AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Søn 13. Sep 2026 01:41

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 154 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør 17. Des 2011 22:48 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Pappa Wolf skrev:
vi kan starte med å definere de amerikanske bilmerker!

-AMC
-Chevrolet.
-Dodge
-Ford
-Chrysler
-Kaiser
-Nash
-......

har garantert glemt noen, så kom med de, så skal jeg skrive de inn.
kommer til å lage en liste med de bilerne som dere mener er "godkjente" amcar, som dere vil slippe inn på treffplass, eller andre steder.
et glimrende eksempel, er jo en chevrolet lumina, er den for eksempel, for ny/feil.
eller hvad med chrysler/dodge neon?

muligheterne er mange, og det er derfor, at vi starter med navnene, deretter tar vi det fortløpende!
eller tar jeg helt feil nå, og dere vil hellere ha en skikkelig diskusjon, hvor vi ikke blir enige om annet, end å være uenige!

Du har nokk glemt noen få Pappa Wolf. Prøvde å sette opp en liste over nordamerikanske bilmerker en gang i tiden. Gjikk lei da jeg var ferdig med bokstaven H. Da hadde jeg pasert over 700 forskjellige bilmerker.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 17. Des 2011 23:01 
Avlogget
Get going
Get going

Hotrodder skrev:
De som prøver seg på en definisjon går rett i fella. Glem å definere.
Det vil ikke være mye tvil eller diskusjon om hva som fortjener betegnelsen "amcar" uansett. så hvorfor dette veldige ønsket om å definere? Hva er poenget? Er det noen som føler at forumet er i ferd med å bli kuppet at "ikke-amcar-folk" eller???

Det minner mest om sosialist politikk "bare vi får laget enda en regel, blir alt så bra". Det vil ikke bli sånn. En definisjon vil virke stikk imot sin hensikt. Den vil føre til kranging og rot.

Jeg tør påstå at alle her på forumet f.eks er enig i følgende:
-Bilmerket Honda, Volvo, Jaguar Toyota eller Hunday har ingenting her på forumet å gjøre.
-Tidligere Daewoo'er som nå heter Chevrolet er ikke å betrakte som amcars.
-En Jeep Renegade er helt ok, selv om den muligens er laget utenfor USA.
-En hot rod er ok selv med betydelig innslag av deler fra ikke-amcars.

Så hva er problemet?

At eieren av en amerikansk produsert Honda ber om råd og tips for import av deler fra USA er jo helt greit. At han legger ut Hondaen i prosjekt tråden derimot, vitner om lite folkeskikk, og bør selvsagt avvises.

Legger ut Hondaen i prosjekt tråden??lite folkeskikk???
Det er dette jeg mener med PISSPREIK.
Enkelte her inne opptrer som om de var Gud og Sjef samtidig.alle andre tar feil.ikke sant??
Får vel drite i å spørre her inne.så lenge jeg ikke har samme bil som JEG og JEG

Men å bygge "amcar "av deler produsert i Kina,det er ok?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 17. Des 2011 23:17 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Bippe skrev:
Pappa Wolf skrev:

-AMC
-Chevrolet.
-Dodge
-Ford
-Chrysler
-Kaiser
-Nash
-......

har garantert glemt noen, så kom med de, så skal jeg skrive de inn.
kommer til å lage en liste med de bilerne som dere mener er "godkjente" amcar, som dere vil slippe inn på treffplass, eller andre steder.
et glimrende eksempel, er jo en chevrolet lumina, er den for eksempel, for ny/feil.
eller hvad med chrysler/dodge neon?

muligheterne er mange, og det er derfor, at vi starter med navnene, deretter tar vi det fortløpende!
eller tar jeg helt feil nå, og dere vil hellere ha en skikkelig diskusjon, hvor vi ikke blir enige om annet, end å være uenige!

