AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 08:39

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 24. Apr 2012 15:02 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 29. Mar 2011 10:12
Innlegg: 141
Bosted: vestfold
sikkert noen som har vært borti problematikken før, jeg har en 69 chevelle med tokrets bremsesystem og trommel rundt hele, har liggende komplett forstilling fra 79 malibu, sånn som jeg ser det skal det ikke være noe i veien for å bruke spindler og skiver fra 79 malibu over til 69 chevelle, ELLER???? kjekt med innspill hvis noen har gjort detta før :mrgreen: :mrgreen:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 24. Apr 2012 19:19 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 01:16
Innlegg: 970
Bosted: Horten
Husk at du må bytte hovedpumpe også.

_________________
BEEN`S GARAGE
SEX, DODGE AND ROCK'N'ROLL


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 25. Apr 2012 08:15 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 29. Mar 2011 10:12
Innlegg: 141
Bosted: vestfold
trengs det? hovedpumpa er tokrets med proposjonsventil, trudde det ville fungere


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 25. Apr 2012 08:22 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 01:16
Innlegg: 970
Bosted: Horten
Skivebremser trenger mye mere bremseveske da stemplene justerer bremseklossene, og kammeret bak stemplene med bremseveske øker i volum ettervert som klossene slites. Mens det på tromelbremser er en mekanisk justering av båndene.

_________________
BEEN`S GARAGE
SEX, DODGE AND ROCK'N'ROLL


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 25. Apr 2012 08:26 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tir 08. Jan 2008 12:17
Innlegg: 975
Bosted: Selbu
Styrearma som er fast på Malibuspindlene er lengre enn på Chevellespindlene, du får dårligere svingradius/flere runder på rattet ved samme sving.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 25. Apr 2012 12:05 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 01:09
Innlegg: 244
Bosted: Fredrikstad
Gjorde samme ombygginga på '71 Nomaden jeg hadde, 3.gen spindler på 1.gen A-body. Hadde delene liggende, og pris var et sterkt tema når trommelskitet brøt sammen.

Streetracer har rett, og du kommer til å hate det herfra til evigheten. Og rask utveksling i styresnekka hjelper fint lite når man mister ganske mye av svingradiusen uansett. Kjøpt heller skiver og kalipere beregnet for din bil med skivebremser, og kjøp/lag en brakett til å montere denne.

_________________
Christian
'62 Chevrolet Chevy II
'70 El Camino
'71 Chevrolet C10


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 25. Apr 2012 13:17 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
Bremseklosser krever ganske mye mere krefter enn bremsesko for å bremse også, du vil se at en bremsesylinder på skiver er ganske mye større enn i tromler. Dermed trenger de også som bippe sier mer væskeflyt, og større master.

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 25. Apr 2012 19:16 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 29. Mar 2011 10:12
Innlegg: 141
Bosted: vestfold
streetracer skrev:
Styrearma som er fast på Malibuspindlene er lengre enn på Chevellespindlene, du får dårligere svingradius/flere runder på rattet ved samme sving.


joda, veit hva du mener, for det er akkurat det oppsettet jeg har på chevella mi, ikke mye å skryte av når det kommer til svingradius nei, men delene ligger nå i hylla, penga er brukt opp på justerbare koni dempere og nye dempere +++,
å kjerringa har ikke mye lyst å ratte rundt med trommelbremsbil å barnesetet ved siden av, blir det plagsomt får en ta kostnadene på nye og riktig oppsett til neste år :-)
bygde om en 64 impala med ombyggingssett og flytta da hjulene flere cm lengere ut pr, side, hjulene som står på bilen nå fyller ganske bra ut forran, er litt redd for at det da kan bli ett problem hvis det skjer med lignende sett på denna bilen også

jeg mener da at det er bedre enn ingenting, spesielt ikke hvis kjerringa føler seg tryggere med det :-)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support