AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 24. Jun 2026 15:35

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 24 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: gamle bilder
InnleggSkrevet: Tir 07. Aug 2007 12:40 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 02. Okt 2006 12:04
Innlegg: 1031
Bosted: Holmestrand, Vestfold
Er ansatt i et firma hvor sjefene har gode opsjonsavtaler :shock:
fant bl.a disse i fotoarkivet på intranett.


Vedlegg:
gamle bilder_00003.jpg
gamle bilder_00003.jpg [ 36.34 KiB | Vist 12878 ganger ]
Filkommentar: Er det lystgass han har bakpå der? :-)
gamle bilder_00002.jpg
gamle bilder_00002.jpg [ 42.89 KiB | Vist 12878 ganger ]
gamle bilder_00001.jpg
gamle bilder_00001.jpg [ 48.09 KiB | Vist 12878 ganger ]
gamle bilder_00004.jpg
gamle bilder_00004.jpg [ 40.89 KiB | Vist 12877 ganger ]
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 07. Aug 2007 13:41 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 08. Apr 2006 07:00
Innlegg: 470
Bosted: Hobøl
Det første bildet var helt herlig. En svunnen tid som trolig bringer minnene tilbake hos vår foreldregenerasjon :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 08. Aug 2007 00:47 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 07. Feb 2007 00:36
Innlegg: 855
Bosted: Stavanger
Enig der, likte bilde nr. 3.. kunne trodd det var BeadLock som hadde vært å skrudd der. :DD


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 08. Aug 2007 01:57 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Flotte bilder. 8)

Skal tro om noen av de er i live i dag.

Så ut for å være 64 chevy,opel,61 Buick, 61 Chevy og 65 Chevy på det første bildet.

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 08. Aug 2007 18:09 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 02. Okt 2006 12:04
Innlegg: 1031
Bosted: Holmestrand, Vestfold
47-48 cadillac


Vedlegg:
0048281p.jpg
0048281p.jpg [ 50.58 KiB | Vist 12748 ganger ]
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 16. Aug 2007 19:22 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 28. Mai 2007 16:25
Innlegg: 63
Bosted: Oslo
Garasjebildet med de tidlige 60-tallerne er supert! Er det gamle Hydro-biler? Eksisterer noen av bilene i dag? Og finnes det flere bilder? Oppfordrer alle andr som måtte ha bilder fra 60- og 70-tallet til å legge de ut på forumet.

_________________
RocketMan

73 Corvette


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 16. Aug 2007 21:53 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 02. Okt 2006 12:04
Innlegg: 1031
Bosted: Holmestrand, Vestfold
tittelen på bildet var garasjen, administrasjonsbygget Hydro Oslo. om dette er representasjonsbiler eller privatbiler vet jeg ikke.
Har funnet en del bilbilder fra Hydro`s historie, men det er mye europeiske biler innvolvert. så da er vel ikke dette stedet for de.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 16. Aug 2007 22:07 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 28. Mai 2007 16:25
Innlegg: 63
Bosted: Oslo
Tipper det er administrasjonsbiler, strøkne mørke 4-dørs biler i en prisklasse som nok var uoppnåelig selv for funksjonærer i Hydro den gang... Men det er sikkert mange som ville hatt stor glede av å se både disse bildene og av de europeiske bilene. Tips: Mail bilder til Norsk Motorveteran på norskmo@online.no

Så kommer de kanskje på trykk ut på høsten!

_________________
RocketMan

73 Corvette


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 16. Aug 2007 22:32 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 28. Mai 2007 16:25
Innlegg: 63
Bosted: Oslo
Tipper det er administrasjonsbiler, strøkne mørke 4-dørs biler i en prisklasse som nok var uoppnåelig selv for funksjonærer i Hydro den gang... Men det er sikkert mange som ville hatt stor glede av å se både disse bildene og av de europeiske bilene. Tips: Mail bilder til Norsk Motorveteran på norskmo@online.no

Så kommer de kanskje på trykk ut på høsten!

