var ute å kjørte i min cadillac 1962 på natta, og plutslig begynnte langlysene å blinke, plutslig døde de, kom svi lukt fra dashbordet, har prøvd å skiftet dimmebryter, og hovedlysbryter, inget forskjell, hovedlys brytern har innebygget sikring, så når den får overspenning, så går den sikringe å heile uniten er ubruklig etterpå, og den er ikke lett å få tak i ny, lysene har virka bra før, men så blei det bare tull. elektro er ikke min sterke side, å nå ser cruise sommern død ut, kan ikke kjøre uten langlys på kveldene, er der noen som har hatt lignende problemer med en 49 år gammel amcar.

MVH MEGAFIRE
fant ut korfor langlysa døde, det var min heilt egen feil som gjorde at de døde, jeg kortslutta de ved uhell, skulle skru ut batteriet av cadillacen og bruk låne det som oppfyrings batteri for chevy 57, når jeg skrudde det av begynnte jeg med å skru av +batteri kabelen og i avskruinga kom jeg til å sette nøkkelen heilt ned til karosseriet og det kom et gnistregn, sveiselys. tenkte ikke mer på det, satte i batteriet (etter jeg var ferdig med bruk i chevyn) og alt virka ok til jeg hadde kjørt en 5- 10 min, da begynne langlysa å blinke for så og bli borte, er også en svi lukt i kupeen, kjører heim, prøver neste dag nei langlysa virker ikke, tok av dashbordtoppen, og ka ser jeg, 6 way connectoren som sitter på lysbrytern er svidd,smeltet krøllete, men etter veiledning i repboka på bilen ser jeg at det på lysbrytern er det heilt vekk svidd der kontaktenheten til batteri skal være og naboen til den kontakta, som er ja ka tror dere, jo HOVEDLYSENE ,den ser nesten like ille ut, regner med at den ledninga er skadd, jorda eller ikke kontakt 100%. så nå er det klippe vekk den 6 way connectoren og lage nye løse stikk koblinger og se om at det ordner seg. men men slik kan det gå, ja som je har sagt elektro er ikke min mest favoritt jobbing på biler men man lærer så lenge man lever! . noen som tror at de er dette som har skjedd>???