Da begynner jeg å komme langt med dashboardet.
Var usikker på hvordan jeg skulle gripe an dette, og regnet med at det ville bli flere mislykkede forsøk og "om-starter". Derfor ville jeg ikke legge ut bilder underveis, men heller vente med det til resultatet beynte å ta form.
Jeg begynte med en 2 mm aluminiumsplate som jeg bøyde i en svak bueform med litt skarpere bøy ytterst på hver ende. Langs kanten på toppen skar jeg opp plata i "biter" på ca 20 mm. Disse bøyde jeg skarpt ca 90 grader fremover. Uttak for å gi plass til rattstangen gjorde jeg også.

Hvordan fester man egentlig et dashboard??? Jeg valgte å gjøre det på denne måten ihvertfall. Prøvde å unngå utpregede "spisser" pekende bakover i tilfelle kollisjon...

Første prøvemontering:

Så skar jeg opp undersiden i "strimler" som jeg bøyde fremover for å gi en penere avslutning i bunnen. Ute mot sidene bøyde jeg litt mer enn på midten, slik at det ble litt smalere mot hver ende. Justerte dette litt frem og tilbake før jeg ble fornøyd.

Helt nederst, der mellomrommet mellom "strimlene" var størst festet jeg med pop-nagler en langsgående stripe med stiv plast. Denne avstivet dashboardet veldig mye. Dessuten kan det festet stifter i plasten, slik at senere, når det hele skulle trekkes med skinn, ville det gå mye lettere.
Med denne plastplata nederst, samt mellomrom mellom aluminiums stripene og hodet på popnaglene stikkende opp, ble det mye kanter og "høydeforskjeller" ned mot kanten. Disse ujevnhetene glattet jeg over med Tec7 fyllmasse/lim. Det samme brukte jeg til å dekke over festeboltene som er skrudd fast fra fronten på aluminiumsplata. For ytterligere å jevne ut fronten, limte jeg på en skai matte før jeg begynte med salmaker arbeidet. Tok desverre ikke så mye bilder akkurat av dette.
Så begynte salmakerarbeidet.
Først limte jeg fast skinnet på forsiden.

Deretter limte jeg, i en tynn stripe øverst, det skinnet som skulle bli pølsa øverst. Denne ble limt forside-mot-forside på det skinnet som allerede satt fast.

Når skinnet satt fast i toppet, poppet jeg i tillegg på en aluminium stripe i hele dashordets lengde.
Oppå toppen poppet jeg fast en "hylle" av hardplast. Dette skulle avstive inni pølsa.
Det neste tok jeg desverre ikke bilder av, men jeg klipte ut tynne remser med polstring som jeg limte fast under "hylla". Tilslutt limte jeg en større bit med polstring hele veien fra under hylla, rundt foran og opp på oppsiden av hylla.
Etter at dette var gjort strekte jeg skinnet rundt foran og opp over hylla og polstringen, og helt frem til undersiden av hylla på baksiden av dashboardet. I og med at hylla er av plast gikk det greit å stifte fast skinnet tilslutt.
Et bilde fra baksiden før jeg begynte på "pølsa":

Jeg fikk ikke nok strekk i skinnet til at pølsa og kunne gå i ett. Derfor måtte jeg inn med 2 trekanter ute på hver ende av dashboardet.

Enden nede i høyre hjørne skal selvsagt pyntes på.