AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 26. Jun 2026 21:29

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1523 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 102  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 07. Mar 2011 00:50 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 12. Okt 2010 12:53
Innlegg: 127
Bosted: Gjøvik
Pappa Wolf skrev:
på capricen bliver min monteret feil vei, dvs. den tillater at jeg bremser etter behov på fremhjulene, men slipper ikke trykk ut til bakbremserne.
så kan jeg stå på bremsen, å spole dekkene ned til felgkanten, uten å ta livet av girkassen.


______________________________
Mulig jeg er gammeldags, men Capricer skal da ikke spinne. De skal cruise lydløst rundt, med bare en svak V8-brumming hørt etter bilen utenfra. Skal absolutt "børne" rundt, så får du kjøpe deg en gammel muskelbil :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 07. Mar 2011 01:15 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
har ikke råd til flere biler, må bare nøyes med een, så da får den stå for både cruising. burning, DD. mm!
hvad angår motorlyden, må da ha mere end en svak rumling, ellers er det ikke noe gøy! hehe..

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 07. Mar 2011 08:28 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
hahahaha ;)

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 08. Mar 2011 17:01 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 11. Sep 2010 16:18
Innlegg: 259
Bosted: Porsgrunn, Telemark
Pappa Wolf skrev:
har ikke råd til flere biler, må bare nøyes med een, så da får den stå for både cruising. burning, DD. mm!
hvad angår motorlyden, må da ha mere end en svak rumling, ellers er det ikke noe gøy! hehe..


Samma her, får bare nøye seg med det han har :mrgreen: =D>

_________________
1986 GMC VANDURA G20
1990 Chevrolet Beauville G20 (Delebil)
2000 TH!NK CITY (Bruksbil)
1978 Volvo 244 GL Prototype (Bruksbil/Langkjøring)
Lærling Tunge Kjøretøy ;)
Two Tone, Beige and Rust!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 08. Mar 2011 21:01 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 06. Sep 2010 16:12
Innlegg: 117
Bosted: Telemark / Sør-Trønderlag
Helt samma her, life is short

_________________
- 2000 Th!nk City
- 1968 Chevrolet Nova 4 dørs
- 1971 Volvo 144 DL
"A car ain't useless, until you can't fix it any longer"


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 12. Mar 2011 15:01 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
Bare litt småplukk..
fikset litt opp i diverse kabler osv.
montert coil og lagd coil wiren.
Hadde noen kabelstrømper" liggende fra min tid som Datanerd hehe, trakk de over noen kabler som går over innsuget så de ikke blir så synlige og så er det hakket penere. ;)
Fikset temp sensor kabelen den var jo nesten eira rett av nede ved sensoren.
satt på nye servoslanger.
slengt på litt lakk her å der i motorommet.
osv osv osv..

Håper det forbarkede hydrauliske clutch kittet snart e ferdig nå , venta i over 6 uker nååå .....


Vedlegg:
DSC_0004.JPG
DSC_0004.JPG [ 145.77 KiB | Vist 4309 ganger ]
DSC_0005.JPG
DSC_0005.JPG [ 130.87 KiB | Vist 4309 ganger ]
DSC_0007.JPG
DSC_0007.JPG [ 116.38 KiB | Vist 4309 ganger ]
DSC_0009.JPG
DSC_0009.JPG [ 125.55 KiB | Vist 4309 ganger ]
DSC_0012.JPG
DSC_0012.JPG [ 144.46 KiB | Vist 4309 ganger ]

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 12. Mar 2011 15:44 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 09. Sep 2007 11:35
Innlegg: 888
Bosted: Sandnessjøen
Strøkent!

_________________
68 Ford Mustang HT 390FE/C6/9"Detroit+++ viewtopic.php?f=3&t=14706
88 Ford F-250
Xèr-96 Blazer-98 Mustang-95 Astro AWD-94 Suburban-86 Camaro Z28-80 Mirada-79 Catalina-64 Pontiac Lemans-82 Regal-64 Fairlane


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 12. Mar 2011 17:08 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
er noen timer, førend mit motorrum ser sådan ut!
flott

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 20. Mar 2011 01:49 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
Jeg og en kamerat hadde lite å ta oss til i dag så me handla no verktøy på temaen og pulvelakka det "Ford" blå til en annen kamerats 30 års dag.
Derfor 30mm ;)

Bare køddepresang da.


Vedlegg:
IMAG0364.jpg
IMAG0364.jpg [ 105.05 KiB | Vist 4206 ganger ]
IMAG0365.jpg
IMAG0365.jpg [ 101.74 KiB | Vist 4206 ganger ]

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 20. Mar 2011 03:22 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 15. Jul 2010 14:49
Innlegg: 268
Utrolig flott =)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 20. Mar 2011 10:35 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
koselig gave, hehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 25. Mar 2011 21:48 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
Fikk 3 bilder av noen av delene som de driver og tilpasser til mitt oppsett for hydraulisk clutch.
Så mycket bra ut :)
Dette jo "prototypen" blir nok porno skal me se :mrgreen:


Vedlegg:
!cid_966532617@25032011-2C09.jpg
!cid_966532617@25032011-2C09.jpg [ 119.27 KiB | Vist 4102 ganger ]
!cid_966532617@25032011-2C10.jpg
!cid_966532617@25032011-2C10.jpg [ 101.89 KiB | Vist 4102 ganger ]
!cid_966532617@25032011-2C17.jpg
!cid_966532617@25032011-2C17.jpg [ 84.21 KiB | Vist 4102 ganger ]

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 04. Apr 2011 21:46 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
Og da fikk eg svar på mailen min angående hydraulisk clutch kittet.
De sliter med det tydligvis og vil ta endel tid før det er klart #-o .
Så nå gir jeg f og monterer det gamle dritet igjen så sender de kittet når det er ferdig.
Så da er motoren på vei nedi motorommet igjen , fikk jo litt "clearance" issues hehe , viste seg at jeg hadde bytta om motorfestene sånn at motoren kom for langt frem eller var det bak jaja samma det...
bytta de om og da passa det såvidt hehe.
Sværa beistet av ei bunnpanne men det gikk hehe.


Vedlegg:
IMAG0398.jpg
IMAG0398.jpg [ 209.93 KiB | Vist 3988 ganger ]
IMAG0399.jpg
IMAG0399.jpg [ 191.56 KiB | Vist 3988 ganger ]
IMAG0400.jpg
IMAG0400.jpg [ 232.39 KiB | Vist 3988 ganger ]

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 06. Apr 2011 21:59 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
Det var som faen kobla til alt og lot tenninga stå på ei lita stund og da ble den nye mallory coilen så varm at olja spruta utover nye kabeler radiator osv og nå skjønner jeg ikke noe.......

tok vekk coilen og målte 12 v + på den kabelen som gikk inn på + på coilen så det må jo værra rett da, den som gikk inn på minusen er til den uorginale turtelleren.

er rimelig sikker på at alt er kobla rett der... men virker jo som en kortslutning en plass , har den gamle pertronix coilen da.
Kan den nye virkelig være defekt fra fabrikk..?

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 06. Apr 2011 22:38 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
malloryen har 0.7 ohm motstand og pertronixen har 1.5ohm motstand.. har dette noe å si...?
på denne bilen er det så vidt jeg vet ingen motstand,.
og i følge ponyparts så trengte jeg heller ikke det til den voilen \fordeleren og powerfilteret jeg har..

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1523 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 102  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support