AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tir 25. Aug 2026 20:03

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 141 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor 31. Mai 2012 14:19 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

rocketman skrev:
Jeg hadde samme lysoppsett (orange blink/park) på en 73 Pontiac jeg førstegangsregistrerte i Oslo. Kjøpte H4-innsatser med separat parklyspære og beholdt de orange blinklysene foran. OK med røde blinkers bak, men skrudde ut pærer og blendet orange og røde sidemarkeringslys. Godkjent uten anmerkning:)

Dette høres jo veldig enkelt og greit ut. Hvor kjøper jeg en slik innsats som passer til denne trucken?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 31. Mai 2012 14:37 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Har du "vanlig" 7" lykt? Da har de fleste rekvisitaforhandlere det, biltema til og med. Lurer på om ikke Golf 1-lykter #-o har parklys? Heldigvis er det ingen som ser at det er Golf-lykter... [-o<

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 31. Mai 2012 16:01 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Hva med denne "modden"; kan vel ikke bli enklere enn dette?

http://www.offroad.no/forum/lofiversion ... 85318.html

På en annen side så tror jeg at det skal være 7" lykt, så da blir vel alternativet å kjøpe helt nye innsatser...

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 31. Mai 2012 20:31 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Er den modden jeg har gjort, jeg ville ha klarglasslykter på RC'en... :)
Her kan du se bilder av min: viewtopic.php?p=127938#p127938

1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 06. Jun 2012 12:22 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Hjelp:

Da har trucken landet i Europa. Jeg håper jeg får den neste uke.. Gleder meg.

Spørsmål: Jeg trenger tekniske data til trafikkstasjonen. Det beste er kanskje å melde seg inn i amcar-klubben og få det tilsendt? Eller?

Dessuten: Det er tydeligvis mange forskjellige rutiner på hva man gjør med de røde markeringslysene bak.

Jeg forstår at disse kan byttes til oransje, men noen maler, inni, utenpå, teiper etc etc. Min trafikkstasjon mente man måtte male fullstendig utenpå for å unngå rød refleks.... kommentarer?

Kan man bestile orange noe sted?

Hilsen Bård

PS: Ikke min truck, men den er helt lik...

Vedlegg:
REFF_baklys.jpg
REFF_baklys.jpg [ 121.3 KiB | Vist 6187 ganger ]
Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 06. Jun 2012 15:33 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

På generellt grunnlag, LMC har det aller meste til disse truckene. Der kjøpte jeg mine orange sidemarkeringslys.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 06. Jun 2012 21:18 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Gjør det enkelt for deg selv: Napp ut pærene, og svart elektrikertape på glassene. Denne KAN du fjerne i ettertid hvis du vil.

Dessuten, ring Amcar på 7289 6000 og spør. De hjelper deg med papirer SELV OM du ikke er medlem. Mulig du må betale LITT mer hvis du ikke er. Men som et eksempel: På Dodgen min måtte jeg betale 1400NKR for ansvar + glass, tyveri og brannforsikring. Gjennom Amcar betaler jeg 600/år for full kasko. Det ER verdt de små 760kr/år å være medlem.

1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 07. Jun 2012 21:21 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

795,- om året, sitter med regningen! hehe

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 08. Jun 2012 09:43 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Takk for gode innspill. Da er det vel bare å melde seg inn i AmCar. Dessuten fikk jeg gode innspill fra USA etter en mail. Sjekk disse:

http://www.npdlink.com/store/index.php? ... -15A201-1A

Disse skal funke, men er egentlig til Bronco. NPD har god service...

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 08. Jun 2012 12:55 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Hjelp:

Jeg er litt usikker på hvilken trafikkstasjon jeg skal velge når jeg skal vise trucken. Markeringslys bak blir jo nå ikke noe problem, men det er jo rom for tolkning når de skal se på glassene i frontlyktene. Jeg snakket med "Bergen, de virket "coole", men en viss stasjon i nærheten av Oslo virket ikke så "greie".

Kan noen anbefale en stasjon i nærheten av Oslo? Gjerne i Oslo!!

