AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 24. Jun 2026 18:02

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 55 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Pontiac Trans Am
InnleggSkrevet: Tor 03. Mar 2011 12:24 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 04. Apr 2006 15:32
Innlegg: 277
Bosted: Oslo
Velkommen i klubben! :) Kjøpte også min første 3 gen T/A når jeg var 15-16 og jeg kan love deg du kommer til å ha verdens beste dag den dagen du får lappen i hånda! :)

Den jeg har nå har også lignende problemer som deg. Den drar og drar på startern uten å fyre. Har du forsøkt å gi den masse gass etter å ha dratt den noen runder? Om den fyrer da, kan det være noe så enkelt som en vakuumfeil i forgasseren, så jeg hadde sjekket alle vakuumslanger for å se om den får bensin. I så fall er det noe så enkelt som å skifte dette på forgasser eller evt bytte til en ny en.

Det kan være ufattelig kjipt å måtte bruke et kvarter på å få fyr på bilen (og jævlig flaut når du står feks midt på karl johan :P ).

Var det denne jeg så lå en stund ute på autodb? den så veldig bra ut og tror du har fått mye bil for penga her

_________________
1984 Trans Am Recaro 350 TIL SALGS: finnkode=34195167
1982 Trans Am Recaro 305 - (Solgt)
1984 Chevy G20 (Skrotet)

F-Body Club of Norway: http://www.fbcn.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Pontiac Trans Am
InnleggSkrevet: Tor 03. Mar 2011 22:04 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 03. Sep 2010 10:30
Innlegg: 175
takk :)

er litt usikker på hva jeg skal gjøre, lar det avvente litt til jeg får hjelp av noen med mere peiling enn meg :)
blir bra med lappen, ja ;)

ja, denne lå ute på autodb for litt siden :)

takk for råd. har ikke prøvd dette, da den tydeligvis har pådratt seg en annen liten feil pga av forsøk på stating. er muligens en sikringsfeil, virker sånn, vanskelig å forklare feilen, men.

_________________
- 1987 Pontiac Trans Am (solgt)
- 1991 Chevrolet Suburban


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Pontiac Trans Am
InnleggSkrevet: Lør 05. Mar 2011 19:59 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 31. Mar 2010 23:10
Innlegg: 68
Bosted: nord odal
løser seg det der :) får vel ikke vært så mye annet feil enn bensintilførsel/strøm/sikringer/løse ledninger batteri el ledning til starter event ny starter :D hjelp kommer :wink:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Pontiac Trans Am
InnleggSkrevet: Søn 20. Mar 2011 08:17 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 31. Mar 2010 23:10
Innlegg: 68
Bosted: nord odal
hei igjen,er på vei mot en løsning på startproblem hører jeg :) den fikk altså ikke bensin da det var et lite "stag"eller noe?ved gassern som var røket tvers av slik at akselrasjonspumpa ikke ga bensin inn i forgasser,ved manuell mating så fyra den tvert :) tenningsnøkkel problem var at den ikke sto ordentlig i parkstilling og derfor fikk du ikke nøkkel ut,i tillegg for løst montere kabler på batteri forsto jeg,så da er det vel bare litt nye deler så er du igang,sola steiker snøen smelter og det begynner å klø i fingra nå :twisted: blir gøy i sommer


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Pontiac Trans Am
InnleggSkrevet: Søn 20. Mar 2011 13:00 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 03. Sep 2010 10:30
Innlegg: 175
toppen tå aksellerasjonspumpa va knekt, så det spruta ikkje bensin inn i dysan når i ga gass. :) bytte den, og få på luftfilter, så bli det bra ;)
hehe, må bli såmmår nå snart, ja :)

_________________
- 1987 Pontiac Trans Am (solgt)
- 1991 Chevrolet Suburban


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Pontiac Trans Am
InnleggSkrevet: Lør 26. Mar 2011 17:51 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 31. Mar 2010 23:10
Innlegg: 68
Bosted: nord odal
hvordan går det med bilen?bestillt noen deler?spendt på å høre hvordan det går :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Pontiac Trans Am
InnleggSkrevet: Søn 27. Mar 2011 18:23 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 03. Sep 2010 10:30
Innlegg: 175
Ha ikkje bestillt deler, fordi det ha vårre stengt når i ha haft anledning te å ringe, men ska bestille imårgå ell tysdan :)

_________________
- 1987 Pontiac Trans Am (solgt)
- 1991 Chevrolet Suburban


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Pontiac Trans Am
InnleggSkrevet: Søn 27. Mar 2011 19:33 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
Ohh, litt fresh'ere startbil enn det jeg begynte med... :D Startet ut med en -73 boble til 5000,- jeg... :D Så du må få bestilt deg ny gasser for å få start? Eller går bilen når du bruker hendene på stagene på gasseren?

