AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 27. Aug 2026 13:05

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 115  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 21. Mar 2011 18:25 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Pappa Wolf skrev:
vi får se hvad det bliver til, i første omgang venter jeg på svar fra statens vegvesen.

Fått noe svar fra BT? (B-arnehage T-antene)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 21. Mar 2011 19:27 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

nei, de har jo tre ukers tid til å svare på, så det er fortsat to uker til!

et par bilder av dagens jobb

Bilde

ja, det var sveitserost. ikke rart at den var lekk.

etter litt stål var kommet på plass, så det sådan ut!

Bilde
Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 21. Mar 2011 19:29 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

vil lige si, at varmeskjoldet fra biltema, er genialt til at beskytte mot gjennom brænding, og undgå uheldige episoder med en pulverslukker.
koster 159,- og er verdt pengene!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 22. Mar 2011 21:42 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

så er registret og ac tilbake på plads i bilen, det er lagt på Terrostat, så den ikke bliver utet igjen.
og jeg opdaget, at frontruten passer i kofferten, så med litt flax, er den osse monteret i morgen.
fremskjermen er rettet, innerskjermen rustbehandlet, motoren har fått oljepumpen på igjen.

bærer langsomt, men sikkert mot ferdigstillelse!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 22. Mar 2011 21:59 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Du er virkelig god til å sveise rust! Stå på ;)

1978 Volvo 244 GL Prototype (Bruksbil/Langkjøring)
Lærling Tunge Kjøretøy ;)
Two Tone, Beige and Rust!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 22. Mar 2011 22:03 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

er ikke god til at sveise rust, jeg fjerner rusten og sveiser inn nyt stål! :P :P

men takk skal du ha, jeg håper at dagen i morgen bliver like moro som dagen i dag!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 22. Mar 2011 22:13 
Avlogget
Get going
Get going

Wow... Ei stund siden jeg var innom denne tråden. Imponert over fremdriften din! Ikke fullt så imponert over enkeltes måte å gjøre ting på. Vennskapelig erting er en ting, men det blir jaggu noe anna når folk slenger drit anonymt. Nei; sånn som jeg ser det, skal du ha all ære for å berge en bil, som noen nok hadde benyttet som delebil heller enn å gjøre denne jobben. Rusten bil uten motor har en tendens til å stå lavt i kurs, og 4-dørs endatil... Enda en bil berget! Og DET står det respekt av! For meg er det artig med variasjonen. Trur aldri at jeg har vært mer imponert enn da jeg møtte en rod (studieprosjekt fra Lade Maritime skole en gang) med elektromotor! (Må sies at den også hadde en V8 da, men... ) Husker også jeg så en artikkel om en 6.2-konvertering gjort i Sverige. Annerledes og helt ok. Og selv har jeg pervers glede av 6-er. Mangfold er bra, og godt håndverk står for seg selv! Keep up the good work! Uten sånne som deg og dine like, hadde ikke bilparken i Norge bestått av annet enn 2dht m small eller bigblock. DET hadde blitt kjedelig det!

67 Nova stasjonsvogn
69 Nova 4-dørs
76 Chevrolet Caprice Wagon

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 22. Mar 2011 22:28 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Nova-Freak skrev:
Wow... Ei stund siden jeg var innom denne tråden. Imponert over fremdriften din! Ikke fullt så imponert over enkeltes måte å gjøre ting på. Vennskapelig erting er en ting, men det blir jaggu noe anna når folk slenger drit anonymt. Nei; sånn som jeg ser det, skal du ha all ære for å berge en bil, som noen nok hadde benyttet som delebil heller enn å gjøre denne jobben. Rusten bil uten motor har en tendens til å stå lavt i kurs, og 4-dørs endatil... Enda en bil berget! Og DET står det respekt av! For meg er det artig med variasjonen. Trur aldri at jeg har vært mer imponert enn da jeg møtte en rod (studieprosjekt fra Lade Maritime skole en gang) med elektromotor! (Må sies at den også hadde en V8 da, men... ) Husker også jeg så en artikkel om en 6.2-konvertering gjort i Sverige. Annerledes og helt ok. Og selv har jeg pervers glede av 6-er. Mangfold er bra, og godt håndverk står for seg selv! Keep up the good work! Uten sånne som deg og dine like, hadde ikke bilparken i Norge bestått av annet enn 2dht m small eller bigblock. DET hadde blitt kjedelig det!

