AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 11. Jun 2026 15:10

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 561 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 38  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Chevelle 65 Bastard
InnleggSkrevet: Man 21. Mar 2011 14:12 
Avlogget
Rookie
Rookie

rokkern skrev:
Ang shimsinga.
Det følger med runde skiver (shims) som skal sitte mellom kaliper og brakett for å tilpasse avstanden. Hvis jeg legger imellom så går den feil vei og det blir mindre klaring. Vurderer et par starter shims som jeg har endel av liggende, el ihvertfall får tak i hos triconor om det skulle trengs. Kan være en løsning, disse kan brukes mellom brakettene og da vil ting flytte seg riktige veien.

Ellers er jo et kambytte og ventilfjærbytte ikke allverdens, hadde av fjærene på min BBC, var litt styr men gikk mye bedre når jeg først skjønte hvordan man skulle gjøre det :lol:

Jeg er heldig med det store amcar miljøet som er her i Halden. Det er alltid aktivitet og mange flinke folk på klubbhuset eller rundt omkring i de mange garasjer i området. Så jeg skal nok få dreisen på motorskruinga også, holder som sagt på med motoren til Buicken nå og det blir min første totaloverhaling.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 23. Mar 2011 17:21 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Her kommer en liten historie ang dempere og shipping. Kanskje litt kjedelig å lese, men greit å ha i bakhodet når man handler i statene også.

Bestilte dempere sammen med alt annet fra sc&c, i midten av Desember.
Ba om tracking nr på alt fra Mark (SC&C), fikk ingen tracking nr.
Etterhvert som delene tuslet inn på Jet Carrier ble det tydelig at demperne lot vente på seg. Er snakk om dobbeltjusterbare dempere for ca 10 000kr.
Etter 5-10 telefonsamtaler, 10-15 forespørsler på mail uten noe svar begynte jeg å bli litt stresset, og skrudde opp presset litt for å få fokus på dette. Fikk tracking nr for 12 dg siden.
UPS sa at disse var "left at front door" den 30.12.11

Packing information fra ups ble bestilt og innehadde følgende feil:
Stod ingenting om jetcarrier
ikke kundenummeret mitt
Navnet mitt stavet feil
Feil i gate nummer
Feil i gatenavn

Etter å ha vurdert å melde hele saken inn for visa (ingen som ville ta ansvar for det som var skjedd og skyldte på hverandre..) hundre telefoner og mail, har jeg nå heldigvis fått et nytt tracking nr med varer fra Chassi works som de erstatter :-)

Stusselig situasjon, men skikkelig glad for at det er nye dempere på vei over dammen ! Da blir det kanskje vår allikevel da :-) [-o<

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 23. Mar 2011 21:48 
Avlogget
Rookie
Rookie

Har litt samme erfaring ang. Mark og SC&C. Han/de kan masse om bil, men de er fryktelig dårlige på logistikk. Han har aldri noe på lager selv og bestiller fra mange forskjellige leverandører direkte til din adresse. For oss som bruker JetCarrier er dette veldig kjedelig da delene ofte kommer til veldig forskjellig tid. Du har jo i tillegg vært svært uheldig i dette tilfellet, det må jeg si. Godt å høre at det ordner seg til slutt i hvert fall :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 24. Mar 2011 02:31 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Ja er veldig glad for det ! Vurderer å lage tråd på oppgraderingene både her og på chevelles før og etter. Har et par videoer som viser hvor my den krenga før. PM meg for link, egner seg ikke til publisering ;-)
Har også kjørt autocross med den på porsche treff. de beste porschene lå rundt 48-49 sek de fleste rundt 55 sek og noen var oppimot 1 min. Jeg kjørte på 1,07 ca og fettern min med boble 40hk og vinterdekk (fantastisk sjåfør og med puma forstilling vel og merke) kjørte på rundt 1.10. Er meget spent, og håper virkelig jeg klarer å knuse et par porscher til sommeren ! På Porsche treff hahaha.

Og kanskje også fortelle litt om mine erfaringer med Mark. Som kunnskapsperson er han top notch, han er kjempeglad i å prate på telefonen og hyggelig og ærlig.
Å svare på mail er han håpløs på, shipping quote var umulig å få i forkant, dersom det er noe tar han ikke tak i det, og shippingen har vært et kaos uten sidestykke ! Vil anbefale alle som vurderer å gjøre det samme som meg med A-body´n sin å kjøpe deler om våren, og sørge for å ha alt i hus før man begynner å skru på høsten:-)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 24. Mar 2011 23:16 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Total kommunikasjonssvikt, var største grunnene til at eg valgte UMI framfor SC&C når eg sku handle understell til Chevella mi.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 29. Mar 2011 03:02 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Ja, det er helt håpløst faktisk....