Du har nokk glemt noen få Pappa Wolf. Prøvde å sette opp en liste over nordamerikanske bilmerker en gang i tiden. Gjikk lei da jeg var ferdig med bokstaven H. Da hadde jeg pasert over 700 forskjellige bilmerker.

greit, jeg gir mig. trur jeg holder mig til Hotrodders definisjon, eller mangel på samme. :D :D
de fleste som kjenner mig, sier at jeg er amcarfanatiker, hvilket til en vis grad, er sant.
selv anser jeg mig for at være eklektisk, når det kommer til bilhobby, kan sagtens se på en mazda, og synes den er fin, eller en SJ413.
det som er det gjennomgripende problemet, er at vi alle har en mening, og ikke altid kommer overens.
Jeg trudde, at jeg kunne skape en gjengs opfattelse av, hva som var amcar, men jeg gir mig. det vil bare skape en mal, som mange biler, vil falle utenfor.
når det er sagt, så kunne jeg like å vite, hvor mange av dere, som har tenkt på å ta en klassisk pre 1947 europæer, og bygge hotrod? :twisted:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 17. Des 2011 23:20 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Diesel!

Med å kalle andre folk sine meninger for "pisspreik" - og samtidig kalle dem for "Gud og sjef" vitnet om at du selv har særdeles lite takhøyde...Ingen her har opptrådd som Gud og sjef såvidt jeg har sett, noensinne. Folk har luftet meninger, og det må de få lov til - og det finnes da andre måter å utbasunere sin uenighet enn å rope "pisspreik"....

Du oppnår sannsynligvis det du vil, nemlig å provosere andre. Enhver som kommer med Honda spørsmål på et Amcar forum - gjør det for å provosere. Du finner heller ikke Honda kompetanse her.

Det ville være like provoserende om jeg møtte opp med min Cadillac på et BMW treff!! Man kan da ikke dømme BMW gutta - selv om de hadde reagert på mitt oppmøte.

2007 Jeep Patriot Limited
2011 Jeep Compass Limited

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 17. Des 2011 23:21 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

begynner å sjønne at dette var ett dumt innlegg..var ikke meninga folk skulle begynne å krangle om detta.. vær positive nå folkens.. snart jul.. men tenk litt på detta når dere kjøper kina deler til bila deres...........

78 chevrolet camaro
66 chevrolet sportvan delux

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 17. Des 2011 23:34 
Avlogget
Get going
Get going

Blir dessverre litt trigga,når hotten påstår at jeg har lite folkeskikk.

Å til Fleetwood:Fikk faktisk et svar der det stod..Jeg bestemmer at dette ikke er en Amerikaner,nok snakka....
Så vist en kommer med en forespørsel her inne,uten at en har sjekka med guruene,om det er en Amerikaner..
så er det for å provosere??

men nok nå.Får finne en annen plass i USA som jeg kan henvende meg til ang,denna bilen

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 17. Des 2011 23:47 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

camaro78 skrev:
begynner å sjønne at dette var ett dumt innlegg..var ikke meninga folk skulle begynne å krangle om detta.. vær positive nå folkens.. snart jul.. men tenk litt på detta når dere kjøper kina deler til bila deres...........

syns det var artig jeg 78, men ikke kom med noen bilder av en viss nyere pontiac nåda Hoho

Vi kan jo forstå at folk med andre biler kanskje vil poste prosjekttråder her, for siden begynner jo å bli meget populær og da er det mer moro siden det er mer liv her.
Og mange av oss driver med både amerikaner og europeer samtidig. Så en åpning for noe annet så lenge det har en grad av hobbybil og ikke er en nyere rema 1000 bil som noen lurer på hvor de kan kjøpe en turbo til , burde vel være ok for de fleste av oss som henger rundt her. Og Fox har jo åpnet noen tråder for ikke amerikansk.

Men så skal vi huske på en ting, det er Fox som har skapt denne siden med en klar visjon av hva han hadde lyst til å lage og han har satt temmelig klare regler som enhver burde forstå og også respektere.