takker for den, jeg var fullt ut klar over, at ikke alle ville like tanken om en dieselmotor i denne. og til trods for gode intensjoner, har jeg fortsat ikke hørt noget fra statens vegvesen, men de har dog et par uker endda, innen jeg begynner å plage de på telefonen.
har etterhånden fået mere positiv respons på dette, end negativ, og er jo fornøyd med det.
har osse fått en masse gode råd med på veien, blandt annet ang, montering av motoren, og med den vite som ligger derute, skulle man tro at hver femte amcar var blitt ombygget til diesel!
men intil videre, blir det en liten frankenstein av en 305, som bliver kastet ned unner panseret, og så tar jeg den derfra!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 22. Mar 2011 22:35 
Avlogget
Get going
Get going

Pappa Wolf skrev:
har blitt noe av en debatt dette, specielt med tanke på forurensning!
hvilke krefter som er i 6.2 literen, og om jeg er totalt loco :retard: :retard: :retard:

har fått flere intressante tilbakemeldinger, hovesagligt gående på min manglende evne til å tenke, og at jeg burde brenne bilen istedet for å ødelægge den med en dieselmotor. (Fik den på sms, desværre fra hemmeligt nummer!)
Jeg takker alle, for konstruktive (og knapt så konstruktive) tilbakemeldinger.

er som sagt et experiment, og ikke sikkert endda, da jeg både har en 350 og 6.2 diesel på handen, til samme pris.
det virkeligt intressante, er at 90% mener at jeg ikke burde gjøre det, men ikke en, har kommet med et overbevisende argument.

et ADblue anlæg på bilen vil eliminere alle sotpartiklerne dere prater om, har det liggende på lageret.
en foreløbig godkjenning vil sette en 6.2 diesel under panseret.
etterfølgende vil den bli byttet til en 6.6 liters Duramax, med sekventiel innsprøytning, biturbo og lpg-anleg.
hvilket vil gi et pent stykke over 800 hk, og små 1000 Nm.

har en 1989 350cui, som jeg og har vurderet, specielt da den er nesten gratis, og i forbløffende god stand.
men alle, og jeg mener alle, bygger biler med bensinmotor.
og når man endelig går mot strømmen, opnår man enten å bli utestengt, eller en tøff bilbygger

http://www.youtube.com/watch?v=-INMo8fyTQE

jeg undrer mig til stadighet over, hvor mange som bliver utestengt fra amcar miljøet på grunn av denne holdningen.

jeg har gjort det til MIN holdning, at uansett hva du spør om, vil jeg hjelpe, så lenge det dreier sig om amcar.
jeg driter i om den er med en rekkefire, rekkesekser, v6. v8. v10. smallblock, bigblock. et, to, tre, fire eller flere hjul, om det er elmotor eller diesel/bensin.
om den er fra siste uke eller forrige årtusinde, om den er velholdt eller en trillende søppeldynge.
om du som person er en dritsekk, eller koselig, har intet å si.
DETTE DREIER SIG OM HOBBYEN. ikke om personen.
guderne skal vite at det er personer, osse herinne, som jeg ikke kan fordrage, på grunn av deres personlighet. men respekterer på baggrunn av deres viten.

den holdning mange herinne, desværre har fået, med at kalle andre for tullinger, dritt, (jeg behøver ikke fortsette!) er forkastelig.

Du har ret til en mening, ikke ret til at forkynne den for alle.

