AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 17. Apr 2026 03:46

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 19 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Ons 10. Aug 2011 00:43 
Avlogget
Rookie
Rookie

Syre grunning skal brukes på bart metall, men ikke under sparkel!!! Den vil reagere med sparkelen og du vil få problemer. Jeg legger altid syre grunning på allt bart metall etter jeg er ferdig med all sparkling, så ett par strøk fyller.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 10. Aug 2011 09:03 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Velger man å legger 2k syre på metallet før man vil sparkle , skal man jo alltid ha på fyller...

altså...

2k Syre, fyller, og så sparkle oppå det.. =D>

Noen vil jo selvfølgelig velge Epoxy på metallet først og så sparkel.. :roll:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 10. Aug 2011 16:26 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

lakkis skrev:
Syre grunning skal brukes på bart metall, men ikke under sparkel!!! Den vil reagere med sparkelen og du vil få problemer. Jeg legger altid syre grunning på allt bart metall etter jeg er ferdig med all sparkling, så ett par strøk fyller.

Der var oppskriften jeg mente tidligere! Er den jeg lærte og praktiserte på skola :wink:

-Dodge dart 73' slant six, manuell.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 11. Jan 2012 02:40 
Avlogget
Rookie
Rookie

D.D.Wernberg skrev:
lakkis skrev:

Der var oppskriften jeg mente tidligere! Er den jeg lærte og praktiserte på skola :wink:

De siste tester fra tekniske avdelinger til lakkleverandører sier at; Epoxi-grunning gir best vedheft og isolasjon på bloangt stål.
Den kan også sparkles på. Om man får blanke gjennomslipninger kan de isoleres med Epoxi før du legger Fyller/slipegrunning.
Syregrunning kan og brukes men faren er om du får på for mye er det viktig at den er helt tørr,hvis ikke vil den bli liggende som en
"tyggegummi" under de andre produktene. Jobber som teknikker for en lakkleverandør i Oslo-området, så dette spørsmålet får jeg ofte.
Grunnen til at syregrunning er ofte oppe er at det var oppbyggingen man brukte før og at det fortsatt blir praktisert, og at Epoxi-grunning
var mere kostbar og vanskligere å oppdrive. En liten kommentar til Wyrth grunningen,rett som det ble sagt at den kan fungere sammen med
lakkprodukter, men jeg har opplevd det motsatte også,det samme som zink-spray. Styr unna alt som er på sprayboks.

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 19 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet