snakk om mye aktivitet på kort tid.
tok mig et par dagers pause etter vi kom hjem fra viborg treffet, PFFwuahahahahahahahahah NOOT.
det bar direkte i garasjen, og girkasserenovering.
deretter opp med et 3x6 meter party/garasje telt, og få vendt capricen, for hånd.
deretter kom insurbordination AKA tommy, for at gi en hjelpende hånd.
på et par timer, var motoren og girkassen ute, og det bar ret i garasjen, for en demontering, og feilsøking på kassen.
brente lameller og grums i bunnpannen, og stor var min overraskelse, da jeg opdaget at der er montert et shiftkitt i kassen.
etter å ha tenkt litt over det, var det egentlig ikke noen overraskelse at lamellerne var brent.
ikke når man tenker over at bakdekkene mangler alt av mønster. (noen har hatt det gøy!)
så den nyrenoverte girkasse, blev montert og listet inn på plass.
og kabler og lign, ble koblet til. tok litegranne tid førend vi fikk start på den.
jeg skjønte jo ikke bæret, da den ikke ville fyre.
vi hadde jo tjekket stilligen på fordeleren innen vi tok ut motoren, og den sat på akkurat samme måte, da motoren blev montert igen.
jeg havde glemt den vigtigste regel ved motormontering. Dobbelsjekk altid, noe kan ha flyttet på sig.
så jeg gikk og klødde mig selv i nakken, uten å finne svar, så jeg gikk tilbake til begynnelsen.
TDC og grunnstillingen på motoren. 180 grader feil.
enkelt å rette, og sikke et dummeslag, jeg måtte gi mig selv.
det var jeg, som hadde flyttet på motoren. i forbinnelse med monteringen av converteren, måtte jeg snu på motoren, for at komme til converterboltene! og det havde jeg da glemt alt om, i min iver for at få motor og girkasse inn på plass.
så etter grunninnstilling, fikk vi fyr på motoren, og fylt girkassen op med olje, selv om jeg måtte inn og skrue testproppen inn på plass igen.
men underligt nok, var det intet driv i kassen, noe jeg ikke helt skjønte, for jeg er sikker på at jeg har gjort alt korrekt! NOT.
jeg skulle teste alle gir, men den ville kun gå i P.R.N.D, ikke f... om den ville i 1.2.
så et par timer med feilsøkning senere, besluttet jeg mig for at den skal ut igen.
kjøpte en annen kasse, som funker, og åpner denne igen. må finne ut av hvorfor den ikke funker.
selv om jeg allerede sitter med en kraftig mistanke, men den får jeg bekreftet senere idag.
og så har jeg vis skrevet nok, dere venter på bilder! hehe......

fik også set nermere på en doneringskasse jeg har fått. jeg sjekket aldrig om det var en th700r4, men gik ut fra at han som ga mig kassen hadde ret. han tok feil. er en th350c, i noe bedre tilstand, end den jeg kjøpte for et par år siden i melhus.
så da blei datteren glad igjen, skal få den renoveret, og gjort klar til hennes bil.