AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 08:22

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Bremser bak låser først..
InnleggSkrevet: Fre 12. Aug 2011 14:36 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tir 08. Jan 2008 12:17
Innlegg: 975
Bosted: Selbu
Var på vising BT med 56 Chevyen min og fikk mangel på at bakhjula låste før framhjula (Skiver foran og trommel bak) mener å ha lest et sted at man kan ta av litt av bremsebelegget på bremseskoene for å få "dårligere" bakbrems. Noen som har prøvd dette? Eller har andre tips? Har Prøvd å justere av litt på båndene uten hell. Har og dårlig erfaring med justerbare red. ventiler (lite virkning)....


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 12. Aug 2011 15:17 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 11. Sep 2007 14:48
Innlegg: 90
Bosted: Nærøy
Har du prøvd å luftet bremsene fram?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 12. Aug 2011 16:17 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tir 08. Jan 2008 12:17
Innlegg: 975
Bosted: Selbu
Jepp, alt er nytt, skiver/ klosser foran og bånd tromler fjærer og hele dritten er helt nytt, luftet og i orden. skulle bare hatt litt mindre brems bak på neste vising :lol:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 12. Aug 2011 17:00 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 01. Okt 2008 18:44
Innlegg: 478
Bosted: notodden city
kan jo være selvpådraget er litt mye bak...eller luft framme.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 12. Aug 2011 22:50 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 24. Apr 2010 15:00
Innlegg: 502
Bosted: Horten
Er det skiver forran orginalt?

Jeg vet ihvertfall på at noen g30 vaner er det justering på kretsen til bakbremsene, så du kan justere hvor mye de skal ta i forhold til last osv.
Det er vel en trykkjusteringsvetil som er koblet inn i kretsen til bakbremsene.
Kanskje det hadde gått ann å montere?

_________________
1981 Chevrolet Caprice viewtopic.php?f=3&t=11780
1987 Chevrolet G20 viewtopic.php?f=3&t=11804
1989 Ford Bronco viewtopic.php?f=3&t=21271


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 17. Aug 2011 22:58 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 05. Aug 2011 19:34
Innlegg: 70
Bosted: Haddal
slip endene på banda bak i 45 graders vinkel. har funka fint for meg.

_________________
Manta -72 2.4.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 05. Jan 2012 18:33 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 31. Mai 2007 00:24
Innlegg: 76
Bosted: Hallingdal
still bremsebanda slik at de sitt tett på trommelen, får dei lang vandring så høgg dei. vask trommel med rødsprit og kjør nokre kilometer med brekke på så kan hende det går seg til.

_________________
Skårstein


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 05. Jan 2012 19:19 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 01:16
Innlegg: 970
Bosted: Horten
Den enkleste løsningen er justerbar ventil til bakbremsene. Regner med at denne er bygd om til skiver frame og da er justerbar ventil omtrent den eneste løsningen. Hvis du da ikke finner noen mindre bremsesylindrer til bakbremsene. Problemet er bare å hvite hvor mye mindre di skal være. Grunnen er at tromelbremser trenger en del mindre vesketrykk en skivebremser for å få full bremsekraft.

_________________
BEEN`S GARAGE
SEX, DODGE AND ROCK'N'ROLL


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 05. Jan 2012 22:52 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
Hi-jacker tråden litt jeg...
Hvor får man kjøpt justerbar ventil til bremsene?

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 06. Jan 2012 00:23 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 07. Feb 2007 18:10
Innlegg: 235
Bosted: Stokke
http://www.summitracing.com/search/Depa ... Rank%7cAsc

_________________
'65 Mustang HT
'65 Mustang Fastback
Smusskoilen er tom for olje, og stempelproppen har kilt seg i gryllkammeret under lensetuten.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 15. Jan 2012 16:42 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 13:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
AW-100 skrev:
Hi-jacker tråden litt jeg...
Hvor får man kjøpt justerbar ventil til bremsene?



Kryp under en Amazon eller 140 serie hos høggeren...

_________________
Camaro -79
Tahoe -02 LPG

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 16. Jan 2012 14:30 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Er bremsekraftforsterkeren din ment for konfigurasjonen skiver/tromler ? Hvis man bare setter på skiver foran på en trommel/trommel-bil vil det fort bli for mye bremsekraft bak. En justerbar kobling til bakbremsene er vel enkleste og billigste måten å løse detta på.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 16. Jan 2012 19:47 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tir 08. Jan 2008 12:17
Innlegg: 975
Bosted: Selbu
Dette ble løst for leenge siden, tok en justerbar ventil fra en annen bil jeg har stående, funka kjempebra, den jeg har prøvd før må være defekt. Sarp Motor har sånne ventiler på lager.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support