Stå på 8)

Syns det er tøft det du gjør og har full respekt for at noen gjør såppas ut av en bil som mange ser på som ubrukelig (tydeligvis)
Helt greit at noen syns det er dumt men da får dere holde det for dere sjøl :!: :!:

Har ikke komentert så mye her inne men ser at Pappa Wolf er rimelig aktiv her inne og hjelper ALLE som har spørsmål uansett om det er dumt eller ikke så svarer han uten spydige og dumme komentarer =D>

Unnskyld at jeg blander meg inn men dette syns jeg blir for dumt :roll:

STÅ PÅ :D

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 22. Mar 2011 22:53 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Kjempespennende prosjekt. Og som det sies - Wolf er utrolig behjelpelig. Det kan jeg ikke si om alle jeg har forsøkt å snakke med om råd. Det gjør at det er en fryd å komme på besøk og jamre litt over en vanskelig bil, fordi det kommer alltid forslag til løsninger :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 22. Mar 2011 23:05 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Har lenge sittet på tanken på og kjøpe ei caprice for og hive inn en 6.2D.. følger nøye med!! Dette blir morro! :D

Caprice'n veier mye mindre enn van og sub. 6.2d med 700 trur jeg blir kurrant rått og økonomisk

60 caddi
56 New Y
Tidligere bil:
73 Mach1
90 subb
77 Trans Am
78 Ramcharger
84 GMC Big D
87 Subb
70 Estate Wg
74 New P
69 Coronet stw
69 17M RS
66 Skylark
67 Wagoneer
85 Cutlass Cu
69 98
71 300
69 Polara
74 Dart
++

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 22. Mar 2011 23:40 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

jeg har akkurat fått en mail fra usa, fra Banks Engineering.

" Dear Mr. Mathiasen

your question is a good one.
the J model 6.2 diesel, in stock condition delivers.
Gross: 155hp/250tq@2000
Net: 148hp/246tq@2000 rpm

with a sidewinder turbokitt, you should se an 25% increase in both economy and power.
and with the Th700R4 you should get an overal 35% increase.
this is a low estimate, since not 2 engines are alike, and the boost levels are different from engine to engine.
sincerly. xxxxxxxx"

de tal de kom med, er de samme tal som jeg kom fram til, ca.
jeg lå litegranne høyere på hk.

det som er intressant, er at han osse fortæller at de driver med en opgradering til duramaxen, som skal gi over 900 hk, men fortsat under en liter milen.

som flere herinne har påpekt, vil en duramax bli for klumpete å montere i capricen, girkassen kan ikke klare momentet, og en alisson girkasse vejer over 170 kilo, så jeg vil med alle agregater, få over 600 kilo i fronten. (Snakk om breisladd i vått føre!)
dette til trods for at duramaxen er laget av aluminium.

må regne litt mere på det, men inntil videre bliver det nok ikke en duramax

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 23. Mar 2011 16:04 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

da har svaret kommet fra statens vegvesen, og det blei et nei, på baggrunn av bilens nyttelast, maximale belasting på forakslen, og ombygginen av bilens bremsesystem.
jeg tager det ikke så tungt, bruker nå tiden på å sanke deler, og så søker vi igjen til neste år.

en snodig formulering. bremsesystemet, må ikke ombygges med annet end for bilen originale deler.
jeg vil bruke en hydrobooster, men hvis den ikke passer, må jeg ikke lage noen justeringer, for at få den til å passe.
og ved en evt. ombygging av bremsesystemet, må jeg sende bilen til en komplett bremsekontroll, med full nytte last.
jeg må heller ikke overstige egenvekten på forakslen, på 1185 kilo, hvilket kan bli et problem med en 600 kilo tung motor, og bilens egenvekt.

jaja, nå er Frankenstein snart klar, for montering av toppene, så skal vi se hvad som skjer, når den bliver kastet i bilen.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 23. Mar 2011 18:17 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

folk hiver i BB med presse i de bilene. 6.2d bør da gå? samme tilpassning som BB bensin..

60 caddi
56 New Y
Tidligere bil:
73 Mach1
90 subb
77 Trans Am
78 Ramcharger
84 GMC Big D
87 Subb
70 Estate Wg
74 New P
69 Coronet stw
69 17M RS
66 Skylark
67 Wagoneer
85 Cutlass Cu
69 98
71 300
69 Polara
74 Dart
++

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 23. Mar 2011 18:19 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Ble ikke disse levert med 350 diesel? er 6,2 mye tyngre enn den?

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 115  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 41 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support