_________________
RocketMan

73 Corvette


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 16. Aug 2007 22:52 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 02. Okt 2006 12:04
Innlegg: 1031
Bosted: Holmestrand, Vestfold
Sitat:
Tipper det er administrasjonsbiler, strøkne mørke 4-dørs biler i en prisklasse som nok var uoppnåelig selv for funksjonærer i Hydro den gang...
ville nok også tro det ja.
ang NMV var det en god idè. men er litt usikker på rettigheter og denslags på disse bildene.må vel avklares med Hydro først regner jeg med, slik at de kan forsikre seg om at det ikke strider mot Hydros policy :?
er mye mulig jeg tøyer grensene litt bare ved å legge de ut her :wink:

Fler bilder....


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 16. Aug 2007 23:13 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 28. Mai 2007 16:25
Innlegg: 63
Bosted: Oslo
Takk for flere bra bilder! Gutta som skal berge GMC'en ser ut til å ha litt av en jobb.. Ser ut som den har H-skilter (Telemark). Kan det være et bilde fra Hydro på Rjukan kanskje?

Vedr. rettigheter har du jo et poeng, men kan du ikke bare spørre Jens eller Dag Terje? Det er visst de som bestemmer i Hydro om dagen :lol:

_________________
RocketMan

73 Corvette


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 01. Jan 2008 14:36 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 21:33
Innlegg: 59
Bosted: Sør-Trøndelag
Flotte bilder. Skal si disse små lastebilene fikk prøve seg i gamle dager, drahjelp var det nok heller ikke gjort i en håndvending å få tak i.

_________________
Hafu


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 01. Jan 2008 23:08 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 14. Jul 2007 14:19
Innlegg: 542
Bosted: Sola
Her er noen bilder fra når Cadillac 1958 ble laget.


Vedlegg:
Filkommentar: De fleste modellene sammlet på ett brett.
cadys.jpg
cadys.jpg [ 41.41 KiB | Vist 11939 ganger ]
Filkommentar: Karosseri møter shassy, en bil blir til...
Untitled01.jpg
Untitled01.jpg [ 41.7 KiB | Vist 11940 ganger ]
Untitled02.jpg
Untitled02.jpg [ 48.88 KiB | Vist 11940 ganger ]
Filkommentar: Her settes grillen sammen, den kom i gull og silver utførelse.
Untitled03.jpg
Untitled03.jpg [ 39.57 KiB | Vist 11940 ganger ]
Untitled05.jpg
Untitled05.jpg [ 39.02 KiB | Vist 11941 ganger ]

_________________
AK
Cadillac 1958 convertible, Camaro 1968, C-10 1964 stepside
http://www.58cadillac.net
Keep cruising!!
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: noen flere fra Cadillac 1958
InnleggSkrevet: Tir 01. Jan 2008 23:19 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 14. Jul 2007 14:19
Innlegg: 542
Bosted: Sola
her er noen til.


Vedlegg:
Filkommentar: Her lages profilen til bakstøtfangeren.
V31.jpg
V31.jpg [ 35.5 KiB | Vist 11930 ganger ]
Filkommentar: Her stanses øvre del av høyre fremskjerm ut. Skjermen besto av to deler skjøtet under listverket på bilen.
V41.jpg
V41.jpg [ 41.71 KiB | Vist 11927 ganger ]
V121.jpg
V121.jpg [ 60.77 KiB | Vist 11928 ganger ]
cadys5.jpg
cadys5.jpg [ 41.81 KiB | Vist 11928 ganger ]
cadys3.jpg
cadys3.jpg [ 39.39 KiB | Vist 11928 ganger ]

_________________
AK
Cadillac 1958 convertible, Camaro 1968, C-10 1964 stepside
http://www.58cadillac.net
Keep cruising!!
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: noen til
InnleggSkrevet: Tir 01. Jan 2008 23:21 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 14. Jul 2007 14:19
Innlegg: 542
Bosted: Sola
Cadillac 1958


Vedlegg:
Filkommentar: Series 62 convertible
cadys8.jpg
cadys8.jpg [ 13.67 KiB | Vist 11922 ganger ]
Filkommentar: Forsvars staben ser på de nye modellene som skal kjøpes inn.
Untitled06.jpg
Untitled06.jpg [ 55.48 KiB | Vist 11925 ganger ]

_________________
AK
Cadillac 1958 convertible, Camaro 1968, C-10 1964 stepside
http://www.58cadillac.net
Keep cruising!!
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 24 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support