AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 14:48

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre 22. Jun 2007 12:55 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 22. Jun 2007 12:48
Innlegg: 6
Heisann.

For å gjøre en lang historie kort, vi har fått tak i en delebil med en god 4-trinns kasse, og vi har i vår Van en 3-trinns kasse som aldri har vært helt god.

Vi har snakket med en lokalt verksted som tenkte å hjelpe oss med å skifte over girkasse, har demontert girkasse, mellomakse/ kryss osv. fra delebil, så alt der skal passe. Men så sier verksted karen at vi mangler en ledning / kobling på vår bil i forhold til 4-trinns kassa. Jeg har søkt litt rundt osv., og kommet frem til at dette må være det som kalles "lock-up" systemet... Har fått høre at vi må bygge om det elektriske til "lock up".

Har spurt om dette i andre forum, men pga. manglende svar så prøver jeg her og. Kan det stemme det jeg sier her, at det er denne "lock up" funksjonen vi mangler? Er det mye arbeid med å koble om dette? Er det så omfattende at hele "hjernen" må byttes ut? Ser at vi ikke har en sånn ECM eller hva det kalles under førersetet som delebilen hadde.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 22. Jun 2007 13:40 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Sep 2006 08:22
Innlegg: 1741
Bosted: Søgne
Er kassa dere skal putte inn elektronisk styrt? Det har mye å si for ombyggingen.
Er den det må dere skaffe en eller annen form for "retrofit" ledningsnett.

Spør noen som driver med hotrods. Cato Opsetmyren i Oslo, Øivind Henriksen i Tønsberg eller andre.

Eller spør her:
http://www.nsra.no/forum/

Jeg bygger hot rod selv, men har ikke peilig på akkurat dette.

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading.
Thomas Jefferson


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 22. Jun 2007 13:45 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 22. Jun 2007 12:48
Innlegg: 6
Hei.

Jeg vet lite..., men den er vel hovedsaklig vakum styrt...? Det er vel ikke no kick-down wire, hverken på den kassa vi har fra før eller den nye.

Det er vel ei TH400 kasse vi har, og en TH700 som vi prøver å sette inn. Kanskje det er noe mer informasjon du/ dere trenger for å kunne guide meg litt?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 22. Jun 2007 16:32 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
Ingen kickdown wire ? Høres ut som en 4l80 e kasse.
Sitter det tilkobling for 2 større elkontakter på førerside av kassa ? Er det elektrisk speedometer på den ?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 24. Jun 2007 23:07 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 22. Jun 2007 12:48
Innlegg: 6
Jeg vet ikke.... Kan prøve å sjekke det, eventuellt tatt noen bilder...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support