Pappa Wolf skrev:
hvor er fornuften i det???
kjøper du en toyota, vil du ha en bil, som bare krever vanlig service, og litt rustforbyggende behandling i ny og næ.
den vil bringe dig fra A til B, uten å krangle, være driftsikker og økonomisk.
sådan er du ikke skruet sammen!
du kjenner det i mellomgulvet, når du setter dig i en bil, med V8,
det risler ned langs ryggraden, når noen i nabolaget, starter en V8
det å vite at tullingen i golfen, som sitter å egger til dragg, ikke har snøring på POWER, det gjør at man ikke bryr sig, når han blåser sig op på grønt lys, bånner gassen, og golfen slipper en liten dekkfjert, innen den blåser av gårde, forhåbentlig ret inn i en politikontroll.
Å se fronten på bilen din, vrir sig, når du gir på litegranne, er en del av moroa, specielt på motorveien innen man kjører forbi.
Å vite at du kommer frem frisk og uthvilet, alene på grunn av de behagelige seterne, og den bekymringsfrie fremfarten.
nej du, fornuftigt er det, å vite at hver eneste krone, du bruker på din bil, er kroner som er brugt fornuftigt.
devalueringen på en toyota, kan betale for fabriksny motor, en gang om året!
et verksted besøk, bliver en katastrofe, fordi deres datasystem ikke funker, så de kan ikke servicere din toyota, før data ingenøren fra trondheim, ikke er ferdig med sin etterutdannelse, vil bare ta en tre- fire uker, så er han tilbake med opdateret software
den delen du trenger til motoren din, er på lager, i japan, og kommer med flyfrakt i morgen, delen koster 19.95,- frakten 6000,- montering 1500,-
gi mig en bil, som er mekanisk, som jeg selv kan fikse, og vite at jeg har sparet mig selv og miljøet for unødvendig belastning
jeg har ikke brug for et verksted med 25 ansatte, fra gulvfeieren til direktøren, som alle krever en del av betalingen.
eneste jeg trenger er håndverktøy, og sunn fornuft.
å kjøre og renovere amerikanske biler er sund fornuft.
(nej, det har ikke rablet for mig! hehe)