dette kom også en annen ansatt som ikke engang hørte hjemme i hallen og pratet bil. I tillegg fikk jeg se på en gammel Volvo 244 som sto inne i hallen, med en Cheva350 i. "Hvis jobben er gjort bra er det greit å få dette godkjent."

Han gikk over det tekniske, så at alt virket og tok masse bilder, så var det papirarbeidet. 2-3t etter innkjøringen var det hjem, med et rykende ferskt importgodkjenningsdokument. Så i dag tidlig kl 0800 sto jeg og klorte på døra til Tolldirektoratet: 5205,- i engangsavgift og vrakpant, så var det over til Biltilsynet for å få registrert henne...

ZE-registrering passer IKKE på en så gammel dame, så da ble reg.nr X-273, "born 4th of July".... Og tidsriktige skilter ligger hjemme og venter når jeg kommer hjem fra ferie... =D>

Bilde

1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 04. Jul 2012 22:56 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Gratulerer! :D

Til info så kunne du betalt avgiftene hos Tollen på forhånd siden de er faste på veteranbil. Skiltene trenger heller ikke rekvisisjon og kunne også ligget klare. Har ingen betydning for deg nå, men kan jo være kjekt å vite :)

1965 Plymouth Valiant V100
1965 Ford Mustang

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 06. Jul 2012 22:18 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Takk for info! :) Første gang jeg gjorde dette, så jeg gikk bare point to point som biltilsynet sa til meg. :) Dessuten synes jeg det var ekstra stas å få registrert henne 4. juli... :)

Men jeg vet ikke om jeg hadde turt å bestille skiltene på forhånd, jeg var litt redd for at "favorittnr" skulle tas før jeg fikk det... :) På spørsmål om hvilket nr jeg ønsket... "Tja... Det sitter en 273 motor i den. Så gjerne et nr med 273 i. Og aller helst X, da det er selve symbolet på gammelt, men da det vel er noe utplukket tar jeg til takke med en hvilken som helst bokstav. " Svaret bak disken var "Jackpot!" =D>

Dro dessuten rett på 14dagers ferie fra biltilsynet, så denne gangen var ikke tid et tema... :)

1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 16. Jul 2012 20:32 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Endelig... 8) 8) 8)
Bilde

Bilde

1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 18. Jul 2012 11:52 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Grattis med skilter! Gleder meg til å sjå den pynte opp trafikkbildet her :lol:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 18. Jul 2012 12:20 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Bosted: Rørvik i vikna\ 16 mil nord for Namsos -16 mil sør for Brønnøysund
Gratulerer. Da er det bare be om solskinn så du får kjørt masse :-) Fin bil det derre.

-= 57chevrolet Belair =-
-= 76 Chevrolet Corvette =-
-= 57 Cadillac sedan Deville =-
-= 66 chevrolet Nova =-
-= 96 Chrysler grand voyager=-
viewtopic.php?f=3&t=1809&start=1275

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 18. Jul 2012 12:40 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Gratulerer med skilt =D>
Flott bil 8)

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 473 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 32  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 9 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support