Bærearmer bak og montering av stabstag, festet i ramma og ikke nedre bærearmer som på senere Cheveller. Mer effektivt, og sånn det er festet på nyere biler.

Måtte borres hull i mellomdelen på ramma, "crossmemberen". Ellers kunne det godt å ha fulgt med monteringsanvisning. men gikk greit med litt tenking/prøving. Mye smådeler og skiver. Smurte opp stabstaget godt, som man må med polyforinger.

Bilde

Bilde

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 29. Mar 2011 07:55 
Avlogget
Rookie
Rookie

Snyggt! Är de nedre armarna i alu?

Marcus

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 29. Mar 2011 08:41 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Oioi! Her snakker vi understell! :D

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 29. Mar 2011 12:38 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Malibu ss 64 skrev:
Snyggt! Är de nedre armarna i alu?

Marcus

Ja det er dem. De kjennes kraftige ut, tror dom e tyngre, har prøvd å veie ale delene, men tror kanskje de her var litt for tunge for 5kg vekten min. De gamle fleksa om man tok i litt- de nye kan ikke sammenlignes. Både oppe og nede virker super solid.

Prøvde å dytte litt på stabstaget med ene lenken av. Virka veldig effektivt og direkte respons.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 11. Apr 2011 03:31 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Satte på topper, innsug og bunnapnne idag. Håpa på å få lakka litt, men de planene ble fort ødelagt.. da jeg skulle tørne motoren rundt for å justere ventiler oppdaget jeg til min store forskrekkelse at motoren ikke ville gå rundt. Går ca 20 grader fram og tilbake.. Så da blir det av med alt igjen da og finne ut hvor høykompstemplene butter. Håper virkelig ikke det er mye men et sted der det går an å fjerne materiale greit.
Burde selvfølgelig sjekket dette før jeg monterte alt :-S kjempesmart..

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 11. Apr 2011 07:30 
Avlogget
Rookie
Rookie

:cry: Tråkigt, antar att du inte vet om de tar i topparne el ventilerna?

Marcus

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 11. Apr 2011 11:36 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Jo, løsnet på alle ventiler motoren vil fortsatt bare bevege seg litt fram og tilbake. Så feilen ligger ikke i ventiler/kam.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 12. Apr 2011 08:05 
Avlogget
Rookie
Rookie

rokkern skrev:
Jo, løsnet på alle ventiler motoren vil fortsatt bare bevege seg litt fram og tilbake. Så feilen ligger ikke i ventiler/kam.

:cry: inte roligt. När du fått tillbaks dem från fräsning så motorn går runt kolla så ventilerna har tillräckligt med frigång också. Enklast är utan fjädrar el med mkt klena testfjädrar o sätta lite tejp på dem o sedan dra runt o kolla var de är närmast kolvarna o hur mkt frigång du har. Går o mäta med bladmått mellan ventil o vippa så inga special grejer behövs.

Annars kan du gå till leksaksaffären o köpa modellera men den metoden blir lite osäkrare med hydraul lyftare då den lätt trycks ihop pyttelite o ger fel resultat fördelen är att du också ser frigången radiemässigt.

Marcus

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 12. Apr 2011 10:12 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Takk for tips Marcus. Jeg blir ivaretatt bra av Øyvind Mostad på dette her så vi finner en løsning :-) Jeg skal demontere toppene og se hvor det butter. Mest sannsynlig den ene styringen som er litt romslig sånn at toppen har kommet litt skjevt på, bra å finne det ut nå istedet for på 6500rpm og full gass !! Man får demontere å ta fram dremelen og pusse litt. Overlever vel om jeg mister noe kompresjon ! Øyvind tilbudte seg å ta motoren tilbake og fikse dette free of charge. Det er service mannen sin det ! Jobben hans var i utgangspunktet å bytte stempler, ikke bygge hele motoren, ikke passe på at alt fungerer, det er mike/wolfplace som har ansvaret her ift at stemplene passer.

Ang ventilklaring går det an å gjøre følgende? :
1. Skru sammen løfteren til den begynner å akkurat løfte ventilen og teste med leire/plastelina
2. Prime oljepumpa mens man snurrer motoren et par runder og teste med leire/plastelina
Begge disse metoden vil gi fult løft til riktig tid eller tar jeg feil ?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 12. Apr 2011 21:30 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Bilde

Bilde

Ikke veldig imponert over custom top notch laga stempler og amerikanere generelt (haha) akkurat nå, fram med dremelen og slipe. Da blir det dobbelt custom det her da eller ?

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 561 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 38  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support