Du kan jo prøve å se om du får plass til et "Low-rider" luftfilter, som dette fex http://www.jcwhitney.com/low-rider-air- ... 477y1978j1
Prøv å "stable opp" planker eller noe på toppen av gasseren og se hvor mye du får plass til i høyden før lokket ikke går igjen. Eller monter scoop... :)
jcw sender også til Norge hvis du bestiller pr Mail.

EDIT: Dette filteret er ikke sjekket opp mot TransAm'en

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Pontiac Trans Am
InnleggSkrevet: Søn 27. Mar 2011 20:37 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 29. Okt 2010 12:19
Innlegg: 153
Bosted: Norge
Tøff bil du har kjøpt, har du fått start på den nå?
Jeg hadde en ny i 1984, den fikk ganske raskt startproblem, det viste seg å være coil såvidt jeg husker, var gnist når pluggen var ute av motoren, men under load / compression var ikke gnisten sterk nok.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Pontiac Trans Am
InnleggSkrevet: Søn 27. Mar 2011 22:48 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 13. Des 2008 19:22
Innlegg: 39
Bosted: Grimstad
Mr.Transam skrev:
Velkommen i klubben! :) Kjøpte også min første 3 gen T/A når jeg var 15-16 og jeg kan love deg du kommer til å ha verdens beste dag den dagen du får lappen i hånda! :)

Den jeg har nå har også lignende problemer som deg. Den drar og drar på startern uten å fyre. Har du forsøkt å gi den masse gass etter å ha dratt den noen runder? Om den fyrer da, kan det være noe så enkelt som en vakuumfeil i forgasseren, så jeg hadde sjekket alle vakuumslanger for å se om den får bensin. I så fall er det noe så enkelt som å skifte dette på forgasser eller evt bytte til en ny en.

Det kan være ufattelig kjipt å måtte bruke et kvarter på å få fyr på bilen (og jævlig flaut når du står feks midt på karl johan :P ).

Var det denne jeg så lå en stund ute på autodb? den så veldig bra ut og tror du har fått mye bil for penga her

Hei
Jeg så på den bilen noen dager før du kjøpte den siden jeg kjenner han som eier det firmaet og flere som jobber der.
Hadde jeg kjøpt den ville jeg byttet gasseren og kastet den gamle men har 3 stykker fra før :D av samme type.

_________________
Grimstad og omeng Amcar club


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Pontiac Trans Am
InnleggSkrevet: Tir 29. Mar 2011 10:26 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 03. Sep 2010 10:30
Innlegg: 175
Takk for svar :)

Trenger bare å kjøpe ny aks.pumpe :) pumper litt med en finger på den, og da tenner den :)

takk for link til luftfilter :D skal se hva jeg får plass til.

skal bestille delen idag, så da får jeg vel snart start.
noen som vet hva de små luftfilterene med en netting, så filteret, og så en netting til, heter? de har nesten hjerteform.. tenkte kanskje et slik et kunne passe..

_________________
- 1987 Pontiac Trans Am (solgt)
- 1991 Chevrolet Suburban


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Pontiac Trans Am
InnleggSkrevet: Tir 29. Mar 2011 10:43 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 03. Sep 2010 10:30
Innlegg: 175
Hehe, men bobler er tøffe de òg ;)

_________________
- 1987 Pontiac Trans Am (solgt)
- 1991 Chevrolet Suburban


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Pontiac Trans Am
InnleggSkrevet: Tir 29. Mar 2011 11:49 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 03. Sep 2010 10:30
Innlegg: 175
da har jeg bestilt deler, akspumpe og 2" filter, så nå er det bare å vente til det kommer i posten :D

god service og trivelige folk hos sarpsborg motor AS :)

_________________
- 1987 Pontiac Trans Am (solgt)
- 1991 Chevrolet Suburban


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Pontiac Trans Am
InnleggSkrevet: Lør 13. Aug 2011 15:52 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 03. Sep 2010 10:30
Innlegg: 175
Her er ett bilde av bilen :)

Har fortsatt litt problemer med den, men nå er det bare igjen justering av gasser. Har satt på ny, og skiftet alle plugger, olje, filter og diverse annet smått. Har tatt så lang tid pga jeg er avhengig av litt hjelp.


Vedlegg:
Filkommentar: Ett bilde av bilen med skikkelige hjul :D
DSC01559.jpg
DSC01559.jpg [ 136.83 KiB | Vist 5940 ganger ]

_________________
- 1987 Pontiac Trans Am (solgt)
- 1991 Chevrolet Suburban
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Pontiac Trans Am
InnleggSkrevet: Lør 13. Aug 2011 18:32 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Søn 01. Nov 2009 07:56
Innlegg: 260
flott bil.

det er ikkje altid det er så kjekt å vente på at noen kan hjelpe.
men det ser ut som du er inne på noe nå ja.
stå på så blir det nok bra.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 55 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support