AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 08:21

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 49  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 10. Jul 2012 22:04 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Da var man tilbake etter 2 uker ellernoe på en liten roadtrip ferie... godt å få gjort litt igjen på oldsen,..ikkje så masse som har skjedd men har fått montert på nye hijackers i dag, måtte vri dei litt for å få dei innpå bolten nederst..så blei litt vridning på luft gummien, men trur det skal gå fint, har vertfall fått testa temperene med luft i og uten, uten problem, blir sikkert sjelden brukt lufte i demperene uansett. ellers fått tørka tanken og slengt i tanksealer og drevet å snudd tanken hit og dit ,ellers fått smurd på litt rustmelk på rust som har kommet mens tanken har stått etter sandblåsing uten grunning og smurde litt tanksealer utvendig også siden det randt ut litt vet armatur når det blei teipa for... fått demontert list invendig bakerst i hattehylla, og renska for drit der ruta er limt (som limen har løsna) demonterte plata mellom bakvindu og bagasjelokk og spylte reint med høytrykkspyler pga det låg masse sandblåsesand,,så da kom det litt vann inn i mellom rute og pakninga som har løsna....skal få tatt å legge tec7 langs innside og utside vertfall sånn det blir tett der.... også lagt på ett godt 1 lag med emaljelakk der siste gulvplata blei sveist i...

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 12. Jul 2012 22:49 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Fått gjort litt i dag også... tørka med varmluftpistol, og vaska reint innvendig ved vinduet og lagt ny fuge og fått limt ruta fast, gjor det samme utvendig også...

Bilde
Bilde

ellers fått pussa vekk løsrusta som var langs pakningskant og på chassiplata mellom vindu og luke og blåst reint og smurd på rustmelk :oops: tørker til i morgen da blir det grunning og lakk oppå...

Bilde
Bilde


Bestemte meg for å legge opp nytt bensinrør der orginale rørene går... steik for ett knot!! men det gikk greit.. er litt rust på dei orginale så får vell påpeikt på det på eu kontroll uansett sikkert når den tid kjem. ellers fått stripsa fast her og der, har også lagt til utluftningsrøret som skal gå ut i fra tanken..

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 13. Jul 2012 09:59 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Går fremover.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 14. Jul 2012 19:15 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
tja akkurat nå går det litt treigt frammover, venter på at tanksealeren skal tørke 100% så blir gjort litt smått...fått mala halve tanken ferdig utvendig vertfall.

Får berre gjer ferdig plata som skal oppå igjen her over no, og sveise reisten av kanten langs pakningskanten så skal alt bli tett bak.
Bilde
Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 16. Jul 2012 19:32 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Gjort litt smått i dag også.. sveisa i dei siste bitene ved pakningskanten og olja det inn for å holde vekke rust til det blir lagt på maling

Bilde
Bilde

tanken snart feridg

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 16. Jul 2012 20:08 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
selv et lite skritt, er et skritt i riktig retning! :D :D

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 16. Jul 2012 22:20 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
hehe jau, det gjør så godt å bare få gjort en eller fleir småting i løp av en dag på bilen(e) da føles dagen så mye bedre ut også..hehe , bedre med noe lite enn ingenting:P

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 20. Jul 2012 23:16 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Gjort litt smått i dag også, brukt vinkelsliper med børstekost og pussa vekk overflaterust i bagasjeromgulvet,støvsugd å kjo og hei ,og smurd på litt rustmelk, og olja inn med xo4 fra biltema...godgjere seg til i morgen så blir det emaljelakk over der igjen...


Bilde
Bilde
Bilde

her blei en flekk pussa ned på metallet og dusja over ett lett strøk med X4 smørresprayen fra biltema..stått slik 1-2 mnd nå uten en rustflekk.
Bilde

pakningskanten fått siste strøk med lakk..
Bilde

Plata mellom bakvindu og bagasjelokk pussa ned over og under og fått ett strøk med emaljelakk under.. :oops:
Bilde
Bilde

får vell begynde på a stolpene snart også og fjerne svampulf bakom der.
Bilde

Ellers er bensintanken klar for å settes på også., kanskje i morgen.

