Insubordination skrev:
Stå på!
Takker

Smog skrev:
Hvis du har tilgang på en talje, og litt treverk, så løfter du ut den motoren, har gjort det mange ganger. (eller en elefant)
Hvordan er ramma på bilen, den bør være bra hvis du skal legge ned så mye arbeid på karosseriet. Lykke til.
Tror ikke taket i "hønsehuset" takler vekten av motor og gear, talje har jeg. Har tilgang på elefantjekk, men siden bilen står slik den står sliter jeg litt med å komme til. Får ikke jekken inn rett foran, blir på skrå også det bare 50cm ujevnt betong gulv før døra, og utenfor er det gressplen. Får ikke flyttet så mye på bilen heller.
Ramma er så vidt jeg ser grei, men får avdekt mer når jeg får løftet bilen litt og kommer meg under den. Kan jo bli spennende

Roar skrev:
vet om 2 slike fullsize stasjonsvoger, en er en pontiac og den andre var vel en oldsmobile. begge kan kjøpes for under 10000- mye mindre arbeid er du intresert så kan jeg gideg telfonnummer til en du kan ringe
mangler motor og gear i begge 2, men det har du vel allerede
Alt annet enn Chevrolet er egentlig ikke så int.
halvor skrev:
står en tålig bra caprice stv her i byen for salg.. 35000, nettopp eu godkjent, nye dekk og litt ekstra greier.
kan sette deg i kontakt om ønskelig.
halvor
Kunne vært interessant !

Så gjerne det.
Har tatt en ny økt, begynt å demontere dashbordet

Ser ut som noen har vært der før å ødelagt/mistet ett feste, pantent bånd og en gammel svamp duger. Ikke skrudd fast i noen ender heller... :

Fant en del gamle parkeringslapper også mellom frontruta, ligger fortsatt noen igjen som jeg ikke får ut

Fikk også bort litt plastikk fra a-stolpen, ser ut som den på venstre side har hatt det værst. Spesielt i området der den svampen sitter.

Har fått løs dashbordet og alle kablene, men sitter en wire til justering av speilet som jeg ikke får løs. Tenkte å prøve å den løs fra speilet i stedet, men var ikke så lett det heller, så da gikk speilet gitt

Slik henger dashbordet nå, kun wireren til speiljusteringen som holder det fast. Noen som vet hvordan jeg får det løst?

Original radioen er også tatt bort, så det tenker jeg å få tak i hvis jeg setter bilen sammen igjen.

Ser også at noen av de senere Capricene har ett annet panel for justering av varmeapparatet, er det mulig å sette inn ett slikt i en -81 mod?