AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 02:17

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: geakasse som hugger
InnleggSkrevet: Søn 19. Aug 2007 20:29 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 19. Aug 2007 20:18
Innlegg: 4
Bosted: Maura
har en -95 starcraft g30. gearkassa hugger mellom 1. og 2.
har akkurat skiftet olje og filter for å se om det hjalp, men det gjorde det ikke :cry:

noen som vet hva problemet kan være?
veldig taknemlig for hjelp :D

runar


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: geakasse som hugger
InnleggSkrevet: Søn 19. Aug 2007 20:44 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
runar skrev:
har en -95 starcraft g30. gearkassa hugger mellom 1. og 2.
har akkurat skiftet olje og filter for å se om det hjalp, men det gjorde det ikke :cry:

noen som vet hva problemet kan være?
veldig taknemlig for hjelp :D

runar

rusla my km da, du sikert 4l80e kasse , du kan sjekke om du har noen feil koder
http://www.troublecodes.net/
e har 94mod 6,5 disel , e kortsluter a og b terminalen og sjekker feil koder manuelt

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Sist endret av st-remy den Søn 19. Aug 2007 20:57, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 19. Aug 2007 20:54 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 19. Aug 2007 20:18
Innlegg: 4
Bosted: Maura
snart 240000 km


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 19. Aug 2007 21:00 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
runar skrev:
snart 240000 km

var det mye graut i panna da :?:

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 19. Aug 2007 21:03 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 19. Aug 2007 20:18
Innlegg: 4
Bosted: Maura
st-remy skrev:
runar skrev:
snart 240000 km

var det mye graut i panna da :?:


nei, det var ingen ting, og olja var bare litt mørkere enn den jeg hadde på.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 19. Aug 2007 21:56 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 02. Sep 2006 02:59
Innlegg: 68
Bosted: Fredrikstad
Gjelder det alle geara? eller bare mellom 1 og 2 eller 2og 3?
Er det bare mellom 1 og 2 så kan det være "bare" TPS som trenger justering eller har røket.
På min subb så ligger den "under" luftfilteret det er en "plastsak" festet med 2 skruer og 3 ledinger der den ene skal vise 0V en annen 5V og den tredje 0,6V etter at hurtigtomgang er av (god og varm motor) den siste skal stige med pådraget opp mot 5V.

_________________
Bilde
-91 subb, Medlem nr 188 Suzuki 4X4 Club Norway
Medlem nr 5 Østfold Offroad Klubb http://www.offroadklubben.no
aktiv bruker http://www.pirate4x4.no http://www.offroad.no http://www.amcarforum.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 19. Aug 2007 22:23 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 19. Aug 2007 20:18
Innlegg: 4
Bosted: Maura
tigger skrev:
Gjelder det alle geara? eller bare mellom 1 og 2 eller 2og 3?
Er det bare mellom 1 og 2 så kan det være "bare" TPS som trenger justering eller har røket.
På min subb så ligger den "under" luftfilteret det er en "plastsak" festet med 2 skruer og 3 ledinger der den ene skal vise 0V en annen 5V og den tredje 0,6V etter at hurtigtomgang er av (god og varm motor) den siste skal stige med pådraget opp mot 5V.


ok, skal se på den i morgen................... hvis jeg finner den

:D :D Runar


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 22. Aug 2007 11:04 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 02. Sep 2006 02:59
Innlegg: 68
Bosted: Fredrikstad
Hjalp det??

_________________
Bilde
-91 subb, Medlem nr 188 Suzuki 4X4 Club Norway
Medlem nr 5 Østfold Offroad Klubb http://www.offroadklubben.no
aktiv bruker http://www.pirate4x4.no http://www.offroad.no http://www.amcarforum.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support