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 20. Jul 2012 23:26 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 11. Mai 2007 19:06
Innlegg: 2353
Bosted: Rørvik i vikna\ 16 mil nord for Namsos -16 mil sør for Brønnøysund
Morro og se at jobber på.
Du får bil igjen av dette du :-)

_________________
alfa

-= 57chevrolet Belair =-
-= 76 Chevrolet Corvette =-
-= 57 Cadillac sedan Deville =-
-= 66 chevrolet Nova =-
-= 96 Chrysler grand voyager=-
viewtopic.php?f=3&t=1809&start=1275


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 23. Jul 2012 15:46 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Bagasjerommet fikk emaljelakk her i forgårs...skulle gi dette noen dager på å tørke..men neida,pga det drittregnet OG at eg hadde glømt å satt på pakninga igjen såg det berre ut som ei malings sørpe her og der, for vannet har runnet over pakningskanten uten pakning..pga eg hadde lagt på noen strøk der og som skulle tørke.....nå ligger det aviser som skal suge opp vannet og skal plasere en cupevifte inni slik ting får tørke opp orntligt... er så dritlei av å ikkje ha tak over bilen!

Noen som har tips til overtrekk som er vanntett og som er lengre enn 5,60 m? disse pressenningene er heilt håplause.. #-o

Bilde
Bilde
Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 23. Jul 2012 17:07 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 11. Mai 2007 19:06
Innlegg: 2353
Bosted: Rørvik i vikna\ 16 mil nord for Namsos -16 mil sør for Brønnøysund
Kjøp deg inn et sånt lagertelt som jeg har. Funker i all slags vær, og bilen er tørr bestandig :-)

_________________
alfa

-= 57chevrolet Belair =-
-= 76 Chevrolet Corvette =-
-= 57 Cadillac sedan Deville =-
-= 66 chevrolet Nova =-
-= 96 Chrysler grand voyager=-
viewtopic.php?f=3&t=1809&start=1275


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 23. Jul 2012 17:16 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
ja det skal eg sikkert gjær, venter på mannen med gravemaskina skal komme og grave ut garasjetomt snart, da blir det støyp av platting og murvegger i førsteomgang..da tenkte eg på ett slikt telt midlertidig..hehe...

tenkte litt på denne her biltema sin..noen erfaring av denne noen?

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-t ... ter-37264/ artikkel nr: 37263 den er på 5,3m hmm

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 23. Jul 2012 17:21 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 11. Mai 2007 19:06
Innlegg: 2353
Bosted: Rørvik i vikna\ 16 mil nord for Namsos -16 mil sør for Brønnøysund
Du kan bruke det til annet seinere vettu :-) sandblåsing og lakkering f.eks. Slipper du søle til nygarasjen vøttu ;-)

_________________
alfa

-= 57chevrolet Belair =-
-= 76 Chevrolet Corvette =-
-= 57 Cadillac sedan Deville =-
-= 66 chevrolet Nova =-
-= 96 Chrysler grand voyager=-
viewtopic.php?f=3&t=1809&start=1275


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 23. Jul 2012 17:27 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
jepp, alltid godt å ha tak til slike ting også, garasjen skal få 2søyler også etter hvert, gleder meg til ting begynder å komme på plass. får bare mekke det eg klarer så lenge bilen står ute under 2 pressenninger, mulig det blir bygd tak ut i fra uthuset igjen og over bilen vist eg gidder å begynde på det, det blei revet vekk med stormen som var tidligere, ellers fungerte det greit.

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 23. Jul 2012 20:41 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Da har man fått tørka opp det meste av vann i trunken og cupevarmevifte står å heter opp baki... ellers fikk eg humøret opp igjen etter eg fikk opp tanken igjen i dag, kobla til alle slanger, tømte bensinen som eg hadde lagra i flaskene osv og bilen fyrte opp igjen og stått og gått en god stund, så da er eg ferdig med det,ingen lekasjer på slanger heller:) glømte å ha olje på servopumpa i noen minutter så det var litt lyd fremmi der men fikk på litt olje så forsvant det.. derfor bremsepedalen var så rar også ja.. :-k skal fylle opp nøyere når bil kommer nedpå ca vannrett bakke igjen..skal få stå oppi lufta litt til for må pusse litt overflaterust under og sveise i nye plater bak på sidene..
bla bla bla..

ett par bilder til.. :oops:

Bilde
Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 49  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support