Og han driver dette ut av sin egen lomme og fritid og vi andre får bruke siden så mye vi vil uten å betale 5 øre. Så det er han som bør bestemme hva som skal være tillat eller ikke ( han må ha tid til siden også så det er ikke bare å si at alt er ok).

Er det noen som vil poste noe annet enn det som er tillat idag så ta det heller opp med Fox om det er ok istedenfor å bare poste noe som er i strid med reglementet for det vil bare lage bråk.

Og til oss brukere så la Fox og moderatorene bestemme hva som skal fjernes, vi bør ikke og skal heller ikke leke moderatorer uten å være det.

Hva som er amerikansk eller ikke er en håpløs diskusjon. Personlig så er jeg totalt uinteressert av biler som er nyere enn en viss dato, men det er meg og min interesse (jeg forventer ikke at andre skal ha samme syn).

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 17. Des 2011 23:56 
Avlogget
Site Boss
Site Boss
Brukerens avatar

Diesel skrev:
Å til Fleetwood:Fikk faktisk et svar der det stod..Jeg bestemmer at dette ikke er en Amerikaner,nok snakka....
Har vell sett det som mitt privileget å bestemme hva som går under "Amerikansk bil" på dette forumet så jeg får ta på meg skylden for den litt bastante påstanden. Og jeg er ikke mindre beskjeden enn at jeg også anser meg som "sjef" på dette forumet, lik det eller ikke. Prøver i størst mulig grad å styre i samarbeid med de andre moderatorene og til forumets beste.

88 Ford Mustang GT Convertible
79 Ford Mustang Ghia 5.0 Notchback, prosjekt
97 Ford F250 4x4

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 18. Des 2011 00:32 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Pappa Wolf skrev:

-AMC
-Chevrolet.
-Dodge
-Ford
-Chrysler
-Kaiser
-Nash
-......

Hva da med Ford Focus? Hva da med Chevrolet Matiz? Som Rodder er inne på. DU KAN IKKE DEFINERE, noen faller utenfor og andre slipper gjennom, til definisjonen er så infløkt at du må ha jobb i regjeringa eller 3avd juss for å kunne prøve å tolke hva som står der.

Har du en Volvo med amerikansk V8 så er det helt greit å spørre om en AMERIKANSK 350cid. Men spør ikke her om hvordan du bytter hjullager på denne. Hvis du har en Chevrolet Musso, spør du da på et amcarforum om hjelp med en Mercedes 2,7l TD? Eller regner du det som en amerikansk motor bare fordi det står Chevrolet på bakluka, på tross av stjerna på toppdekslet?

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 18. Des 2011 00:35 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Roar skrev:
camaro78 skrev:

syns det var artig jeg 78, men ikke kom med noen bilder av en viss nyere pontiac nåda Hoho

den pontiacen har jeg ikke sett roar :lol: du har ikke ett bilde av den du da?? du som er pontiac mann mener jeg :wink:

78 chevrolet camaro
66 chevrolet sportvan delux

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 18. Des 2011 01:02 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Diesel skrev:
Enkelte her inne opptrer som om de var Gud og Sjef samtidig.alle andre tar feil.ikke sant??
Får vel drite i å spørre her inne.så lenge jeg ikke har samme bil som JEG og JEG

I stede for å være så stor i kjeften, legg heller ut en prosjekt tråd om en Honda her, så ser vi hvordan reaksjonene blir. Jeg skrev bare hva jeg tror er den gjengse oppfatning er her inne, men kanskje tar jeg feil.

Selvsagt er det manglende folkeskikk å legge ut en Honda på et Amcar forum. Det blir omtrent som å legge ut en tråd om Rottweileren din på et katteforum. Helt på bærtur.

Tenk at noen lar seg provosere av at en Honda IKKE blir vurdert å være en amcar! :mrgreen:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 18. Des 2011 03:17 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Nyere Chrysler 300 har understell fra tidligere mercedes s klasse..dieselmotor fra Mercedes også..

