AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 03:48

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 24 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Prosjekt 70Charger
InnleggSkrevet: Lør 05. Mar 2011 11:39 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 08. Apr 2006 07:00
Innlegg: 470
Bosted: Hobøl
Takk for det. Har blitt altfor dårlig tid de siste par årene til å prioritere bilen. Håper på å komme et godt stykke lengre nå:-)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Prosjekt 70Charger
InnleggSkrevet: Søn 13. Mar 2011 10:55 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 08. Apr 2006 07:00
Innlegg: 470
Bosted: Hobøl
I forbindelse med oppgradering av bilen ønsker installere moderne bilbelter foran. I dag er det kun magebelte og et såkalt racingbelte av dem gamle typen. Et alternativ kan være å skifte ut setene men har ikke speielt lyst til det. Bilen har jo ikke stolpe for montering av belte. Noen som har erfaring med dette (moderne seler i vintage bil). Kan også tenke meg å benytte en proff installatør

Ellers kunne jeg tenke meg tips om hvem som kunne bistå med nytt instumentpanel (vurderer å installare autometerklokker til alle relevante måleforhold (hastighet, turteller, amps/volt, oljetrykk, fuel, oljetemp (kasse + motor)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Prosjekt 70Charger
InnleggSkrevet: Søn 13. Mar 2011 11:03 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
alt avhengig av setetype, kan 3 punkt belter monteres i seteryggen!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Prosjekt 70Charger
InnleggSkrevet: Søn 13. Mar 2011 11:06 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 08. Apr 2006 07:00
Innlegg: 470
Bosted: Hobøl
Nei, neppe. Bucket seats (høy rygg) og ryggen vil ikke gi noe godt feste. Det som kan være en ide er å montere en snelle i hovedfestet for racing beltet i taket. Må muligens tilpasses med en brakett ellers vil belte krysse over halsen noe som ikke er spesielt smart:-)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Prosjekt 70Charger
InnleggSkrevet: Søn 13. Mar 2011 11:09 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
sant nok. vet du om det finnes andre løsninger?

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Prosjekt 70Charger
InnleggSkrevet: Søn 13. Mar 2011 11:10 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 08. Apr 2006 07:00
Innlegg: 470
Bosted: Hobøl
Ikke foreløpig men sjekker litt rundt i miljøet. Var bla innom http://www.billaven.no på Lena. De har kanskje noen ledetråder:-)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Prosjekt 70Charger
InnleggSkrevet: Søn 13. Mar 2011 17:46 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 08. Apr 2006 07:00
Innlegg: 470
Bosted: Hobøl
ser ut som jeg slipper ekstra oljekjøler til kassa nå. Denne radiatoren har solid kjøleffekt + den store Mopar 7 - mek.vifte. det skulle gjøre susen (http://www.hydratechbraking.com/Mopar_B_Body.html)

Vedr bremsekraft frister det å prøve nedenstående mer og mer
http://www.hydratechbraking.com/Mopar_B_Body.html

Skal trekke om taket innvendig men tror dette bør gjøres av proffer. Tenkte på Buland Interiør på Dal i Eidsvoll. Har brukt dem til omtrekking av seter med godt resultat. Om de trekker om tak vet jeg ikke


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Prosjekt 70Charger
InnleggSkrevet: Ons 16. Mar 2011 20:27 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 08. Apr 2006 07:00
Innlegg: 470
Bosted: Hobøl
Da er innvending taktrekking bestilt. Riktinok ikke før 25 mai men heller vente på kvalitet enn at jeg skal krølle det til:-)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Prosjekt 70Charger
InnleggSkrevet: Ons 16. Mar 2011 22:12 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 18. Mai 2010 20:15
Innlegg: 185
Bosted: Hamar
Digitale instrumentpaneler; http://www.dakotadigital.com/index.cfm?ptype=results&category_id=59&home_id=59&mode=cat&cat59.htm Mener det var Norwaycharger her på forumet som har brukt dem :wink:

_________________
Gode gamle bilær, som tutær og bråkær! ;D

-Dodge dart 73' slant six, manuell.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 24 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 10 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support