AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 30. Apr 2026 17:00

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 67 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 20. Sep 2011 15:49 
Avlogget
Get going
Get going

Insubordination skrev:
Synes du får litt mye negativ energi her. Greit så er kanskje ikke en rusten Caprice det mest ettertraktede objektet, men det vil uansett være en flott bil å øve seg på når det kommer til rustsveising og annet. Da kan du det bedre til neste bil du skal jobbe på. Det handler jo til syvende og sist om hva du selv vil.

Stå på!

enig med deg
en plass må en jo begyne viss en vil lære noe.
det er ikkje så mange rust frie biler ute på markede av denne sorten vill eg tru.
å litt rust sveising er jo bare kose arbeid.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 20. Sep 2011 16:49 
Avlogget
Rookie
Rookie

Mye rust ja..

Men folk har satt istand værre ting...

Å på den andre sia, det er jo en biltype som ingår i de siste av de tradisjonelle amcars(knallgod bil egentlig)

Å mange av arten har gått med som raggarbiler osv, å havnet i ille hard medfart.. Så om eieren vil jobbe med den å få den på veien har han all respekt fra meg :)

Ps. har 90 Caprice stv som familiebil :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 20. Sep 2011 22:18 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

vet om 2 slike fullsize stasjonsvoger, en er en pontiac og den andre var vel en oldsmobile. begge kan kjøpes for under 10000- mye mindre arbeid er du intresert så kan jeg gideg telfonnummer til en du kan ringe
mangler motor og gear i begge 2, men det har du vel allerede

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 20. Sep 2011 22:21 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

og karen har vel også en 74 modell pontiac stasjonsvogn som han sikkert vil selge også, også uten motor

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 21. Sep 2011 14:54 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Insubordination skrev:
Stå på!

Takker :D

Smog skrev:
Hvis du har tilgang på en talje, og litt treverk, så løfter du ut den motoren, har gjort det mange ganger. (eller en elefant)
Hvordan er ramma på bilen, den bør være bra hvis du skal legge ned så mye arbeid på karosseriet. Lykke til.

Tror ikke taket i "hønsehuset" takler vekten av motor og gear, talje har jeg. Har tilgang på elefantjekk, men siden bilen står slik den står sliter jeg litt med å komme til. Får ikke jekken inn rett foran, blir på skrå også det bare 50cm ujevnt betong gulv før døra, og utenfor er det gressplen. Får ikke flyttet så mye på bilen heller.

Ramma er så vidt jeg ser grei, men får avdekt mer når jeg får løftet bilen litt og kommer meg under den. Kan jo bli spennende :P

Roar skrev:
vet om 2 slike fullsize stasjonsvoger, en er en pontiac og den andre var vel en oldsmobile. begge kan kjøpes for under 10000- mye mindre arbeid er du intresert så kan jeg gideg telfonnummer til en du kan ringe
mangler motor og gear i begge 2, men det har du vel allerede

Alt annet enn Chevrolet er egentlig ikke så int. :)

halvor skrev:
står en tålig bra caprice stv her i byen for salg.. 35000, nettopp eu godkjent, nye dekk og litt ekstra greier.
kan sette deg i kontakt om ønskelig.

halvor

Kunne vært interessant ! ;) Så gjerne det.

Har tatt en ny økt, begynt å demontere dashbordet :P

Ser ut som noen har vært der før å ødelagt/mistet ett feste, pantent bånd og en gammel svamp duger. Ikke skrudd fast i noen ender heller... :
Bilde

Fant en del gamle parkeringslapper også mellom frontruta, ligger fortsatt noen igjen som jeg ikke får ut :P
Bilde

Fikk også bort litt plastikk fra a-stolpen, ser ut som den på venstre side har hatt det værst. Spesielt i området der den svampen sitter.
Bilde

Har fått løs dashbordet og alle kablene, men sitter en wire til justering av speilet som jeg ikke får løs. Tenkte å prøve å den løs fra speilet i stedet, men var ikke så lett det heller, så da gikk speilet gitt :(
Bilde

Slik henger dashbordet nå, kun wireren til speiljusteringen som holder det fast. Noen som vet hvordan jeg får det løst?
Bilde

Original radioen er også tatt bort, så det tenker jeg å få tak i hvis jeg setter bilen sammen igjen.
Bilde

Ser også at noen av de senere Capricene har ett annet panel for justering av varmeapparatet, er det mulig å sette inn ett slikt i en -81 mod?
Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 21. Sep 2011 17:18 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

inne i bunnen av justerings hendlen til speilet, sitter det en mini umbrako, bare å løsne den, så kan du dra ut hendlen gjennom baksiden på dashen

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 22. Sep 2011 23:09 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Takker og bukker !

Fikk det til :)
Bilde

Fikk ut dashbordet nå, og har begynt å demontere tak og rundt stoplene. Finner bare mer og mer rust :cry:
Bilde

Så må nok gå langt ned i tenkeboksen og gjøre en vurdering her.

Fint å få litt hjelp til å skru da :) Han var mer opptatt av motoren enn rusta på bilen da, men motoren må jo fikses den også :P
Bilde

Det er ikke noen som vet om noen som kan være behjelpelig å frakte en bil i fra Troms til Bodø? Evt. har noen tips til hvordan å få fraktet en ikke kjørbar bil nedover? Hurtigruten var ikke villig :(

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 23. Sep 2011 00:08 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=30827445

Dette ser jo ut som et bra utgangspunkt...

