Nå er det ikke lenge før Chevan er på veien igjen.
Det som gjenstår nå er å få helsveisa siste rest av eksosen og få liv i bremsene bak.
Sånn så det gamle varmeapparat elementet ut. Lakk langs hele skjøten mellom tanken og registeret. Har vært lekkasje i noen år. Kanskje til og med den litt funky lukta inne i caben blir borte også?

Leverte det hos Andersen Bilradiator som bytta ut registeret. Godt som nytt.

Fjerna gammelt karosskitt, pussa ned, lakkert og hatt tec7 i skjøtene der varmeapparatboksen skal være.

Alt på plass igjen. Nylakkert og fint. Har også pakka inn ledningene i Painless ledningswrap.

Den styggeste delen på hele bilen. Formotstanden til varmeapparatvifta.

Har aldri likt de stygge ekstrablinkersene som var på fangeren.
Kjøpte pæreholdere på Torshov bilrekvisita og orange blinkerspærer på Biltema og laga til orange blinkers sammen med ryggelyset. Er noen som har prøvd på noe lignende tidligere. Er limt inn orange glass på innsida av lykteglasset.
Funka knallbra detta her. Mye bedre enn ekstrablinkers på fangeren.

Eksosen begynner å bli klar. Planen var å ha to dieselstusser ned bak fangeren, men Caspar (han som hjelper meg med å sveise) syns ikke det var noe fett, så han bestemte at vi skulle lage cutouts i fangeren med rette rør. Ble ganske fett syns jeg

Bakerste opphenget. Må henge tight for å ikke slå i fangeren.

Da vi var i gang med å lage cutouts i fangeren bestemte vi oss for å rette opp alle bulkene, sveise igjen alle hulla og fjerne boltene og sveise festene på baksida av fangeren sånn som de gjør i Overhaulin. Burde jo vært chromma opp på nytt igjen, men det har jeg ikke råd til, så litt grunning og sølvlakk får duge inntil videre.
Mange hull a gitt.

Litt justering av fangeren.

Resultatet ble dritbra. Fin utblås på eksosen og rett og fin fanger.
De fire siste hulla skal også sveises igjen.