Heisann.
Har nettopp skaffet meg ei HP pumpe frå Mr.Gasket. Denne gir eit trykk på 8 psi. Selgeren sa til meg at det var ikkje nødvendig med bensinregulator på denne pumpa, men eg føler meg ikkje sikker på at eg bør kjøre uten regulator likavel. Hva mener dere?
Så lurer eg litt på tilkoblingene på pumpa. Den gamle pumpa har tre tilkoblinger på pumpa, ei til tilførsel av dristoff, ei til trykk til forgasser og en tynnere slange til retur tilbake til tank.
Den nye forgasseren har to tilkoblinger, der den eine er tilførsel til pumpa og den andre som går til forgasser. I tillegg så har den nye pumpa en blendet utgang. Og i følge instruksjonen som fulgte med, så skal denne brukes ved marine application, der denne er til for å koblast til en "flamme fanger" eller forgasser.
Men kan eg koble returen til tanken inn på denne koblinga, eller bør eg blende returslangen?
Her ser dere den gamle pumpa som viser tilførselslangen nederst på bilde og returslangen i midten.

Dette er den nye pumpa som har denne messingpluggen som skal brukes om dette er ein marineapplikasjon. Kan eg plugge returledninga inn på denne uten noke anna som er tilkoblet, eller vil pumpa da miste trykket?