AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 18:45

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 12 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: 6,2 med turbo
InnleggSkrevet: Lør 19. Feb 2011 23:10 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 15. Jun 2010 21:53
Innlegg: 33
Bosted: Ytre Enebakk
Hei er det noen som har erfaring med montering av turbo på en 6,2 liter diesel ?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 6,2 med turbo
InnleggSkrevet: Lør 19. Feb 2011 23:17 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
ingen erfaring, men lyst, det har jeg, hvorfor?

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 6,2 med turbo
InnleggSkrevet: Lør 19. Feb 2011 23:21 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 15. Jun 2010 21:53
Innlegg: 33
Bosted: Ytre Enebakk
Pappa Wolf skrev:
ingen erfaring, men lyst, det har jeg, hvorfor?

Har bare sett på tanken og er litt nyskjerrig


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 6,2 med turbo
InnleggSkrevet: Lør 19. Feb 2011 23:23 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 15. Jun 2010 21:53
Innlegg: 33
Bosted: Ytre Enebakk
blir vel veldig dyrt kansje ,, ja du har vel prøvd mye med disse bila


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 6,2 med turbo
InnleggSkrevet: Lør 19. Feb 2011 23:26 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 03. Nov 2010 20:01
Innlegg: 456
Bosted: Sarp
Å ettermontere = kvelden for en sånn maskin
:lol:

_________________
Jeg er 100% riktig skrudd sammen, men det er bare de andre som ikke skjønner bruksanvisningen
http://www.troublecodes.net/GM/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 6,2 med turbo
InnleggSkrevet: Lør 19. Feb 2011 23:28 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Mai 2006 13:58
Innlegg: 570
Bosted: Ved siden av naboen
Har vært folk som har montert turbo på 6.2 før, uten problemer, er bare å passe på at motoren er i god stand det

_________________
'68 Cougar XR7

MyGallery


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 6,2 med turbo
InnleggSkrevet: Lør 19. Feb 2011 23:29 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 03. Nov 2010 20:01
Innlegg: 456
Bosted: Sarp
T-7 skrev:
Har vært folk som har montert turbo på 6.2 før, uten problemer, er bare å passe på at motoren er i god stand det

eksempler?

_________________
Jeg er 100% riktig skrudd sammen, men det er bare de andre som ikke skjønner bruksanvisningen
http://www.troublecodes.net/GM/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 6,2 med turbo
InnleggSkrevet: Lør 19. Feb 2011 23:30 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 28. Okt 2007 13:23
Innlegg: 831
Bosted: Hommelvik, (trondheim)
veit d var en i trøndelag som gjorde det i en van med manifoiler og etc fra 6.5..... 6.2,n gikk bra men det varte desverre ikke lenge..... :roll:

_________________
65 Chevy Chevelle street legal bil
56 Chevy 210 Bel Air
67 Chevy Impala med ls1 og 4l60e
68 Chevy Camaro
08 Chevy Tahoe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 6,2 med turbo
InnleggSkrevet: Lør 19. Feb 2011 23:32 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Tomas van skrev:
Å ettermontere = kvelden for en sånn maskin
:lol:


nei, egentlig ikke, har like mye med tidligere vedlikehold, å km på motoren, å gjøre.
en velholdt, lav km motor klarer saktens en turbo.
det er de, tullinger, som tror, at en turbo, er lik med 600 hk i en diesel , å når den ikke kan levere det, skruer man bare op trykket, å blåser motoren i biter.

hvis man får tak i en motor, som er ordentligt vedlikeholdt, å helst ikke med mere end 150.000 km på telleren, kan man ettermontere et banks turbokitt, med stor sukses. men er man speedjunkie, bør man kjøre 572 BB

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 6,2 med turbo
InnleggSkrevet: Søn 20. Feb 2011 03:11 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Mai 2006 13:58
Innlegg: 570
Bosted: Ved siden av naboen
Tomas van skrev:
eksempler?


Har gått flere med knall2 og ettermontert turbo i Møre og Romsdal, bl.a. Blazer, Suburban etc

_________________
'68 Cougar XR7

MyGallery


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 6,2 med turbo
InnleggSkrevet: Søn 20. Feb 2011 11:16 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 13:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
Mange 6.2 med Turbo. Banks leverte ferdige kit. En kompis av meg hadde dually med et slikt kit. Funka bra det. Men motoren bør være OK før en begynner med slikt.

Olav

_________________
Camaro -79
Tahoe -02 LPG

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 6,2 med turbo
InnleggSkrevet: Søn 20. Feb 2011 23:13 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 06. Sep 2010 16:12
Innlegg: 117
Bosted: Telemark / Sør-Trønderlag
Se på denne youtube videon, så kan du høre hvordan det er:

en liten smake bit :P

http://www.youtube.com/watch?v=Oxi--9H_qfw

min mening: Prøv det, det hadde vært kult å se! :mrgreen:

_________________
- 2000 Th!nk City
- 1968 Chevrolet Nova 4 dørs
- 1971 Volvo 144 DL
"A car ain't useless, until you can't fix it any longer"


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 12 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 18 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support