AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 24. Jun 2026 15:53

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: 1967 GTX - installere audio
InnleggSkrevet: Fre 11. Nov 2011 13:30 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 09. Nov 2011 09:55
Innlegg: 15
Bosted: Oslo/Houston
Hei der,

Jeg leker med ideen om å installere audio i GTX'en min. Jeg har lyst til at dette skal være helt eller så godt som usynlig.

Er det noen som har erfaring med å installere f.eks. en audio-box, f.eks. under ett av setene (ser at det er noen apple-produkter som kan fungere med blouetooth, wireless, harddisk o.l.) Som man da kan styre via f.eks. telefonen sin og stream musikk. Høyttalere og slikt kommer jeg sannsynligvis til å gjemme under dashbord (godt med plass der) og bass eventuelt bak.

Altså, jeg har ikke lyst til å lage nye hull i dørene mine for å plassere høyttalere. GTX kom orginalt med en AM mono radio og det er høyttaler på toppen av dashbordet mitt (en stykk mono høyttaler med luftehull på toppen av dashbordet).

Hadde vært kjempefint med noen gode råd og vink her!

Bilen er ganske strøken og jeg vil beholde det orginale utseendet så langt som overhodet mulig. (1967 Plymouth GTX)

bjornw>


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 11. Nov 2011 22:55 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 08. Jan 2011 01:34
Innlegg: 192
Bosted: Sortland
for å drodle litt..
du sier du har funnet plassering av høyttalere ved å sette det under dash...
Så da er det en lydkilde du trenger?
hva med å bare plassere en spiller litt opp under dash, evt inni hanskerom?

Det finnes noe som heter Photofast AP1000 som er laget for å motta apples airplay og så levere det inn på en vanlig bilspiller.
da kan du jo bruke en iphone, etc for å spille.

eller
hva med å bare monter en mcintosh bilspiller?
de har jo et utseende som vil kunne fungere, http://www.mcintoshlabs.com/us/Products/pages/categorylanding.aspx?CatId=CarAudioSource

_________________
-68 Camaro RS i grei bruksstand.
-04 Tahoe LT
-07 BMW 525dat


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 17. Nov 2011 14:06 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 14. Jan 2008 21:06
Innlegg: 1513
Bosted: Midland (Tr.heim)
Retrosound er de jeg vet om som har ny lyd i gammel look. Har ikke peiling på åssen lyden er. Men ser iallefall bra ut:

http://www.retrosoundusa.com/

_________________
69 Chevy Camaro X11, LS1 6-speed (project Stealth)

69 Chevy Camaro X44, LT1 (ex)
68 Plymouth Valiant, 383 Magnum(ex)
74 Ford Maverick, 302 (ex)
88 Chevy Astro (ex)

Non
Athletic
Sport
Created
Around
Rednecks


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 19. Nov 2011 01:14 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 08. Jan 2011 01:34
Innlegg: 192
Bosted: Sortland
ja, det der så iallfall stilig ut

_________________
-68 Camaro RS i grei bruksstand.
-04 Tahoe LT
-07 BMW 525dat


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 19. Nov 2011 01:30 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 24. Feb 2006 11:51
Innlegg: 599
Bosted: La Roche-Cannilac
Ghosterix skrev:
ja, det der så iallfall stilig ut



..men spiller nok ikke som McIntoshen nei. En god separat forsterker er et minimum for god lyd, det innebygde rælet er ikke noe å snakke om. Ekstra aktiv bassmodul kan du sikkert få lurt unna et sted.

_________________
1964 Ford Fairlane 500 "Betty Ford"
Life in the Fairlane!

http://fairlaneforums.easyphpbb.com/index.php

http://www.youtube.com/watch?v=UD48OX1w ... re=related


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 19. Nov 2011 11:40 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 08. Jan 2011 01:34
Innlegg: 192
Bosted: Sortland
sant nok. Men har ikke inntrykk av at trådstarter jakter superlyd. Bare litt bedre lyd uten at det går på bekostning av bilens utseende. Så sånn sett kan det jo hende at retrosound i kombinasjon med eksterne forsterkere kan bli en god løsning.
Det er vel blitt litt sånn at selv billigvarer idag har jo bedre lyd enn relativt kostbare greier for få år siden, så det kan jo hende det vil fungere bra.

Men jeg vil tippe at kanskje mcintosh ville gitt bedre lyd.

_________________
-68 Camaro RS i grei bruksstand.
-04 Tahoe LT
-07 BMW 525dat


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support