AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 24. Jun 2026 17:35

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 173 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Skogsvrak
InnleggSkrevet: Tir 27. Feb 2007 16:17 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 02. Okt 2006 12:04
Innlegg: 1031
Bosted: Holmestrand, Vestfold
Hvis noen har kikket innom hjemmesiden min, har de nok forstått at jeg har en forkjærlighet for skogsvrak. Starter derfor en tråd for bilder av forlatte Amcars. Starter med noen bilder fra et gammelt hoggeri jeg var innom rett før de ryddet opp tidlig 90 tall.


Vedlegg:
30.jpg
30.jpg [ 49.58 KiB | Vist 15154 ganger ]
55ford.jpg
55ford.jpg [ 53.85 KiB | Vist 15156 ganger ]
54ford.jpg
54ford.jpg [ 35.93 KiB | Vist 15155 ganger ]
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 27. Feb 2007 18:26 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
hmm. et veldig trist syn.

de skal vel skrottes på et tidspunkt.

håber bare at vi kan redde nogle stykker, inden de bliver til spikere

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 26. Mai 2007 04:14 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 29. Apr 2007 01:41
Innlegg: 147
Bosted: Albany, New York & Særsjborr
God morgen,
Artig aa se slikt fins i Norge. Liker selv ogsaa aa kikke hva lokale 'junkyards' har liggende. Her er noen bilder.


Vedlegg:
Filkommentar: Foer....
66dodgeCHARrow1bHc.jpg
66dodgeCHARrow1bHc.jpg [ 161.97 KiB | Vist 14834 ganger ]

_________________
Altfor mye lyst. Altfor lite penger. Men biler nok.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 26. Mai 2007 04:18 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 29. Apr 2007 01:41
Innlegg: 147
Bosted: Albany, New York & Særsjborr
Blitt kjent med noen 'junkyard' eiere nok til at de lar meg rote rundt og ta bilder.


Vedlegg:
Filkommentar: Etterpaa - her ligger altsaa 7stk 66/67 Chargere, plus en Barracuda fastback.
66dodgeCHARrow1cHc.jpg
66dodgeCHARrow1cHc.jpg [ 152.03 KiB | Vist 14834 ganger ]

_________________
Altfor mye lyst. Altfor lite penger. Men biler nok.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 26. Mai 2007 10:52 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
:shock: det er vell håp for noen av dem :?: er dette i området der du bor :?:

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 26. Mai 2007 19:39 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 29. Apr 2007 01:41
Innlegg: 147
Bosted: Albany, New York & Særsjborr
Jada st-remy,

stedet ligger en time nord for meg, det er en 'aktiv' junkyard, og det er haap for alle sammen.

legger ved en annen 'godbit' som er best sett paa avstand - den er grusomt opprusta under


Vedlegg:
Filkommentar: 1968 Belvedere hardtop
10-15-04 Cars Download 007.jpg
10-15-04 Cars Download 007.jpg [ 132.07 KiB | Vist 14778 ganger ]

_________________
Altfor mye lyst. Altfor lite penger. Men biler nok.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 26. Mai 2007 19:53 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 29. Apr 2007 01:41
Innlegg: 147
Bosted: Albany, New York & Særsjborr
et par til fine fra i vinter -


Vedlegg:
Filkommentar: 57 Dodge (Lancer?) hardtop
57dodge2DOORhdtop1aHc 01-01-05 Johnson Road Cars 014.jpg
57dodge2DOORhdtop1aHc 01-01-05 Johnson Road Cars 014.jpg [ 129.83 KiB | Vist 14770 ganger ]
Filkommentar: (1959?) Plymouth Fury cabriolet
b59plymFURYconvert1aHc 01-01-05 Johnson Road Cars 022.jpg
b59plymFURYconvert1aHc 01-01-05 Johnson Road Cars 022.jpg [ 75.8 KiB | Vist 14774 ganger ]