Jeg skal jo også bruke litt tid på å finne et reg nummer som er bra!!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 08. Jun 2012 21:29 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Er ikke alle trafikkstasjonene som aksepterer sidemarkeringslys, selv om de er oransje... Mye kan heller fikses opp etter at du har fått skiltene. Jeg vil f.ex vise Barracudaen uten belter, og med singel bremsekrets for så å montere slikt som bedrer sikkerheten etterpå, bare for å "slippe" eventuelle spørsmål. Ta eksempelet to-krets: Hva skjer hvis jeg ikke får "rett" fordeling av bremsekraft v/ første forsøk med nytt system? Den prøvinga og feilinga kan jeg heller ta når skiltene står på!

Som sagt, ring og sjekk forsikringssummer før du melder deg inn, tror jeg uansett vil lønnes!

1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 12. Jun 2012 13:13 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

moparmusclecar skrev:
Hjelp:

Jeg er litt usikker på hvilken trafikkstasjon jeg skal velge når jeg skal vise trucken. Markeringslys bak blir jo nå ikke noe problem, men det er jo rom for tolkning når de skal se på glassene i frontlyktene. Jeg snakket med "Bergen, de virket "coole", men en viss stasjon i nærheten av Oslo virket ikke så "greie".

Kan noen anbefale en stasjon i nærheten av Oslo? Gjerne i Oslo!!

Jeg skal jo også bruke litt tid på å finne et reg nummer som er bra!!

Som nevnt tidligere i tråden har jeg gode erfaringer med trafikkstasjonen i Oslo (Risløkka). Blending av sidemarkeringslys med svart gaffa-tape ble godkjent, dog med en liten syrlig kommentar om min "ikke helt permanente" løsning. Og Skiltfabrikken i nærheten hjelper deg med tidsriktige skilt i "1971-stil". På en 1973-modell kan du ikke "finne et reg nummer som er bra", du må ha 2 bokstaver og 5 tall. Men det er mulig Oslo fortsatt har igjen noen skilt i DA 40000-serien.

http://www.skiltfabrikken.no/

73 Corvette

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 14. Jun 2012 21:08 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

HJELP!

Da er endelig bilen kommet. Trucken er så fin som jeg kunne håpe på. Det var en rekke ting jeg var usikker på, men dette ble bra. Nydelig farge, bra karosseri, fantastiske dekk og kul baklem. Bortsett fra en liten ting: Bilen starter ikke......

Jeg fikk start i Drammen, og den gikk vel i ca 30 minutter, men så stoppet den... Jeg mistenker lite drivstoff men er usikker. Det er blant annet 2 tanker med tankvelger her. Vi prøvde mye med hjelpestart, og tilogmed en dose 24volt for å få litt fart. Vi måtte tilslutt hente en viss gammel japaner (BJ42) for å taue den hjem..

Spørsmål: Jeg skal vise denne på onsdag 20 juni, og har prøveskilt førstkommende mandag 18 juni. Er det noen som kan hjelpe meg med å få start på mandag?? Evt et verksted som jeg kan taue denne til, ikke for langt unna Oslo? Jeg hadde virkelig håpet å få denne på skilter neste uke!!

Takker for tips!!

Vedlegg:
image10009.jpg
image10009.jpg [ 222.66 KiB | Vist 6024 ganger ]
Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 15. Jun 2012 00:11 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Ikke så lett å stille noen diagnose over nettet, og ikke er jeg noen ekspert på området heller... Men om bilen har stått lenge, kan det være at bensinfilteret er tett pga mye rusk i tanken. Det skjedde med en Pontiac jeg tok inn fra USA. Vet ikke om det sitter bensinfilter inne i forgasseren på Ford, men om det gjør det er det en smal sak å sjekke/bytte. Liten tue kan velte stort lass... Lykke til, bilen så fin ut!

73 Corvette

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 15. Jun 2012 08:27 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Jeg kan sikkert stikke en tur til oslo på mandag, og hjelpe dig!
Ellers kan du jo høre med Chevy350 eller Rokkern, har mange kompetente medlemmer i nærheten av dig!

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 141 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support