Da skal ihvertfall lunati sjekkes ut

NOVAUNGEN skrev:
har en full pakke med overhallings deler til en 305 fra summit. Der er det 0.30 overborr stempel og 0.10 overdimensjonert rådde og ramme lager og alt annet av slite deler(kam kommer i tilegg, men lagrene for kammen er med i settet). Noen av tingene med i pakka er stempelringer, ramme lager, rådde lager, alt av pakninger, halsen på olje pumpa, osv.. (bare sende pm hvis du er interesert. PS: motoren må være 1982 - 1985 model. (bilder av pakka på inlegge mitt; 1968 Chevrolet ChevyII Nova) pakka er ikke brukt.
Jeg har tenkt til å kjøpe ett slikt overhalingssett, men jeg må se om og hvor mye veiva må slipes først.
Motoren er fra 1984 tror jeg, så jeg sender deg en PM om det blir aktuelt

Har du link til settet på summit?`
rokkern skrev:
Hva er støpenummeret på toppene ?
Noen av 305 toppene flower veldig bra. De fra 305 HO. mener å huske det var 601, og 416 som siste siffer som er bra.
Dessuten har HO motorene grei komp. 9,5 hvis jeg ikke husker helt feil.
Lunati kam, feks 60101, rpm innsug og headers vil jeg tro skulle gå bra.
Jeg driver å pusler i svært rolig tempo med 305´n min som skal i firedørschevella.
Blir 416 topper, 60100 kam, perfomer innsug, q-jet og headers. Veldig spent på hvor bra/dårlig den kommer til å gå. Hadde 225 hk originalt, så om jeg ender opp med 250hk blir jeg ikke overrasket, og så har jeg et mål med å få til en måling på under 1 l/mila. Hvis jeg klarer det blir det bruksbil, hvis ikke blire salg

Jeg har lest litt rundt på nettet og funnet ut at det er 416, 601 og ett par til som er brukbare.
Støpenummeret på de jeg har er 14022601. øhm... Det der så jeg faktisk ikke før nå

har bare gått ut ifra at det var noen dårlige topper! hehe
Tror jeg skal dobbeltsjekke der der, og måle ventilene.
Om det stemmer skal det bli morro å se hvordan din blir da.
Det hadde vært gøy med 250 ærlige hester