AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 22. Jul 2026 13:25

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 62 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Dårlig respons 454
InnleggSkrevet: Tor 29. Sep 2011 12:34 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Diesel converter er kansje mye av problemet?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 29. Sep 2011 23:23 
Avlogget
Rookie
Rookie

Hvorfor kan converteren gi slike symptom?

Eg justerte ned att tenninga, det at den gjekk beire med så ekstremt høg tenning trur var innbilning. Men den gjekk ikkje serleg dårligare heller.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 29. Sep 2011 23:47 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Vanligvis gir 34-38 grader best effekt på BBC, 60 grader har jeg aldri hørt om at skal være i nærheten av maks effekt. Mulig at responsen kan ha blitt litt bedre av det. 50-52 grader er bra ved cruising, men ved full gass må tenningen ned til 34-38 grader for best effekt og for å unngå tenningsbank.
Feit blanding som ved full gass brenner raskere enn mager, pluss fyllningsgraden i sylinderen er mye høyere, så da stiger sylindertrykket og tenningsbank oppstår om ikke tenningen synker.

Men siden du ikke opplevde noen forskjell uten sekundærer så har du vel funnet feilen ? At ikke sekundærene åpner. Forklarer jo hvorfor du ikke har nok hk i motoren din.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 30. Sep 2011 07:28 
Avlogget
Rookie
Rookie

Eg trur andrespjeldet åpner, det eg testa med andrespjeldet utkobla var om den fortsatt daua når eg flata den fra cruising og lavere turtall. Eg prøvde ikkje å dra den på høgt turtall.
Hvor høg toppfart bør eg greie med denne motoren på 1/8 og 1/4?

Sist endret av torlen den Fre 30. Sep 2011 15:27, endret 1 gang

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 30. Sep 2011 09:32 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Du har ikke satt kammen en tann feil?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 30. Sep 2011 09:47 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

60 total tenning er alt for mye. Men at den trives med 20-30 grader på tomgang/cruising er ikke uvanlig med litt kam.

138 kmt med en 1800 kilos bil er ikke verst synes jeg selv om det nok er potensiale for mer.Med grep ville du nok kappet mye av tiden

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 30. Sep 2011 11:54 
Avlogget
Get going
Get going

v8power skrev:
138 kmt med en 1800 kilos bil er ikke verst synes jeg selv om det nok er potensiale for mer.Med grep ville du nok kappet mye av tiden

Nei, men det er vel 132 km han har kjørt, :D og en 77 Camaro er vel under 1800?? Er lenge siden jeg har hatt Camaro, men husker jeg veide en 70 mod med original (alt jern og Q-jet gasser)396 BB til ca 1750 med fører. Den gikk 12,8 sek og ca 170 på 1/4 mila. Var vel ett sted mellom 8,15-8,30 på 1/8 og ca 1,85 60 fot (har ikke tidkortene lengre).
Jeg ville lånt en fordeler, f.eks HEI og sjekket om tenning er den samme. 60 grader fortenning med rundt 180 psi i sylindertrykk ??? Kan være tenningsboksen(eller feilkobling av denne) som er synderen. Om den fordeleren som brukes ikke trenger boks, ville jeg koblet den direkte,utenom boksen. Her er det flere feil enn diesel converter med for lav stall speed (og sluring på toppen ??) :lol: En noelunde frisk 454 burde i denne bilen klare opp mot, eller over 140 km på 1/8, selv med 2,2 i 60 fot.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 30. Sep 2011 15:35 
Avlogget
Rookie
Rookie

Eg er vel nødt å kjøpe meg en ny converter, er det noen som har et forslag til hvilken eg bør går for?
Vuderer å kjøpe ei ny kasse i samme slengen.

Er denne fordeleren bra http://www.summitracing.com/parts/MSD-8361/ ?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 30. Sep 2011 17:26 
Avlogget
Get going
Get going

MSD 8361 må ha boks. (som det også står i linken fra Summit) 8360 er ett bedre valg. den kan brukes både med og uten boks :) Hughes har ett bra rykte på universal convertere som er billige og bra eks denne http://www.summitracing.com/parts/HUP-GM25-400BP/

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 30. Sep 2011 18:00 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Har du hjulspinn er det ikke vits med ny converter. Men med dekk som griper vil den nok bli litt slapp av linjen med så lav stall speed.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 30. Sep 2011 18:47 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Kjøpte meg summit sin HEI blueprinted, godt fornøyd med den. Få med vekter, foringer og fjærer og en justerbar vakumklokke så har du nok til å få satt opp en skikkelig tenningskurve som vil holde følge med langt dyrere anlegg. Evt. msd sin HEI - men den er vel kinalaget den også - så betaler nok litt ekstra bare for at det er msd, uten at kvaliteten er noe bedre enn summit. TROR jeg da ihvertfall :-)
http://www.summitracing.com/parts/SUM-850001R/

Ang. converter så har jeg 2400rpm utgaven av den her http://www.summitracing.com/parts/BMM-20413/ og er godt fornøyd med den. Har stått bak en ZZ502 i 5-6år nå uten å mokke en eneste gang. Kjører ca. 8000km i året vel... herjing i ny og ne. Men skal man ha bilen og være litt seriøs er vel en skikkelig custom laget converter fra ATI eller noen av de store kvalitetsmerkene å anbefale. Holeshot converteren er grei nok for å være en billigconverter.

Før du handler inn masse deler nå, ville jeg konsentrert meg om å finne feilen på motoren din. Siden motoren fusker så er det åpenbart at bilen din ikke går dårlig pga. feil, converter, dekk osv. Avhengig av hvor du er i landet finnes det helt sikkert noen som kan låne deg en dobbelpumper for litt testing.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 01. Okt 2011 09:41 
Avlogget
Get going
Get going

rokkern skrev:
Før du handler inn masse deler nå, ville jeg konsentrert meg om å finne feilen på motoren din.

X2 :D Kan også være ett tips å opplyse om hvilke deler som allerede er i mtoren, gjerne med delenr. Om alt er noelunde normalt, skulle man "gått opp i røyk" rett av linja med vanlige gateekk. At 60 fot er så "bra" som 2.2 mistenker jeg kan skyldes bog i Edel gasseren.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 01. Okt 2011 09:59 
Avlogget
Rookie
Rookie

Holde eg flat pedal blir eg no berre ståande igjen å spinne, eg må være ganske forsiktig på gassen.
Men det virkar so dei fleste meiner at ny forgasser er tingen, prøver derfor med det først.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 01. Okt 2011 11:24 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Bare du som snakker om ny forgasser :-)
Vi andre snakker om å få tak i en tell låns for å teste ut at det er der problemet er...evt en brukt en

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 01. Okt 2011 11:46 
Avlogget
Rookie
Rookie

Er det noken som har en til låns då :), helst i nærheten av gloppen i Nordfjord. :)

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 62 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 38 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support