1982 Cadillac Fleetwood Brougham
1987 Chevrolet S10 Ext Cab 4x4 http://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=18034
1988 Chevrolet S10 Ext Cab 4x4

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 27. Sep 2011 22:18 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Blitt gjort lite de siste dagene nå, får ikke tid hverdag å skru selvom jeg ønsker :P

Har fått ryddet litt og sortert ut de få delene fra interiøret det er værdt å ta vare på. Seter, matter, plastdeksel går på dynga. Det meste er så skittent, råttent og oppskrapet at det ikke er værdt å gjøre noe med :)

Har fått meg pausestol da :lol:

Bilde

Har også holdt en del kontakt med en som skal selge en Oldsmobile Custom Cruiser. 1985 mod. så ikke veteran enda, men det får prøve seg.
Flott bil som jeg sterkt vurderer. Litt over budsjett da...

Utfordringen er bare at bilen står ganske langt unna Bodø :P Så hvis det er noen i Haugesund-området som kunne tatt en kort titt på bilen for meg så hadde jeg blitt veldig glad :D
Kontakt meg på en melding eller noe, så kan vi gjøre en avtale med selger om vising av bilen :D Hvis noen har tips til noen jeg kan spørre også, kjenner dessverre ikke noen i nærheten jeg kan be :(

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 03. Okt 2011 23:08 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Halvor på formuet var så hyggelig at han tok en tur å så på Oldsmobilen for meg :D Har sendt bud til selger, så får vi se om vi blir enige...

Har uansett fått gjort litt mer på bilen i dag, må jo bare nyte opphold og varmegrader (hele 9grader i Bodø idag) så best jeg kan.

Hadde håpet jeg skulle få ett par hjelpende hender til å ta av pansert, men slik ble det ikke. Sist jeg tok av ett panser alene var på en golf II, synes det var tungt nok. Panseret på Capricen veier sikkert 4x så mye. :( Men det gikk til slutt, med litt tålmodighet og noen treklosser til hjelp. Ble ingen bilder av prossesen da jeg hadde mer enn nok med å holde verktøy og panser. :lol:

Bilde

Så nå fikk jeg endelig begynt å demontere skjermer osv.

Bilde

Stripper bilen mest mulig ned nå, tanken er å få ut motoren snart. Men der må jeg nok ha hjelp. Så er det mye mulig at bilen blir vraket, kanskje i løpet av Oktober siden det er 1000kr ekstra i vrakpant denne mnd.

Slik står den nå, sikkert 30cm kortere :P Nesten litt tøff, får lyst å ta den ut på en kjøretur :D

Bilde

Bilde

Gikk vel med fire og en halv time på demontere panser, ytter og innerskjermer. Skjønner jo hvorfor disse bilene veier så sabla mye, er sikkert 10kg skruer bare for å holde skjermene på plass ! Ser jo at fronet har løftet seg merkbart av all vekten som er tatt av... Kommer vel til å steile når jeg tar motoren. :mrgreen:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 03. Okt 2011 23:21 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Skal du bruke denne som delebil til et nytt prosjekt da, hvis du tenker å hugge den?? Ellers så er et godt tips jeg kom over å levere de knuste speilbitene til et lokalt glassfirma som skar ut et nytt speil PERFEKT til Dodgen min på bakgrunn av speilskårene... Kostet meg 150,- for et nytt speil, og passformen var så bra at jeg ikke trengte lim på pakningen engang!!

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 04. Okt 2011 01:30 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

hvis du kommer denne helgen, så er det klubbfest i amcarklubben! ;)

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 04. Okt 2011 10:17 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

AW-100 skrev:
Skal du bruke denne som delebil til et nytt prosjekt da, hvis du tenker å hugge den??

Ja, tenker å ta vare på skjermer, motor, takrails, dører, fangere, brukbare interiørdetaljer, gear, osv.
Kanskje vinduer også. Alt som kan taes vare på. Så dersom noen trenger noe så send meg en melding :P

Skal legge meg på minnet det med speilet ! Takk for tips.

halvor skrev:
hvis du kommer denne helgen, så er det klubbfest i amcarklubben! ;)

Hehe, hadde vært artig, men hvis jeg får en avtale så tviler jeg på at det blir så raskt nedover. Er jo en del ting som må ordnes, flybiletter, ruteplan og ikke minst fri fra jobb. Jobber jo 6dagers uker, så har vakt i helgene også.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 07. Okt 2011 16:46 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Skru og står i så ofte jeg får sjangsen her, så fort jeg får en hjelper med meg blir det nok å løfte motor også.

Har fått ut varmeregisteret da, i forhold til hva jeg har hørt og hvordan bilen ser ut ellers synes jeg ikke det var ille med rust her:
Bilde

Vet egentlig ikke hva de har gjort her, men mange rare løsninger og snarveier som er tatt:
Bilde
Bilde

Ikke helt enkelt å få ut ledningsnettet fra bilen... Men snart der
Bilde

Håper det blir en økt i kveld også, har fått på plass elefanten så begynner å bli klar for å få ut V8eren
Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 07. Okt 2011 21:49 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Det overrasker meg like mye HVER eneste gang at folk tar seg bryet med å lage alle disse alternative løsningene, når det ikke er noe vanskeligere å gjøre det ordentlig. Personlig synes jeg alt dette hjemmemekka tullet er med på å gi amerikanske biler et dårlig rykte som "drittbiler".

Det er ikke det at bilene er dårlige, men folk mekker de sønder og sammen og selger videre. Også ikke overraskende ryker det, og ryktet sprer seg. Veldig uheldig - synes jeg.

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 67 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support