AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 01:16

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 39 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: 69' Thunderbird 460cid
InnleggSkrevet: Ons 29. Jun 2011 21:37 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 23. Mai 2011 17:58
Innlegg: 28
Bosted: Haugesund
Hei å hå

Idag har jeg endelig oppfullt en gammel drøm om å eie veteranbil, etter mange års sikling på diverse biler har jeg endlig funnet noe som jeg føler virkelig er meg(høres sikkert litt korny ut men jeg er ikke akkurat en A4 person. Ble ikke støpt i samme form som de fleste :D )
ValgetFalt på en 1969mod. Ford Thunderbird med en artig sak av en motor, en liten 460cid. med en fin brumle lyd 8)
Det sto skrevet i annonsen at det er 500hk, men jeg er vel heller skeptisk til den påstanden, men man vet aldri.. Kan vel sies at bilen ikke er perfekt, men det var ikke det jeg var på jakt etter heller, den har endel skjønnhets feil, men det kan jeg ta på sikt.
Fikk opplyst av tidligere eier at den er blitt brukt i street legal på bømlo i hordaland for noen år siden. Skal se om jeg kan finne noe info om dette senere.
Ikke spør meg om forgassere og utveksling å slike detaljer, det har jeg ikke peiling på. Jeg har heldigvis gode venner å bekjente som kan oversette slike ting for meg :D ikke sant Crazy Horse 8)
Skal prøve å få lagt inn noen bilder av brumle bassen min :oops:


Vedlegg:
front.jpg
front.jpg [ 37.15 KiB | Vist 7357 ganger ]
side.jpg
side.jpg [ 39.97 KiB | Vist 7357 ganger ]
bakende.jpg
bakende.jpg [ 36.44 KiB | Vist 7357 ganger ]
motor.jpg
motor.jpg [ 49.26 KiB | Vist 7357 ganger ]
førerside.jpg
førerside.jpg [ 47.92 KiB | Vist 7357 ganger ]

_________________
It's not the fart that kills, it's the smell


Sist endret av Gompen den Ons 29. Jun 2011 22:06, endret 1 gang
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 69' Thunderbird 460cid
InnleggSkrevet: Ons 29. Jun 2011 21:48 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 01. Okt 2008 18:44
Innlegg: 478
Bosted: notodden city
ja legg ut bilder:)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 69' Thunderbird 460cid
InnleggSkrevet: Ons 29. Jun 2011 22:02 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
jepp jepp bilder må te vettu :)
du er vel klar te 4 juli cruisinga ?

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 69' Thunderbird 460cid
InnleggSkrevet: Ons 29. Jun 2011 22:08 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 23. Mai 2011 17:58
Innlegg: 28
Bosted: Haugesund
Crazy Horse skrev:
jepp jepp bilder må te vettu :)
du er vel klar te 4 juli cruisinga ?

self eg e me 8)

_________________
It's not the fart that kills, it's the smell


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 69' Thunderbird 460cid
InnleggSkrevet: Ons 29. Jun 2011 22:13 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
Se bilder av beistet også hehe detta blir gudd shit vettu...

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 69' Thunderbird 460cid
InnleggSkrevet: Ons 29. Jun 2011 22:16 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 23. Mai 2011 17:58
Innlegg: 28
Bosted: Haugesund
Crazy Horse skrev:
Se bilder av beistet også hehe detta blir gudd shit vettu...

hehe eg sleit litt me å få sleden i garasjen ikveld. 3-4 cm klaring. D e vel d de kalle for tight fit.. :lol:

_________________
It's not the fart that kills, it's the smell


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 69' Thunderbird 460cid
InnleggSkrevet: Ons 29. Jun 2011 22:18 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
Gompen skrev:
Crazy Horse skrev:
Se bilder av beistet også hehe detta blir gudd shit vettu...

hehe eg sleit litt me å få sleden i garasjen ikveld. 3-4 cm klaring. D e vel d de kalle for tight fit.. :lol:


se se fått an him og ska sei :)

fikk dekkå i dag muligens få dei lagt på i morra så e eg klar te helga og 4 juli weee

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 69' Thunderbird 460cid
InnleggSkrevet: Ons 29. Jun 2011 22:26 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Gratulerer og velkommen.

thunderbird er en flott vogn!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 69' Thunderbird 460cid
InnleggSkrevet: Ons 29. Jun 2011 22:41 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 23. Mai 2011 17:58
Innlegg: 28
Bosted: Haugesund
Pappa Wolf skrev:
Gratulerer og velkommen.

thunderbird er en flott vogn!

Takk for d.

_________________
It's not the fart that kills, it's the smell


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 69' Thunderbird 460cid
InnleggSkrevet: Ons 29. Jun 2011 22:55 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 04. Des 2007 21:03
Innlegg: 326
Bosted: Nedstrand
God kveld, det blei kjøp ser eg,gratulera med bilen :D

_________________
1957 Plymouth Belvedere Conv.
1957 Imperial Crown 4Dht
1999 Chrysler Stratus 2.0
http://www.nedstrandamcarclub.com
http://www.nedstrandmopar.com


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 69' Thunderbird 460cid
InnleggSkrevet: Ons 29. Jun 2011 23:26 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 02. Des 2010 10:58
Innlegg: 201
Bosted: Drammen
Var en tøff bil du hadde fått deg. :wink:

_________________
79 Trans Am
viewtopic.php?f=3&t=14037&start=0

Bmw prosjekter
http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f ... 00&start=0


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 69' Thunderbird 460cid
InnleggSkrevet: Tor 30. Jun 2011 12:22 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 24. Okt 2009 16:48
Innlegg: 74
Gratla med "ny" bil. hehe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 69' Thunderbird 460cid
InnleggSkrevet: Tor 30. Jun 2011 15:48 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 23. Mai 2011 17:58
Innlegg: 28
Bosted: Haugesund
Takker.. Er litt oppe i skyene ennå:-)

_________________
It's not the fart that kills, it's the smell


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 69' Thunderbird 460cid
InnleggSkrevet: Tor 30. Jun 2011 16:08 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 26. Feb 2006 17:33
Innlegg: 1167
Bosted: Langevåg, Bømlo
Grattis! Klar for cruising på mandag? Oppmøte FØR 1900 på Amanda! ;)

_________________
87 Chevrolet S10 Pickup Viper powered
08 Cadillac BLS Wagon

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 69' Thunderbird 460cid
InnleggSkrevet: Tor 30. Jun 2011 21:59 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 23. Mai 2011 17:58
Innlegg: 28
Bosted: Haugesund
I'll be there with bells on:-)

_________________
It's not the fart that kills, it's the smell


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 39 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 14 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support