_________________
Altfor mye lyst. Altfor lite penger. Men biler nok.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 05. Jun 2007 21:07 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 02. Okt 2006 12:04
Innlegg: 1031
Bosted: Holmestrand, Vestfold
litt av en heldiggris som bor i nærheten av et slikt paradis! :)
jeg skal på skogstur i helgen å sjekke noen biler.
en International,(bilde) og en 37`Plymouth. i tillegg til noen europeere
skal bli spennende å se om de fortsatt står der siden det er lenge siden jeg har vært der. de står øde og litt kronglete til, så muligheten er der.
ellers begynner det å bli tynt med biler i norsk natur. flesteparten av de jeg har visst om er nå fjernet :(


Vedlegg:
international.jpg
international.jpg [ 26.64 KiB | Vist 14641 ganger ]
inter2.jpg
inter2.jpg [ 22.76 KiB | Vist 14642 ganger ]
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 11. Jun 2007 02:42 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 29. Apr 2007 01:41
Innlegg: 147
Bosted: Albany, New York & Særsjborr
God kveld,
Haaper der alle hadds en god helg. Har har jeg flere bilder av biler i skauen tatt hos en lokal lokal skroter naa paa Fredag.[/code]


Vedlegg:
Filkommentar: Cadillac (1960?)
DSCF1145.jpg
DSCF1145.jpg [ 75.71 KiB | Vist 14540 ganger ]
Filkommentar: Buick Roadmaster
DSCF1146.jpg
DSCF1146.jpg [ 80.68 KiB | Vist 14539 ganger ]
Filkommentar: Pontiac (LeMans?)
DSCF1147.jpg
DSCF1147.jpg [ 80.89 KiB | Vist 14541 ganger ]
Filkommentar: Ford Galaxie 500
DSCF1148.jpg
DSCF1148.jpg [ 69.09 KiB | Vist 14545 ganger ]
Filkommentar: Fin utsikt (fra toppen av en '66 Dodge Dart)
DSCF1149.jpg
DSCF1149.jpg [ 74.51 KiB | Vist 14546 ganger ]

_________________
Altfor mye lyst. Altfor lite penger. Men biler nok.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 11. Jun 2007 12:17 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 02. Okt 2006 12:04
Innlegg: 1031
Bosted: Holmestrand, Vestfold
Flotte bilder! ble litt for varmt til å gå en kilometer i skogen i helgen, så jeg får ha det til gode. det ble en liten tur i skogen allikevel, men ikke lenger enn bak garasjen hvor det også står noen skogsvrak :) dette er en 1952 Ford Customline som er delebil til mine foreldres 53 sunliner.


Vedlegg:
DSC00027.JPG
DSC00027.JPG [ 103.09 KiB | Vist 14522 ganger ]
DSC00026.JPG
DSC00026.JPG [ 93.9 KiB | Vist 14527 ganger ]
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 24. Jul 2007 16:20 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 24. Feb 2007 17:05
Innlegg: 162
Bosted: karmøy
uffa meg. tenk å ha samvittighet t å ha så mange fine gamle bilar i skogen sin og bara gi faen. Sko gjerna hatt ett par av dei eg så eg konne pussa dei opp . send dei t norge , hehe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 31. Jul 2007 14:41 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 29. Apr 2007 01:41
Innlegg: 147
Bosted: Albany, New York & Særsjborr
Her er noen flere artige hos en mann som jeg hoerte om gjennom venner. Fant navnet hans i telefon katalogen, ringte bort og han sa "Ja stikk utom gaarden saa skal jeg vise deg bilene mine" (Jaja, paa engelsk da.)


Vedlegg:
Filkommentar: Buick og Mercury
50sBuickNMercury1aH.jpg
50sBuickNMercury1aH.jpg [ 43.91 KiB | Vist 14086 ganger ]

_________________
Altfor mye lyst. Altfor lite penger. Men biler nok.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 31. Jul 2007 14:43 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 29. Apr 2007 01:41
Innlegg: 147
Bosted: Albany, New York & Særsjborr
Flere -

_________________
Altfor mye lyst. Altfor lite penger. Men biler nok.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 01. Aug 2007 11:47 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 07. Feb 2007 00:36
Innlegg: 855
Bosted: Stavanger
Den Desotoen så litt skummel ut, men det er helt forferdelig å se slike nydelige biler
ruste vekk.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 01. Aug 2007 13:07 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
Kunne trengt litt hjelp av tannlegen den De Sotoen


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 173 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support