AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tir 25. Aug 2026 20:04

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 141 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør 21. Apr 2012 19:17 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Da er vi enig, men ettersom at dette er en kommentar fra eier, så kan det tyde på at det er noe lekkasje her. Men denne donuten burde kanskje ikke være så vanskelig å bytte?.... Vi får se!

Annet spørsmål: Det første jeg skal gjøre når bilen kommer, er å gi den en skikkelig vask, men jeg vil også gi den en klassisk motorvask! Er dette riskikabelt? Det lekker jo allerede rundt ventil-dekslene noe (Må legge inn nye pakninger). Dessuten er jeg redd for å få vann i servo-pumpen.... Burde man unngå høytrykkspyler på denne typen motorer? Håper på svar her... :D

Vedlegg:
image0002_500.jpg
image0002_500.jpg [ 109.25 KiB | Vist 6191 ganger ]
Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 21. Apr 2012 22:04 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Nei det er ikke risikabelt, man blir råda til å ta en plastpose over fordeler, men jeg har aldri gjort det og det har gått bra. Bedre blir det, men helt reint blir det ikke.. Fastbrent olje må skrapes bort og lakkes på nytt.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 22. Apr 2012 11:05 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Kjøp dig et par bokse med bemserens, kontaktfett og noen gode børster. rens så alle kontakter og stikk i motorrummet, og gi dem godt med kontaktfett. Husk at koble batteriet fra, og ta det gjerne helt ut fra motorrummet, gi alle plugledningerne nummer, og ta de av pluggene, og legg sammen i en plastpose, som du trer ned over fordeleren, og fester med strips eller tape. Gjør det samme med forgasseren, så den ikke får vann.
Deretter kan du smøre inn alt i kaldavfetting, og la det virke i en halv time, deretter vasker du med varmt vann.
Gjør det et par ganger, og gi den så en tur med høytryksspyleren, på den skitten som sitter fast fortsatt.
Bruk trykkluft til å blåse vannet bort, og koble alt på plass igen.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 22. Apr 2012 19:28 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Takker igjen for tips. Har ikke noe ønske om "strøkent" motorrom, men jeg tror egentlig at dette kan bli skikkelig fint med en vask.

Nytt spørsmål; (Jeg har mange på lager):

Jeg ønsker å beholde en original patina på denne trucken. Dette inkluderer litt rust på planet og feks støtfanger bak, som ikke er lakkert siden ny!

MEN: Hvordan kan jeg hindre at denne rusten graver seg dypere? Skal jeg legge på noe voks?, eller bare holde det rent og fritt for løv og smuss?

PS: Strøken tailgate er allerede montert....

Vedlegg:
image0011_800.jpg
image0011_800.jpg [ 183.42 KiB | Vist 6125 ganger ]
Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 23. Apr 2012 00:18 
Avlogget
Rookie
Rookie

Kul Pickup, liker disse pickupene :) Har også en selv, 79mod F250 Ranger RWD :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 23. Apr 2012 08:16 
Avlogget
Get going
Get going

moparmusclecar skrev:
MEN: Hvordan kan jeg hindre at denne rusten graver seg dypere? Skal jeg legge på noe voks?, eller bare holde det rent og fritt for løv og smuss?

Tror du bare skal satse på å holde rent og fint, med engang du legger noe på som vil "kapsle" inn rusta så blir det mye værre ganske så fort. Må nok belage deg engang i fremtiden å gjøre noe med, er ikke som i statene der de kan kjøre 20 år med patina.. :wink:

Er i hvertfall hva jeg tror.. :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 24. Mai 2012 09:10 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Nå kommer trucken snart!!

Haster: Jeg trenger ny gummi på bremsepedalen. (Bilen har automat). Kan noen hjelpe med størrelse og type? Jeg har funnet flere som kan levere på nett...

Passer denne: http://www.ebay.com/itm/180874493705?item=180874493705

Eller er det noen som har pedalgummi til slags i Norge??

Tips mottas med takk!

Vedlegg:
Pedal.JPG
Pedal.JPG [ 65.04 KiB | Vist 6039 ganger ]
Pedal2.JPG
Pedal2.JPG [ 66.36 KiB | Vist 6039 ganger ]
Pedal3.JPG
Pedal3.JPG [ 81.29 KiB | Vist 6039 ganger ]
Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 25. Mai 2012 11:16 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Hjelp: jeg lurer altså på om denne gummien passer på min F250 1972? Kan noen hjelpe? :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 25. Mai 2012 13:55 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Alltid morsomt å være "klar" med mengder av stæsj når du får bilen hjem, men strengt tatt er ikke dette noe som haster så mye. Du kan fint kjøre uten gummi, så bestiller du riktig når du kan måle på din egen.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 25. Mai 2012 18:52 
Avlogget
Get going
Get going

Det delenummeret, B7A-2457-A, er gummi til clutchpedal. Hvis du har automat trenger du jo ikke denne. Bremsepedalen på en bil med automat er omtrent dobbelt bredde av den på bildet.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 28. Mai 2012 15:28 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Takk for gode svar. Jeg vet det er forskjell på disse, men var ikke klar over målene. Vi får se når den kommer. Jeg mangler gummi her, og ønsket bare å ha dette klart før godkjenning.... Har nå bestilt gummi et annet sted...

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 30. Mai 2012 17:27 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

AB Parts på Lillehammer skaffer både pedalgummi og det meste av andre ting du trenger til en gammel Ford...

http://abparts.no/

73 Corvette

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 30. Mai 2012 19:59 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Takk for tips.

MEN: Jeg trenger tips på godkjenning. Jeg møtte en hyggelig kar i Oslo med en veldig kul Ford f250 1972, se bilde, som fortalte at han måtte modifisere visse ting på bilen før godkjenning hos biltilsynet. Han nevnte at han måtte sette inn pærer for parklys og teipe over de røde sidelysene bak. Stemmer dette?

Med andre ord; er det noen som kan hjelpe meg med info på evt hva som må modifiseres før godkjenning??

Bilen på bildet er altså samme år og modell som min, men denne er restaurert og fremstår i meget god stand. Bilen jeg har kjøpt er nok mer original hele veien, og har mer patina og rust, les sjarm..... :)

Vedlegg:
DSC_0372.JPG
DSC_0372.JPG [ 197.11 KiB | Vist 5885 ganger ]
Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 30. Mai 2012 21:27 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

De krever nok at du skal ha HVITE parklys fremme, og oransje blinkelys... Hvis du ser i garasjen min så kan du se hvordan jeg lagde hvite park på RC'en. Jeg borret en 5mm diode inn i lyspæra, og koblet om fra blinkelyset fremme. Før 71 kunne blinkelysene også være hvite, men du har jo oransje glass. Ellers så "må" du nappe ut pæra fra sidemarkeringslysene, de er ikke tillatt... Ikke sikkert du trenger å teipe over så lenge de ikke lyser. Pass også på at du har like store hjul forran og bak, det liker de... Og ellers, se til at alt SER greit ut, ingen frieksos mv.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 31. Mai 2012 11:30 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Jeg hadde samme lysoppsett (orange blink/park) på en 73 Pontiac jeg førstegangsregistrerte i Oslo. Kjøpte H4-innsatser med separat parklyspære og beholdt de orange blinklysene foran. OK med røde blinkers bak, men skrudde ut pærer og blendet orange og røde sidemarkeringslys. Godkjent uten anmerkning:)

73 Corvette

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 141 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support