Man man raskt komme opp med biler og modeller som ikke er erkeamerikanske og "passer"inn.4 dørsbiler er jo no good hos enkelte,men de mener selv at den 2 dørs bilen de kjører er amerikansk selv om den er laget i Mexico.

Selv er jeg av den oppfatning at amerikanske biler hadde no ekstra frem til 79-80.Etter den tid ble det veldig mye fikse løsninger,som ikke nødvendigvis gjorde den amerikanske bilindustrien godt...sett i forhold til dens tidligere historie.

Jeg nevner her 5,7 diesel og 700 automaten til GM..mange fikse småbiler fra alle 3 konsern...4-6-8 oppsettet til Cadillac..utseende og ytelser hos alle amerikanske biler fra denne tiden..møkk møkk møkk..

KVALITET er ordet jeg vil bruke på det som mangler fra 79-80...for før denne tiden,var amerikanske bruksbiler(merk bruksbiler)fremfor det meste av europeisk og japansk bilindustri.Enkelte luksus bilmerker som Mercedes og Rolls Royce var nok likebra,men helheten hos en Cadillac eller Lincoln,med utseende og ytelser og kvalitet..mener jeg de ikke hadde.

Husk dette når du kritiserer europeiske og japanske bilmerker i dag..for de er faktisk bedre og mere grundig sammensatt enn mange amerikanske biler.

Synes det er helt topp at mange har amerikansk bil som hobby,men før du slenger ut at det er verdens beste biler..så se dere rundt og prøvekjør det dere mener er dritt.

Og hvis du mener at amerikanske biler er verdens beste basert på motorlyd og utseende..hvorfor tror du da at rekruteringen til denne hobbyen skrangler blandt de yngre?.

Våkn opp folkens..verden har gått videre.

http://www.bangshift.com/

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 18. Des 2011 10:22 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

camaro78 skrev:
Roar skrev:
camaro78 skrev:

den pontiacen har jeg ikke sett roar :lol: du har ikke ett bilde av den du da?? du som er pontiac mann mener jeg :wink:

søk på Pontiac Matiz, er egentlig samme bil som Chevrolet Matiz, men i noen land satt GM Pontiac merke på den.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 18. Des 2011 10:36 
Avlogget
Get going
Get going

Hotrodder skrev:
Diesel skrev:

I stede for å være så stor i kjeften, legg heller ut en prosjekt tråd om en Honda her, så ser vi hvordan reaksjonene blir. Jeg skrev bare hva jeg tror er den gjengse oppfatning er her inne, men kanskje tar jeg feil.

Selvsagt er det manglende folkeskikk å legge ut en Honda på et Amcar forum. Det blir omtrent som å legge ut en tråd om Rottweileren din på et katteforum. Helt på bærtur.

Tenk at noen lar seg provosere av at en Honda IKKE blir vurdert å være en amcar! :mrgreen:

Ja tenk at noen lar seg provosere av at denne Hondaen ikke er en "amcar" #-o
Så vist en er uviten om dette så har man ikke folkeskikk??
Handla faktisk denna Hondaen fordi den var"Amerikansk"(men nå ern vist Japansk?eller er det en Opel.eller en Isusu?)
det er faktisk en blanding av alle+GM) :^o
Har holdt på med USA biler i 30 år så jeg mener å vite noe da, 8)
Det med Pisspreik fra Hotroodd,står jeg for,
Men vi må vel få avslutta denna skittkastinga?eller hva HOtt?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 18. Des 2011 11:30 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Jeg støtter deg Diesel. Det er jo ikke en Europa utgave du har.
spesielt etter at jeg leste artikkelen om hva bil som var mest Amrikansk i 2010 Toyota Camry
http://www.cars.com/go/advice/Story.jsp ... amMade0710
Og det er jo det dette forumet heter "Forum for Amerikansk bil"

1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 154 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support